Nu Online
Momenteel zijn er 144 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning - tijd tss kerk en avondfeest

16-8-2007 20:14:19
Hoi,

Zoals de titel zegt zitten we nog met een probleem met de dagindeling. We geraken er echt niet aan uit.

We trouwen om 11u30 voor de wet. En we dachten om om 15u / 15u30 te huwen voor de kerk. Zodat we tussen de wet en de kerk nog tijd hebben om op het gemak iets te eten en foto's te nemen.

Nu zitten we met een 'gat' tussen de trouw van de kerk en het avondfeest. We geven immers geen apparte receptie, omdat je daar meestal toch enkel mensen op uitnodigt omdat het zo 'moet' en we willen dit liever niet.

Heeft er iemand van jullie tips wat we kunnen doen tussen de trouw van de kerk en de aperitief, zodat onze familie niet terug naar huis moet gaan?

We dachten eerst om iedereen die aanwezig is in de kerk uit te nodigen om iets bij mijn ouders thuis te komen drinken, maar we weten niet ofdat dit praktisch haalbaar is (extra last voor ouders, wat indien regen, voldoende/te veel tijd?, ...)

Hebben jullie tips? Of zijn er hier mensen die zoiets gedaan hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Griet

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 287

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik16-8-2007 20:40:01

Hallo,

Bij ons is daar ook een ganse discussie over geweest. Maar in jullie geval zou ik dus na de wet gaan eten rustig opt gemakske :-) en dan na de kerk foto's gaan trekken.

Groetjes Petra
www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik16-8-2007 21:30:38

dag griet,
wij hebben dat probleem ook gehad. wij trouwen om 11uur voor de wet en om 14 uur voor de kerk. tussen de twee in gaan we met de familie iets eten in de feestzaal. na de kerk gaan wij foto's nemen en houdt de naaste familie een intieme receptie aan de feestzaal waar wij dan om 19 uur ook terug aanwezig zijn voor het openen van het avondfeest

groeten
heidi
7/6/08

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik17-8-2007 8:21:04

Wij zijn ook om half 12 voor de wet getrouwd en om half 4 voor de kerk.
Na de wet zijn we bij mijn ouders een broodjesmaaltijd gaan eten met de hele suite. Daarna zijn wij foto's gaan nemen en is de rest van de suite bij mijn ouders gebleven.
Na de huwelijksviering (rond 17u) zijn we met iedereen die reeds wilde naar de feestzaal gereden. Daar werd iedereen ontvangen met een glaasje fruitsap of champagne. Op de uitnodiging hadden wij ook gezet dat ze vanaf 18u welkom waren omdat we om 19u wilden gaan eten. De meeste zijn van de kerk mee naar de zaal gereden. Zo liep het ontvangst en zoentjes geven ook wat verspreider. Wij waren heel tevreden met deze regeling.

katleen
27-10-2007
 Meld misbruik17-8-2007 8:34:55

wij trouwen om 11u voor de gemeente, met aansluitend een kleine receptie georganiseerd door de gemeente. We eten een broodjesmaaltijd bij de ouders, en om 14u trouwen voor de kerk. We doen ook geen receptie, en om 19u begint het avondfeest. Tussen de kerk en het avondfeest gaan we foto's trekken. Voor de fotoshoot hebben we een binnenlocatie voorzien met een mooie omgeving zodat we evntueel ook buiten foto's kunnen trekken bij mooi weer. Ondertussen kunnen de mensen van de suite er iets drinken, er is een taverne aanwezig.
De planning van de dag is idd niet eenvoudig. Hopenlijk helpt dit je een beetje vooruit.

Veel succes !

Katleen
27/10

Sofie
5-7-2008
 Meld misbruik17-8-2007 9:48:32

Hallo,

Gewoon de kerk later zetten. vb= trouwen om 16u30 en tegen 18u30 is het aperitief.

Groetjes sofie
05/07/2008

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik17-8-2007 10:05:56

Hey,

Wij zijn om 14.30u voor de kerk getrouwd. Daarna hebben wij een kleine receptie bij ons thuis gegeven; enkel voor de mensen van de suite en voor de buren.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-8-2007 12:54:51

Hey,

ik weet niet waar je woont, maar wij hadden hetzelfde probleem. Onze genodigden zijn in tussentijd gewoon 't stad (Gent) ingegaan en hebben daar op eigen kosten iets gedronken of zijn gaan wandelen.

Groetjes,
Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...