Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Mauritius of ...

  21-8-2007 10:50:45
Beste mede bruidjes-in-spé

Mijn vriend en ik hebben een aantal brochures opgevraagd voor huwelijksreizen. We dachten aan ergens een rondreis (bvb Sri Lanka) en dan een stuk erbij voor strandvakantie (bvb Malediven), of Kenia, of Cuba, of ...

Maar mijn droom was altijd Mauritius (romantisch, mooie stranden, ...). Daar is echter volgens het reisbureau weinig te zien (en dan vonden we dit wel duur). Maar in de brochures staan toch een aantal dingen die daar te zien zijn en alleen voor Mauritius zijn er interessante huwelijkskortingen.

Wij zouden na ons huwelijk willen op reis gaan, dat is dus in augustus. (ik weet geen ideale periode voor landen met moessonseizoen).

Heeft iemand hier ervaring met Mauritius en met de hotels daar?
Wie kan mij info geven?

Alvast bedankt

Patricia
01/08/2008

Patricia

Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1196


Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik21-8-2007 11:41:53

wij zijn ook al naar mauritius geweest, maar daar kan je inderdaad weinig doen, het is er heel mooi maar als je iets wil zien, zou ik toch ergens anders naar toe gaan.
wij gaan naar kenia 9 dagen safari, 9 dagen hotel

succes
Mieke
22/09/07



kim
26-4-2008
 Meld misbruik21-8-2007 11:55:36

Hoi, waar heb je die brochures aangevraagd? Is dat al voor reizen in de zomer van 2008. Wij trouwen in april, en ze zeggen dat de zomerbrichures pas tegen december uitkomen... Wij moeten dus zeer lang wachten om te boeken.
Groetjes



Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik21-8-2007 11:59:39

@ Kim.

Wij trouwen ook in april en wij hebben reeds ons huwelijksreis naar Mauritius geboekt. De prijzen tot en met april zijn al beschikbaar via de brochures van Besttours. Je zou best niet te lang meer wachten want de vluchten zitten precies al vrij vol aangezien wij al een ander traject moeten vliegen dan normaal. En als je toch niets via Besttours wilt, kan je eens aan je reisagente vragen of je geen optie kan nemen via een ander brochure zoals pegase. Dan ligt dat ongeveer al vast.

groetjes,

Stephanie



Sylvie

 Meld misbruik21-8-2007 12:11:01

Hey Patricia,

K werk in de reissector.
Mauritius is idd een prachtige bestemming, maar wel als strandvakantie, als je echt op zoek bent naar een rondreis en dan strand, dan ben je hier aan 't verkeerde adres.
Persoonlijk zou 'k Mexico aanraden, er is hier heel veel te zien en hier kan je zeker een rondreis doen en dan een strandvakantie erna nemen, je zal je er geen moment vervelen.
Wil je meer informatie over bepaalde bestemmingen, dan moet je maar iets laten weten.
Tip: als je zeker wil zijn van je plaats in je hotel of rondreis of vluchten, dan kan je ook altijd een preboeking doen, dwz je kijkt in de brochure van deze zomer wat je wilt en je neemt een optie op volgende zomer en dan als de brochure uitkomt, beslis je of je het zal nemen of niet.

Hopelijk ben je hier iets mee,

groetjes



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik21-8-2007 12:34:39

@ Kim en Stefanie,

wij willen met best tours naar vietnam en cambodja en de winterbrochure is nog niet eens uit!! Wij zouden begin november willen vertrekken (trouwen half oktober). Ze zeggen ons al een paar weken dat de winterbrochure wel uitkomt, maar ik vind het toch wel lang wachten. (vooral omdat ik, zolang de reis niet vast ligt, geen verlof kan nemen)

Elke



Isabel
15-9-2007
 Meld misbruik21-8-2007 12:37:40

Wij gaan naar Mexico. Mauritius hebben wij ook overwogen, maar op huwelijksreis is een all-in toch een must en dat vind je daar weinig.
Wij boekten een reis naar het hotel Iberostar Grand. Een nieuw luxe hotel enkel voor volwassenen. Rustig dus. Ze zeggen een aanrader zie www.vakantiereiswijzer.nl . Alvast succes.



Annelies
26-7-2008
 Meld misbruik21-8-2007 16:09:23

Hoi,

wij hebben ook Mauritius overwogen maar hebben idd ook schrik dat het er een beetje saai zal zijn.
We overwegen nu Mexico maar vorig jaar zijn we naar Jamaïca geweest en ik heb schrik dat het daar een beetje hetzelfde gaat zijn. Iemand tips?



bjm

 Meld misbruik21-8-2007 21:13:19

Dag Patricia,

Ik zit ook in de reissector en ik zou Mauritius in Juli en Augustus afraden want het is daar winterseizoen.... Het is niet zoals hier, maar toch frisser en bewolkter!! En als je dan zoveel geld moet uitgeven, zou ik dat dan wel in een andere maand doen. Mexico is ideaal. Normaal gezien begint daar pas het "orkanen seizoen" in september. Soms zijn er al in augustus, kijk maar eens naar "hurricean Dean".... Maar wel een prachtig land, ideaal voor honeymoon!!!!

