Terug naar overzicht
Hoi Heidi,Dit is inderdaad een vervelende situatie. Bij ons is het een beetje gelijkaardig, mijn vriend zijn vader is hertrouwd, maar zijn moeder niet. De twee vrouwen kunnen mekaar ook niet zien of ruiken, maar we kunnen ze toch niet apart zetten. Zo ook wanneer we de kerk binnen gaan. Mijn vriend zal met zijn moeder binnenkomen, mijn moeder zal naast zijn vader binnenlopen. Maar ik denk dat de vrouw van zjin vader daar niet mee akkoord zal gaan. Ik heb ook nog geen idee hoe we dat gaan oplossen.Ik vind wel dat het bruidspaar op hun dag zelf mogen kiezen hoe ze alles regelen.Veel succes in ieder geval!Annelies
dank je annelies,bij ons maakt het het bij elkaar zetten van de echte ouders het net moeilijk door een broer met autisme, hij gaat dit niet kunnen plaatsen. en er is een groot deel van de familie dat niet goed met de echte vader om kanwij hebben hem de keuze gegeven om op het avondfeest te komen en bij de rest van de familie te zitten of nadien samen iets te gaan eten. eerst zei hij dat wij dat moesten zien, en twee dagen erna was hij helemaal gedraaid dat hij op de eerste plaats moest zitten en dat hij erbij moest zijn met het regelen en niet de stiefvader. maar we zien de echte vader weinig en vinden dat de stiefvader meer recht heeft hierop omdat hij voor de opvoeding gezorgd heeft enzo.
Hoi Heidi,Mijn ouders zijn intussen reeds een jaar of 18 gescheiden. Mijn stiefvader heeft voor mij gezorgd, hij staat er als ik hem nodig heb. Op mijn echte vader kan ik niet rekenen.Ik heb er dan ook voor gekozen om met mijn stiefvader de kerk binnen te komen. Hij zal ook aan de eretafel zitten, samen met mijn mama. Mijn echte vader komt ook naar het feest, maar zit aan de tafel van zijn familie. Of hij dat leuk vindt? Neen. Maar dit is mijn dag en mijn keuze.Hopelijk komen jullie eruit! Succes ermee!
ooh sorry dat ik het zeg vanessa, maar ben blij dat wij niet de enige zijn in die situatie. laat je je echte vader komen kijken in het stadhuis en/of kerk?groeten
Hey,Ik ga over 14 dagen trouwen en ik herken het probleem. Mijn ouders zijn gescheiden en hebben beide een nieuwe partner. Gescheiden ouders brengt toch wel problemen mee, zo te horen niet alleen bij ons. Ik heb me lang zorgen gemaakt hoe ik dat ging oplossen maar ben er toch uitgekomen. Wij hebben besloten dat mijn vriend met zijn moeder de kerk binnenkomt en ik met mijn vader. De vriendin van papa loopt dan samem met de vader van mijn vriend en mijn mama loopt samen met haar vriend. In de suite zit iedereen met wijn eigen partner in de auto. Mijn vriend rijdt zelf met onze bruidsauto.Ik ben samen met mijn mama, schoonma en de vriendin van papa mijn jurk gaan kopen. Het zijn volwassen mensen en moeten ook maar eens aan het belang van hun kinderen denken. Ik maak me nu geen zorgen meer voor de grote dag, het zal wel goed gaan. Verder vind ik dat de ouders rekening moeten houden met hun kinderen, het is tenslotte jullie dag.Succes ermee.angelique25/08/2007
Hallo Heidi,Mijn ouders zijn ongeveer 10 gescheiden en de ouders van mijn vriend zijn 5 jaar gescheiden.Wij hebben met hen de afspraak gemaakt dat iedereen met zijn nieuwe partner komt. Nu is het probleem dat de moeder van mijn vriend geen nieuwe vriend heeft en dat zij nog razend is op zijn vader. Ik had het hier in het begin heel moeilijk mee omdat ik dacht dat dit de sfeer zou bederven.Maar als je op voorhand goede afspraken maakt met je ouders dan komt alles wel goed. Het zijn allemaal volwassen mensen en wij hebben hen duidelijk gemaakt het is onze dag en wie zich niet voor 1 dag kan gedragen die blijft maar thuis.Wij hebben ook eten in intieme kring en we hebben het nu zo opgelost dat mijn moeder en zijn moeder aan de zelfde kant zitten en de vaders aan de andere kant. In deze oplossing kan iedereen zich wel vinden.Met een beetje goede wil van de ouders zal het een spetterende dag houden.Ook dit moet je voor ogen houden Heidi, het is jullie dag en laat die niet door iemand verpesten.Kelly06-09-2008
halloik herken me zeker ook in het probleem. mijn ouders zijn ook al meer dan 15 jaar gescheiden. toen ze me in de feestzaal iets uitlegden werd het al duidelijk dat we met een probleemke zitten.het is nl zo dat als de receptie over is, dat iedereen binnengeroepen word. eerst de gasten, dan de broers/zussen en dan de ouders. daar zit dus het probleem. mjn vriend zijn ouders zijn nog altijd getrouwd, de mijne niet. mijn vader heeft ook niet echt gezorgd voor ons; mijn stiefvader daarentegen deed ook veel meer. dus wat mijn logisch idee was, dat mijn moeder en stiefvader in suite mogen lopen. mijn echte vader steek ik dan bij die kant van de familie... ik heb het hem nog niet gezegd maar ik vrees voor de reactie.het isw el mijn dag maar toch... ben blij dat ik er ngo een jaar over kan piekeren :sgrts12/09/08
Ik zit niet in deze situatie, maar ik heb al eens gezien dat aan de eretafel het koppel zat met hun beste vrienden. De ouders, broers en zussen zaten bij de familie aan tafel. Misschien kan je dit ook zo oplossen door je ouders bij hun respectieve families te laten zitten?Groetjes,Nele