Nu Online
Momenteel zijn er 214 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuigen en bruidskindjes

27-8-2007 15:21:13
Hallo,

Graag had ik eens geweten hoe jullie de getuigen en de bruidskindjes gekozen hebben en hoeveel bruidskindjes er eigenlijk gemiddeld zijn? Is dit 2 of kan 3 en 4 ook nog?
K wil namelijk niet dat de één of andere boos is, omdat hij geen getuige is of omdat zijn of haar kindje niet gekozen werd als bruidskindje.
K pieker daar nogal over.

Sylvie

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 447

L
26-6-2009
 Meld misbruik27-8-2007 15:37:04

we hebben zelf drie kindjes en dat worden dus onze bruidskindjes.
Het aantal bruidskindjes kan je toch helemaal zelf bepalen, hoewel ik denk dat hoe meer je er hebt, hoe meer het soms uit de hand kan lopen, kindjes doen nu eenmaal niet altijd wat jij wilt!

De getuigen moeten wij nog vragen, maar ook daar moet je voor je gevoel gaan vind ik... Bij wie voel je je beste, en t is en blijft eigenlijk maar iemand die tekent he!!

Greet
24-8-2007
 Meld misbruik27-8-2007 15:45:31

Hallo,

Wij hadden 4 bruidskindjes (2 jongere en 2 oudere). Betere eentje te veel ... want uiteindelijk wilden er maar 2 kindjes meelopen als bruidskindjes op dag ogenblik. Gelukkig was er nog een "kandidaat" in de buurt zodat het jonge kindje werd begeleid door 2 oudere. Perfect gewoon. Ik zou dus zeggen... beter een kindje te veel dan te weinig.

Groetjes en succes ermee!

Greet

A.
1-1-2020
 Meld misbruik27-8-2007 16:13:47

Ik heb mijn beste vriendin genomen als getuige (zij heeft er namelijk voor gezorgd dat ik en mijn verloofde elkaar hebben leren kennen - ze was onze koppelaarster :-) ) Mijn vriend had het moeilijker om te kiezen. Hij twijfelde tussen zijn zus (die heel graag getuige wou zijn) en een vriendin. Mijn ouders waren dan weer van mening dat indien hij zijn zus zou nemen, ik mijn broer moest nemen. Probleem: ik had het mijn vriendin al gevraagd. Dikke miserie : ouders tevreden houden. En plots kwam mijn verloofde met het ideale idee: hij neemt zijn zus voor de trouw van de wet, en de vriendin voor de trouw van de Kerk. En zo neem ik nu mijn broer voor de wet en onze 'koppelaarster' voor de trouw van de kerk en iedereen is nu blij. We hebben nu 4 getuigen.

overal wel wat om iedereen te vreden te houden. Doe gewoon je ding, waar je je zelf goed bij voelt.

Groetjes A.

Myriam
16-2-2008
 Meld misbruik27-8-2007 16:35:51

Gezien het JOUW/JULLIE dag is, stel ik voor dat je ZELF beslist hoeveel bruidskindjes je wilt. Het moet praktisch haalbaar blijven natuurlijk EN, niet te vergeten, als jullie voor de kosten opdraaien voor wat betreft de kledij, dan is dat al een goed argument om "er niet teveel te nemen"...Wat betreft getuige: iemand die dicht bij jullie staat, iemand die jullie relatie heeft zien "groeien", iemand die al in de bres gesprongen is bij een conflict (binnen in jullie relatie), iemand die het goed met jullie beiden voorheeft...Maar dat kan ook je beste vriendin/vriend zijn.
Ik hoop dat dit je verder helpt ;o).
Groetjes,
Mie

mieke
1-9-2007
 Meld misbruik27-8-2007 17:58:42

voor de bruidskindjes hadden wij ook een heel deel kandidaatjes: neefjes, nichtjes en zelfs kindjes van vrienden.
Uiteindelijk hebben wij 2 bruidskindjes gekozen. Een jongen (6jaar, neefje van mijn vriend) en een meisje (ook 6jaar, nichtje van mij). De andere neefjes/nichtjes zijn ofwel veel jonger (en dan hebben die er zelf eigenlijk niet zo veel aan) of ouder (en die mogen allemaal iets voorlezen tijdens de viering en zijn zo ook tevreden).
Onze twee bruidskindjes zijn zo net op de leeftijd dat ze het FANTASTISCH vinden om zo'n belangrijke rol te mogen spelen. Ze kunnen die dag bewust beleven en zullen hem nog lang kunnen herinneren (want we hebben al wat speciale opdrachtjes voorzien).
Ik vind het vooral leuk om te zien hoe ze daar al naar toe aan het leven zijn: kleren passen, lachjes oefenen (jawel!), zelfs het aanbrengen van de ringen (een beertje gaan halen en naar voor brengen) wordt thuis blijkbaar al uitvoerig geoefend...
groetjes,
mieke (nog 5 dagjes...)

carolien
26-7-2008
 Meld misbruik29-8-2007 13:18:55

wij hebben ook gekozen voor 4 getuigen, 2 voor in het gemeentehuis en 2 andere voor in de kerk, tja als je 2 broers hebt is dat geen makkelijke keuze.
Over bruidskindjes zijn we ook nog niet uit

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...