Nu Online
Momenteel zijn er 29 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget huwelijksreis

  23-8-2007 10:38:27
Hoi bruidjes,

Ik heb een budgetplanning opgemaakt en wow, was dat even schrikken. Het kost toch allemaal heel wat geld, hé. Maar we zullen maar denken dat je het maar 1 keer in je leven meemaakt zeker. ;)
Ik weet wel niet goed hoeveel ik voor de huwelijkreis moet voorzien. We willen een romantische strandvakantie waar we af en toe een leuke uitstap kunnen maken(bv. met dolfijnen gaan zwemmen lijkt me geweldig, een boottocht, iets gaan bezichtigen). Liefst in een heel mooi hotel met mooie suite. Wat denken jullie dat dat gaat kosten (Mauritius, Domincaanse Republiek, Malediven,...)? Ik weet dat ik ook langs het reisbureau zou kunnen gaan, maar ik ben bang dat die mij raar zullen aankijken, aangezien het nog bijna een jaar duurt voor we vetrekken (juli 2008)
Alvast bedankt en nog veel huwelijksplanningsplezier.

Inge
05/07/2008

Inge
5-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 525


Petra
29-9-2007
 Meld misbruik23-8-2007 10:43:58

Hallo Inge,

Wij gaan in oktober (das dus buiten het hoogseizoen) naar Mexico. Dominicaanse ben ik ook al geweest.
Om je een gedacht te geven wij betalen bijna 1700 euro per persoon voor all-in in ene Iberostar Hotel voor 10 dagen. Idd redelijk duur dus...Als je dit echter gaat doen in julie gaat de prijs nog wat hoger liggen vermoedelijk...
Nu...de dominicaanse is wel iets minder prijzig denkj rond de 1400-1500 euro.

Groetjes Petra



Sylvie

 Meld misbruik23-8-2007 10:55:22

Hey Inge,

Als je in het hoofdseizoen wil gaan (juli en augustus) dus, mag je toch rap rekenen op een 2.000 euro per persoon voor 16 dagen, in een all-in 4 à 5 sterren hotel.
Wij zijn een paar jaar geleden naar Mexico geweest in juli en dat was in één woord magnifiek, je kan er met dolfijnen zwemmen, languit op het strand liggen met azuurblauwe zee, ook enkele culturele bezienswaardigheden, voorbeeld Chichen Itza,... en zo kan 'k nog uren doorgaan.

Hopelijk ben je er iets mee en als je meer info wilt over bepaalde bestemmingen, moet je maar roepen, 'k werk namelijk in de reissector.

Groetjes



Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik23-8-2007 12:18:38

hoi,

wij gaan in april naar Mauritius en we betalen 2100 euro per persoon voor 8 dagen en all-inclusive.

Je trouwt maar ene keer e,

groetjes

stephanie



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik23-8-2007 12:44:34

wij gaan 18 dagen naar kenia (safari + verlening hotel) voor 2300 euro per persoon.

ja je doet het inderdaad maar 1 keer he

succes
Mieke
22/09/07



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik23-8-2007 13:01:43

Wij zijn getrouwd op 7/07/2007 (dezelfde periode als jullie dus) en zijn 's woensdags voor 11 dagen met Jetair naar Jamaica vertrokken. Een echte aanrader, zelfs in die periode!

Wij zaten in hotel Riu Ocho Rios en betaalden iets minder dan € 4.000. We zatten wel in business class (vliegtuig, zéker aan te raden), hadden een juniorsuite, all-in én vroegboekkorting...

Veel succes!
Fieke
reeds 47 dagen getrouwd...



Melissa
15-9-2007
 Meld misbruik23-8-2007 14:24:05

hey inge,

wij hebben gekozen voor bali, en dat voor maar 1300 euro per persoon voor 17 dagen!
We hebben geboekt via een Nederlandse website, dit is echt veeel goedkoper! Geen allin maar dat hoeft daar ook niet, aangezien het eten in restaurantjes erg goedkoop is. We zitten eerst 7 nachten in en 5 sterrenresort en dan 7 nachten in een privevilla met eigen zwembad!
We vertrekken 25 september, omdat het dan goedkoper is dan in juli of augustus, met onze trouwdatum hebben we daar dus al wel rekening mee gehouden.
Kijkal maar eens goed rond op verschillende websites, wij hebben geboekt via: http://www.couplesonly.nl/reis/algemeen.asp?packageid=2...
Hierop kan je onze reis zien!
Ik heb er zo zin in! Veel succes nog met de voorbereidingen!
x Liss
www.chrisenliss.bruiloftsite.nl
15-09-07



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik23-8-2007 16:08:01

Hey Inge,

Ik werk in een reisbureau en wij kijken zeker niet raar op als klanten een jaar op voorhand komen informeren. Als je bestemming wil doen waar je met lijnvluchten naartoe moet (Mauritius, Bali, Thailand...) dan kan je al vanaf 1 maand op voorhand boeken. Hoe langer je wacht om een lijnvlucht te boeken hoe duurder het wordt.
Boek je een klassiek charterpakket (Cuba, Dominicaanse, Mexico... - in feite bijna alles wat in de brochure van Jetair en Thomas Cook staat) dan blijft de prijs van de vlucht gelijk en kan je boeken vanaf ongeveer december. Je kan wel een vooroptie nemen (vanaf nu zelfs al).
Via internet zou ik persoonlijk nooit mijn reis of huwelijkreis boeken. Uiteraard omdat dat tegen mijn eigen winkel zou zijn maar ook omdat ik al zo vaak verhalen gehoord heb van zaken die fout lopen. En waar kan je dan terecht? Of reizigers die met de verkeerde identiteitsdocumenten p de luchthaven staan en terug naar huis moeten keren. Zou jammer zijn hé voor je huwelijksreis.
Wij gaan volgend jaar in september Kenia en Zanzibar doen en rekenen op 2500 à 3000 euro per persoon.
Maar een goed reisbureau zal zeker en vast iets voor ELK budget vinden en zal je prima informeren betreffende regenseizoenen ed.

Suuces nog!

Katleen



maureen
10-5-2008
 Meld misbruik23-8-2007 17:25:12

Hallo Inge,

Wij gaannaar Mauritius, Hotel Legends Mauritius in All inclusive en dan zittener excursies zoals met dolfijnen zwemmen een bezoek aan Pamplmousse,... in

En wij vertrekken 13 mei 2008 voor 2 weken en het kost ons +/- 7000,00€ verzekerng bij voor 2. En mijn vluchten en hotel,alles ligt al vast en is bevestigt!
En ik schrok ook eerst van de prijs, maar dan dacten we bij ons zelf, we doen het normaal gezien maar 1 keer en Mauritius is nu eenmaal een dure bestemming.
Want het is zo als je een bestemming neemt waar je op vliegt met een lijnvlucht zoals Thailand, mauitius, Indonesie,...
Je er snel moet bij zijn voor die laagste tarieven zelfs als deze in een pakket zitten, anders komen er toeslagen bij.

En natuurlijk in Juli zeker rekening houden met regenseizoen want juli kan het al regenen, ook lbegint het regenseizoen maar n augustus of september.

Ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben

groetjes

Maureen
10 mei 2008



Marita
17-5-2009
 Meld misbruik23-8-2007 17:25:25

Hey Liss,

Ik lees dat je in september naar Bali gaat. Heel goede keuze!! Wij zijn vorige jaar geweest, wel met verlenging naar Lombok en nog een eilandje. Was gewoon super. Wij hadden ook enkel ontbijt genomen. Restaurants zijn daar heel goedkoop, voor 5 EUR per pers kun je al heel lekker eten. In die restaurants zie je enkel toeristen want de balinezen kunnen dat niet verooloven. Wij hebben toen op internet een gids gevonden. Je moet maar eens op zijn site gaan zien: www.bali-gids.nl . We zijn 2 dagen met hem op stap gegaan. Is echt fantastich. Je kiest op voorhand wat je allemaal wilt zien en hij stippelt dit voor je uit. Ons fototoestel was kapot geraakt en hij heeft rondgebeld en met ons rondgereden op zoek naar een sony center. Dat was pas service. Echt een aanrader.
Wij trouwen volgend jaar, dus moet ook nog op zoek gaan naar een reis.
Alvast veel plezier

groetjes
Marita



Marita
17-5-2009
 Meld misbruik23-8-2007 17:25:33

Hey Liss,

Ik lees dat je in september naar Bali gaat. Heel goede keuze!! Wij zijn vorige jaar geweest, wel met verlenging naar Lombok en nog een eilandje. Was gewoon super. Wij hadden ook enkel ontbijt genomen. Restaurants zijn daar heel goedkoop, voor 5 EUR per pers kun je al heel lekker eten. In die restaurants zie je enkel toeristen want de balinezen kunnen dat niet verooloven. Wij hebben toen op internet een gids gevonden. Je moet maar eens op zijn site gaan zien: www.bali-gids.nl . We zijn 2 dagen met hem op stap gegaan. Is echt fantastich. Je kiest op voorhand wat je allemaal wilt zien en hij stippelt dit voor je uit. Ons fototoestel was kapot geraakt en hij heeft rondgebeld en met ons rondgereden op zoek naar een sony center. Dat was pas service. Echt een aanrader.
Wij trouwen volgend jaar, dus moet ook nog op zoek gaan naar een reis.
Alvast veel plezier

groetjes
Marita


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums