Terug naar overzicht
Hallo Melissa,Persoonlijk vind ik dat je dat beter aan een professional overlaat. Zo weet je zeker dat het er goed komt uit te zien en kom je niet voor verrassingen te staan als het eenmaal gedrukt wordt. Zeker als je nog nooit een kaart hebt opgemaakt zou ik het afraden. Wat je wel kunt doen is voorbeeldjes meedoen naar een ontwerper van dingen (kleuren, andere kaartjes, foto's…)die je mooi vindt en misschien zelf een schetsje maken van hoe je wilt dat het er komt uit te zien.Als je je er toch wil aan wagen:Een kaart wordt tegenwoordig meestal in Indesign ontworpen, maar vaak heb je ook Illustrator en/of photoshop nodig. Als je met deze programma's wil werken kun je best eerst eens een boek doornemen of een cursus volgen, want om zomaar wat te proberen is het niet gemaakt (is best wel ingewikkelt en je moet heel wat dingen weten voor iets 'drukklaar' is zoals wat o.a. CMYK, 300dpi en aflooop is).Groetjes,Isabelle
Piep,Elke van mijn ma haar werk heeft die van mij ontworpen (want das inderdaad ni simpel om zelf te doen) en dan ben ik me da ontwerp op stick bij nen drukker geweest. Komt goedkoper uit want dan moet die gewoon afdrukken en de prijs bij onzen drukker viel goe mee. K zou t persoonlijk ook ni zelf gedaan hebben want das veel prutswerk en volgens mij stress voor niks. En het verschil in prijs gaat peis ik ook ni de moeite zijn zenne want als ge ze zelf wilt maken zult ge wel nog wa materiaal moeten kopen. Groetjes,Ikke
hey angieja u kaart was heel prachtig meid maja heel uw huwelijk was prachtig melissa