Julie
26juli 2008



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik21-8-2007 22:21:03

Patricia,

Wij gaan waarschijnlijk de rondreis Sri Lanka + strandvakantie Malediven boeken bij Besttours. wij hebben goede ervaringen met Besttours (binnenkort, eind september gaan we naar Bali en Java - indonesie - ook met Besttours).
Het is inderdaad regenseizoen in augustus, maar wij zijn ook van plan om in augustus te gaan (volgend jaar). wij hebben al meermaals op reis geweest naar Azië tijdens het regenseizoen en nog nooit hebben wij daar erg veel last van gehad. Je hebt inderdaad in de late namiddag en avond soms wel periodes van hevige regenbuien met donder, maar meestal zitten de uitstappen er dan toch op. Maar, ik heb wat opzoekingen gedaan en in Sri Lanka is het zelfs niet uitzonderlijk dat het tijdens niet-regenseizoen meer regent dan tijdens het regenseizoen, dus.. zelfs als je buiten het regenseizoen gaat, kan je zeker nog regenbuien hebben. De temperatuur ligt hetzelfde als tijdens andere maanden (tussen 25 en 30 graden) en als het geregend heeft, kan de hoge vochtigheidsgraad soms wel drukkend zijn, maar eens je wat geaclimatiseerd bent, heb je daar geen probleem meer mee.

Succes met de zoektocht!

Groetjes,
Ann B



Patricia

 Meld misbruik22-8-2007 7:54:17

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Nu twijfel ik toch weer. Het is niet dat we per sé iets willen zien, we zijn dat gewoon zo gewent als we anders op reis gaan.
Mr voor onze huwelijksreis mag het ook gewoon iets speciaals zijn en ook rustig.
Kan iemand mij bevestigen dat het idd bewolkt is en koud. Want voor mij is 25°C wel ok ze, dat moeten geen 40°C zijn.

Is hier iemand die er geweest is die er mij wat meer over kan vertellen?
Alvast bedankt!


@Sylvie
Kan je me toch wat meer info omtrent Mauritius geven?

Dank jullie.

Patricia
01/08/2008



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik22-8-2007 13:20:09

Wij zijn in juli op huwelijksreis naar La Réunion en Mauritius geweest. Het weer viel zeer goed mee: ik heb wel degelijk in bikini op 't strand gelegen, ook al is het daar winter nu...

Op La Réunion hebben we een actieve week vakantie genomen (de natuur is daar fenomenaal) en dan was het een weekje relaxen op Mauritius (in een all-inclusive resort geboekt via JetAir: zeer lekker eten, speciale menu voor pasgetrouwde koppels, veel lekkere cocktails en drinken à volonté). Ik vond de eerste week het leuktste, maar het hangt er van af of je graag zo'n luilekkervakantie hebt natuurlijk.




Sylvie

 Meld misbruik22-8-2007 16:59:07

Hallo Patricia,

Ikzelf ben een paar jaar geleden naar Mexico geweest en dit is m'n mooiste vakantie ooit geweest, je kan luilekker op het strand liggen of uitstapjes doen, naar om het even waar, cultuur, natuur,...
Voor iedereen valt er wel iets te beleven.

Mauritius daarentegen heeft weinig te bieden van bezienswaardigheden, niettegenstaande is het ook een prachtbestemming voor wie houdt van de azuurblauwe zee, prachtige stranden en heel goeie hotels. Door zijn prachtige ligging waan je jezelf net zoals in een sprookje.
Je moet wel rekening houden dat het in augustus daar winter is, dus meer kans op regen.
Een paar bezienswaardigheden zijn Port Louis, Blue Bay en de waterval van Tamarin,...



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-8-2007 0:29:27

als het regenseizoen is, dan is het ook echt regenseizoen!!! Oke, het zijn hele hevige buien van ongeveer 2 uur... maar ja, dan is je dag wel gebroken. (denk aan kletsnat terug komen van excursies)
Ik ben zelf al een 10-tal keer in azie geweest. (kuala lumpur, langkawi, bangkok, phuket)
Op huwelijksreis gaan we naar bali. Is normaal in onze zomerperiode ook goed te doen. (weet wel niet in augustus)
Je kan ook eens kijken voor koh samui in thailand, dat heeft ook een ander klimaat.
Het is gewoon wat je van je vakantie verwacht. Ga je 14 dagen op het strand liggen? dan is mauritius wel oke... maar vlieg je naar de andere kant van de wereld om op strand te liggen??


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums