Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijk...mijn vriend is Belg- ik van Duitsland

20-8-2007 16:15:08
Hallo,
we zijn al 8 jaar samen en zouden graag trouwen. Mijn vriend is uit België, maar ik ben uit Duitsland. Nu vindt ik het zo moeilijk om een oplossing te vinden om de duitse vrienden en familie en de belgische samen te brengen voor een feest! Ik heb meerdere ideën maar nog niet echt iets wat ik 100 % goed vind en die betaalbar is. Hebben jullie een idee?? Heeft iemand hetzelfde probleem??? Alvast bedankt!

Marleen

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 713

Liesbet
10-11-2007
 Meld misbruik20-8-2007 16:40:47

Hallo Marleen,

Ik ben Belg en mijn vriend is Nederlander. Dat is misschien qua afstand niet zo ver maar toch(150-200km). Bovendien komt mijn familie van de kust en trouwen we in Limburg. Ik wilde graag trouwen waar ik altijd gewoond heb dus het werd België (en de feesten zijn uitgebreider in BE dan in NL).

Wij hebben een paar hotels in de buurt gezocht en een goedkopere 'groepsprijs' afgesproken dus als mensen willen blijven slapen kunnen ze daar blijven. Bovendien apprecieren mensen wel dat je voor hun uitzoekt welke hotels in de buurt zijn en niet te duur zijn. De meesten willen er trouwens een weekendje van maken.

Om er dan voor te zorgen dat mensen die blijven slapen niet nog eens moeten rijden zullen we een pendeldienst/taxi laten rijden naar de hotels zodat niemand moet opletten wat hij/zij drinkt.

En wij hebben ook een website gemaakt waar we zo duidelijk mogelijk alles kunnen uitleggen wat de gebruiken zijn op een Belgisch trouwfeest.

Ik hoop dat dit je wat geholpen heeft en moest je nog meer willen weten zeg je het maar.

Groetjes,

Liesbet
10112007

Orla
4-5-2008
 Meld misbruik20-8-2007 16:42:21

jawel! Ik ben iers, mijn vriend is een vlaming en wij wonen in Duitsland - wel een moeilijke situatie.

Na veel discussies hebben wij voor een plaats dichtbij Brugge gekozen - het was gewoon gemakkelijker voor iedereen.

Maar ik heb gehoord van sommige die iets in alle twee landen doen. Dat wilden wij niet, liever een dag dat echt bijzonders is.

Of kies voor een neutrale land - Frankrijk bijvoorbeeld? Iedereen moeten verplaatsen, en misschien kan het een kleine vakantie voor iedereen zijn.

Tina
28-6-2008
 Meld misbruik20-8-2007 18:37:12

Hoi!

Wij hebben ook dit probleem, ik ben belg en mijn vriend is nederlander. aangezien hij in Heerlen gestudeerd heeft hebben wij dus ook veel vrienden die in duitsland wonen. We hebben er heel veel over gepraat hoe we dit kunnen oplossen maar eigenlijk bestaat hier geen oplossing voor. Er zijn altijd mensen die ver moeten rijden, eender waar je het feest doet. Wij hebben gewoon de locatie genomen die wij het liefst hadden en hopen dat de mensen voor deze ene keer het kunnen opbrengen om zo ver te rijden. Je vraagt dit ook niet elke week eh, het is maar voor een keertje dus zal niemand daar moelijk over denk ik. En wij gaan ook kijken om de mensen te laten overnachten.
Nog veel succes! Maar breek er vooral je hoofd niet over, het is jullie dag en de mensen zullen heus wel wat kilometertjes voor jullie over hebben om erbij te kunnen zijn!

Groetjes,
Tina

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik21-8-2007 8:52:24

Hey Marleen,

het is misschien niet volledig hetzelfde, maar vrienden van ons, beiden uit hetzelfde Vlaamse boerenhol, hebben hun trouwfeest in de Ardennen gegeven. Ze dachten 'enkel degenen die het ervoor over hebben om zo ver te rijden, zijn het echt waard om erbij te zijn'. In de Ardennen hadden ze dan wel voor overnachting en zo gezorgd (grote chalets nabij het kasteel), zodat we niet in het midden van de nacht terug moesten rijden.

