TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kirsten
9-6-2007
|
24-8-2007 11:12:33
Hoi,
Wij hebben gekozen om sommige gasten voor het dansfeest te laten komen i.p.v. een receptie te geven. Persoonlijk vind ik dat de mensen zelf daar meer aan hebben. Ze hoeven zich niet op te kleden om een uurtje op de receptie te gaan staan, maar ze kunnen nog tot laat in de nacht meefeesten. Een geslaagde formule! Hangt ook wel af van de leeftijd van de genodigen. Het is misschien wat raar om oude mensen pas om 21.30u op een feest te vragen. De prijs hangt natuurlijk wel wat af van welke formule je wilt. Bij ons kregen de gasten van het dansfeest eerst nog een hapje-tapje buffet en daarna konden ze aanschuiven aan het dessertenbuffet.
Groetjes, Kirsten 09/06/2007 www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
|
|
sandra
22-9-2007
|
24-8-2007 11:29:29
ik denk ook dat het het leukste is voor de mensen zelf om mee aan te schuiven vanaf het dessertbuffet dan. Ze voor een uurtje laten komen voor de receptie alleen is naar mijn mening niet echt de moeite voor die mensen zelf. Bovendien is het leuk want dan kunnen die mensen ook savonds nog meedansen en genieten, hoe meer volk hoe meer vreugde he. De prijs tussen receptie en dessertbuffet schilt denk ik niet zo heel veel...
|
|
Ann
30-9-2007
|
24-8-2007 12:38:17
Hey Kelly,
wij hebben zelf ook gekozen om geen receptie te doen. Genodigden voor gans het avondfeest zijn bij ons welkom om 18.30 uur. Om 21.00 uur komen er dan nog mensen bij voor het dessertbuffet. Op die manier kunnen zij ook de rest van het avondfeest meemaken. Dessertbuffet kost wel meer dan receptie, want je moet voor die mensen ook een drankenpakket voor de ganse avond nemen, maar wij vinden dit verschil niet opwegen tegen het plezier dat je iedereen op het dansfeest hebt.
groetjes Ann
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
24-8-2007 12:49:38
Hey,
Ooit ben ik zelf al eens naar een dessertenbuffet geweest en ik vond dat maar niks. Mijn nicht trouwde en ze vroeg of ik voor muziek kon zorgen tijdens de mis. Het was wel zo dat ik van de kust ben en dat het huwelijk in Leuven was. Er was vervoer voor mij geregeld van het station tot aan het kerkje, maar na de mis stond ik daar. Het was vrijdagnamiddag en mijn ouders waren er nog niet. We waren maar uitgenodigd vanaf 22h en het was toen ongeveer 16h. Nog 6 uur te overbruggen! Je kan niet naar huis en rondlopen met je instrument is ook niet zo gezellig.
Uiteindelijk zijn we dan toch rond 22h gearriveerd op het feestadres. We kregen een drankje, plots was het de openingsdans en daarna pas dessertenbuffet. Daarnaast hadden de gasten van het dessertenbuffet niet elk een stoel op deftig het dessert op te eten. Het was chaos tot en met. We voelden ons echt erbij gesmeten. Was liever naar de receptie gegaan en dan naar huis.
Hopelijk hebben jullie gasten er meer aan.
Veel succes nog
|
|
Ilse
|
24-8-2007 13:26:03
Heykes,
Wij zijn van plan om de collega's van t werk alleen uit te nodigen op de receptie. Echte vrienden en familie komen op het gehele feest en dan hebben we mensen, zoals vrienden van mijn mama, mss geburen, ... die s avonds erbij mogen komen...
Groetjes Ilse
|
|
Elke
13-10-2007
|
24-8-2007 13:26:51
Hey Kelly,
wij hebben voor beiden gekozen. De ouderen (zoals collegas van 't werk en zo) vragen we voor de receptie, de jongeren (vrienden dus) vragen we voor het dansfeest. Ik ben zelf ook al voor beiden gevraagd geweest, en ik ga toch liever naar een dansfeest dan naar een receptie. Ik vind het zo spijtig om je op te kleden voor een uur à anderhalf uur ... dan dans ik liever mee tot in de kleine uurtjes. Bij ons is de receptie wel duurder dan het dansfeest (verschil tussen anderhalf uur drinken en een ganse nacht door drinken).
Elke
|
|
Hanne
5-7-2008
|
24-8-2007 17:38:24
Hey
Ik ben 1 keer naar een avondfeest geweest waar er nog mensen later kwamen voor het dansfeest. 1 keer mocht ik zelf naar het dansfeest. En eerlijk gezegd: ik vond dat maar niks. Bij de eerste was het de bedoeling dat de mensen van het dansfeest pas kwamen als wij al dessert gegeten hadden (dus alleen om te dansen). Maar wij hadden een beetje vertraging. Gevolg: die van het dansfeest stonden ook mee aan te schuiven aan het dessert (was eerst niet de bedoeling) en er was dus te weinig dessert voor de mensen waarvoor het bedoeld was. En zowel bij de eerste als de tweede keer waren er stoelen te weinig. Die van het dansfeest hebben geen stoel maar willen toch eens gaan zitten en die nemen dan uwe stoel af en dan heb jij geen stoel meer. Enfin, ik vond dat maar chaotisch. Dus wij hebben beslist van een receptie en een avondfeest te doen. Tenslotte: de mensen die wij op de receptie vragen zijn grotendeels collega's, vrienden van ouders, ... die we toch nooit zouden vragen om te komen dansen. Het hangt een beetje van je eigen situatie af.
