Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP KOORTSLIP

16-8-2007 16:59:41
HELP ik heb momenteel een koortslip (en niet zo'n kleintje!)
Nu heb ik nog even tot de trouw, maar meestal houd ik er een tijdje een rode lip aan over. Nu heb ik een grote plek onder mijn neus in dat kuiltje eronder. Ben al driftig aan het smeren met Zovirax, maar weet iemand een wondermiddeltje om te voorkomen dat het terugkomt en om de roodheid te verminderen?

Ik wil er wel mooi opstaan tijdens mijn trouw!

Dank jullie!

Judith 22/09/2007

Judith
22-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 403

Tina
28-6-2008
 Meld misbruik16-8-2007 18:05:16

Hoi!

Ik heb zelf ook veel last koortsblaasjes. Ik heb bij de apotheker een speciale lippekeszalf gehaald, die moet je op je lippen doen als het koortsblaasje weg is en om te voorkomen dat het terug komt. In de zomer doe je het aan je lippen om ze te beschermen tegen de zon en in de winter tegen de kou. Mocht je er nu toch vlak voor je trouw eentje hebben dan is er een middeltje (ik weet niet juist hoe het heet) dat je misschien kan gebruiken. Het is enkel te koop in Nederland (ik trouw volgend jaar op 28/6 en mijn vriend is nederlander) en het kost 50 euro. Het is een soort stick je plaatst hem op je koortsblaasje en dan duw je op een knopje en dan wordt het uiteinde van die stick enorm heet (er zitten ook nog middeltjes enzo in) je houdt het er 10 sec tegen nadien is het aanzienlijk minder. Als je wil kan ik bij mijn schoonbroer wel even navragen hoe het juist heet. Maar hij heeft er nog veel meer last van dan ik (soms staat zijn hele lip vol) en het werkt echt. Je doet wel bijna in je broek van de pijn maar die verdwijnt snel en je koortsblaasje ook!
Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen.

Groetjes,
Tina

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik16-8-2007 18:32:01

je hebt toch ook van die patches voor als je een koortsblaar op je lip hebt, is niet zichtbaar en je kan er zelfs lippenstift over doen
is te koop bij de apotheker

groetjes
heidi

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik17-8-2007 8:46:26

Hey Judith,

Ik wil niet gemeen doen of zo, maar Zovirx doet enkel uit als je koortsblaas er nog niet staat. Als je ze voelt opkomen, dan kan je Zovirax smeren, en zal de koortsblaas er niet doorkomen, maar eens ze er staat helpt Zovirax echt niet meer.
Sorry!!!

Elke

Lies
30-6-2007
 Meld misbruik17-8-2007 9:57:20

Hoihoi!

wat een harde middelen! Ik zou er schrik van krijgen! ;-)
Wat bij mij heel goed helpt, ook als de koortsblaar er nog niet/niet meer of al wel is, is de lippenbalsem van dokter Vogel. (Echinaforce stick), gewoon bij de apotheker, niet zo duur, en ik smeer het dan bijna constant op mijn koorstblaar, zodat ze 'week' blijft en dan is ze snel weg.

Nu heb ik onlangs nog iets nieuws gekocht bij de apo omdat die van Vogel niet voorradig was, en dat is 'prozalips' (denk ik). Ook iets homeopatisch op basis van propolis/bijenwas. OOk gewoon veel smeren en dan is ze na een paar dagen weg. Je kan die creme ook nog gebruiken bij droge of gesprongen lippen in zomer of winter.

Veel succes!
(En 22 september is nog wel even!)

Lies
30 juni 2007

Els
26-5-2007
 Meld misbruik17-8-2007 10:13:19

Hey Judith,

Je kan ook oraal tabletten innemen die een aanval van koortsblaasjes onderdrukken. Je begint een week voor de trouw... Informeer eens bij je apotheker.

Bij mij heeft het alvast geholpen. Geen oneffenheid te bespeuren op mijn lippen op onze trouwdag!

Els

Ingrid
16-9-2006
 Meld misbruik17-8-2007 11:10:12

heel efficient, Docaciclo, moet je paar dagen op voorhand innemen of als je de blaas voelt opkomen, werkt echt

s
21-9-2007
 Meld misbruik17-8-2007 12:11:19

Nog een pijnlijke ... Met een oorstokje met een beetje aftershave of dergelijke (als er maar alcohol inzit) dip je het blaasje aan. Dit herhaal je drie maal per dag. Meestal is 1 dag genoeg. Is wel heel pijnlijk voor een paar seconden. Helpt ook heel goed tegen aften in de mond.

Judith
22-9-2007
 Meld misbruik17-8-2007 16:06:13

Dank je wel voor jullie tips!
Ik zal zeker een en ander bij drogist/apotheek gaan halen!

22 september is inderdaad nog even, maar ik wil niet het risico lopen dat ik dan met een koortslip rondloop.

Tina,

Ik hoor graag van je hoe dat precies heet.
Ik woon ook in nl. dus dan zou ik het ergens kunnen halen.

Judith

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik17-8-2007 17:39:09

misschien cliché maar compeed werkt ook heel goed.

dat zijn die folietjes dat je over je koortsblaas moet leggen. mijn vriend heeft er altijd last van, legt zoiets op en in 3 dagen is dat weg, dat droogt dus uit...

grts

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...