veel plan-plezier,
Elke

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik21-8-2007 11:57:50

Hoi Marleen,

Mijn zus is Belgische en mijn schoonbroer van Duitsland. Zij zijn in Duitsland voor de wet getrouwd, dus wij met heel de familie naar daar en in België voor de kerk. De Duitse familie en vrienden zijn dan ook naar hier gekomen en zij hadden goedkope hotels in de buurt uitgezocht. Wie dat wou, kon dat dan doen. En het is zoals ze hier zeggen, mensen die jullie graag zien hebben dat zeker over om een verre trip te maken. En eventueel nog een leuk weekendje ervan te maken.
Heel veel succes!
groetjes

Marleen

Meld misbruik21-8-2007 15:00:53

Hallo,
ben zo blij met jullie reacties..er zitten echt wel veel goede ideën in. En door het feit dat het bij jullie ook allemaal goed gekomen is, heb ik direct weer zin om er nog eens goed bij stil te staan en ervoor te zorgen, dat we naar al die jaren eindelijk een mooi huwelijk kunnen hebben. En jullie hebben gelijk het draaid deze dag eigenlijk alleen om ons twee en we moeten zorgen dat vooral wij er ons goed bij voelen!! Meer reacties zijn natuurlijk welkom, ik zal zeker nog iets van me laten horen....zal jullie reacties eens uitprinten en samen met mijn vriend bekijken!! Bedankt allemaal!! Groetjes...Marleen

Orla
4-5-2008
 Meld misbruik22-8-2007 11:15:48

nog enkele opmerkingen:

wij maken ook een website met alle wat informatie over de trouw, overnachtingmogelijkheden, vliegtuigmaatschappijen ezv. Omdat er verschillende talen zijn (Engels, Duits, Nederlands), maken wij eigelijk 2 die identiek zijn - een in het Nederlands en een in Engels. Wij kunnen alles zelf niet doen, maar ten minstens geven wij graag de informatie door an mensen die vanuit het buitenland komen.

Er zal ook twee versies van de uitnodigingen zijn, en op de dag zelf gaan wij regelmatig van een taal naar de andere wisselen. De bedoeling is dat geen groep te lang buiten alles blijft omdat ze niets begrijpen.

Veel success nog en kies iets wat belangerijk voor jullie is.

Orla
4-5-2008
 Meld misbruik22-8-2007 11:16:02

nog enkele opmerkingen:

wij maken ook een website met alle wat informatie over de trouw, overnachtingmogelijkheden, vliegtuigmaatschappijen ezv. Omdat er verschillende talen zijn (Engels, Duits, Nederlands), maken wij eigelijk 2 die identiek zijn - een in het Nederlands en een in Engels. Wij kunnen alles zelf niet doen, maar ten minstens geven wij graag de informatie door an mensen die vanuit het buitenland komen.

Er zal ook twee versies van de uitnodigingen zijn, en op de dag zelf gaan wij regelmatig van een taal naar de andere wisselen. De bedoeling is dat geen groep te lang buiten alles blijft omdat ze niets begrijpen.

Veel success nog en kies iets wat belangerijk voor jullie is.

Marleen

Meld misbruik3-9-2007 12:15:41

Hallo,
ik ben er nu aan uit..ik denk dat we gewoon trouwen voor de wet, waar we wonen en dan zou ik graag het trouwfeest laten doorgaan in een kasteel in de ardennen. Ik heb al gezocht achter een groot genoeg kasteel, want ik reken toch op minstens 130 mensen voor het feest, de grootste deel zal blijven slapen, en zo zou er in het kasteel of er rond toch genoeg slaapplaatsen moeten zijn. Maar ik heb er tot nu toe nog geen zo een groot kasteel kunnen vinden! ELKE, moest je dit nog lezen, weet je nog in welk kasteel je vrienden trouwden???? Ik zou ook graag een speciaale bus (of meerdere wagens) laten rijden voor de mensen van de trouw om hun van west-vlaanderen naar de Ardennen te brangen. Of vinden jullie dit te ver???? Allen moet ik nog eens kijken, hoe kostelikj dit is!! Dat met de website vindt ik ook een superidee.. Ik ben in ieder geval weer vol goede moed, ik weet nu wat ik wil...een groot feest voor iedereen, want trouwen doe je tenslotte (normaalgezien toch) maar éen keer!!!! Bedankt allemaal!!! Marleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...