Succes, Hanne
|
|
evy
1-3-2009
|
24-8-2007 21:07:08
Wij doen geen receptie. Al onze gasten zijn welkom op ons avondfeest. Wij voorzien voor iedereen een diner en iedereen mag meefeesten tot in de vroege uurtjes. Zelf heb ik er een hekel aan om me voor een receptie op te tutten voor max. 2uurs. Ik ben 1 keer uitgenodigd op een 'dansfeest' om 21.30u. Verschrikkelijk vond ik dat en heb daar vriendelijk voor bedankt. Dan zit ik lekker in mijn zetel. Dat doe ik onze gasten dus niet aan. 'k Weet dat het meer en meer gedaan wordt, maar zelf ben ik daar niet voor. Onze groep is nu wel niet zo groot(kleine familie) dus goed doenbaar. Uiteraard is dit voor 250 personen financieel niet haalbaar. Voor ons toch niet :)
|
|
Kirsten
9-6-2007
|
25-8-2007 9:25:18
Hoi,
Ik wil toch nog even zeggen dat als zo'n dansfeest met dessertenbuffet goed georganiseerd is door de zaal; er echt niets op aan te merken is. De timing in onze zaal verliep perfect. De mensen van het dansfeest hebben allemaal nog iets klein te eten gekregen vooraleer ze mochten aanschuiven aan het dessertenbuffet. Er was meer dan genoeg voor iedereen. We hadden ook voor hen tafels laten dekken, zo kon iedereen zitten en rustig eten.
Ik ben zelf inderdaad ook al naar een dansfeest geweest waar er geen zitplaatsen voorzien zijn en dat is niet zo fijn. Maar mits goeie afspraken met de zaal, kan dat allemaal vlekkeloos verlopen. Bij ons was dat toch het geval en we hebben er alleen maar complimentjes over gekregen.
Groetjes, Kirsten 09/06/2007
|
|
Hanne
5-7-2008
|
25-8-2007 11:58:47
Hallo,
Ik wou toch ook nog even zeggen dat je het inderdaad goed kan organiseren. Als je zitplaatsen voor de mensen van het dansfeest kan voorzien en als je goed rekening houdt met de timing dan denk ik dat een dansfeest echt fijn kan zijn.
Die twee keer dat ik naar een dansfeest ben geweest liep het in het honderd en dat was dan inderdaad niet echt leuk.
Bij onze trouw zien we dit ook niet echt zitten omdat wij al 200 man op het avondfeest hebben en om dan nog eens volk te placeren voor het dansfeest, daar hebben we echt geen plaats voor.
Zoals ik al zei, het hangt van je situatie af en als je alles goed organiseert moet dit best te doen zijn.
groetjes, Hanne
|
|
K
25-8-2007
|
27-8-2007 8:36:15
persoonlijk doen ze mij geen plezier met een uitnodiging op een dessertenbuffet met dansfeest erna... Ik zou naar je mogelijke genodigden kijken: zijn het mensen die graag uitgaan of graag dansen of niet - als het de eerste categorie is gaan ze meer hebben aan een dansfeest, de tweede categorie gaat meer hebben aan een receptie...
Wij hebben overigens een receptie gegeven van 3 uur (die dan nog 1 uur is uitgelopen) waar ook de kinderen mee op uitgenodigd waren. Supergeslaagd concept volgens onze gasten :-)
|
|
Inge
2-5-2008
|
29-8-2007 16:14:06
Wij plannen om zowel receptie als dessertbuffet-dansavond (naast avondfeest) te doen. De jongeren naar de dansavond, de ouderen naar de receptie, en de mensen voor wie we twijfelen vragen we gewoon wat ze het liefst willen. De mensen voor de dansavond krijgen eerst een aperitiefje, (in afwachting dat wij klaar zijn en om ze te groeperen), en dan mogen ze aanschuiven voor dessertenbuffet, en ze krijgen allemaal een stoel aan een tafel...
|
|
hanna
1-8-2008
|
30-8-2007 20:57:38
ja ik zit ook zo een beetje in de knoei.. ik wilde alle nonkels en tantes uitnodigen voor het diner van 6 tot 8 en vanaf half negen-negen uur al de rest van de falmilie en de vrienden, collega's enz.. ma nu heb ik een paar nichten die nog thuis wonen en ja moet ik die dan een aparte uitnodiging geven voor het avondfeest en hun ouders voor de diner + avondfeest... help... hanna
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|