Nu Online
Momenteel zijn er 199 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suitekledij

10-8-2007 11:06:51
Hallo,

Ik trouw volgend jaar op 12 juli. Nu beginnen de moeders natuurlijk al aan hun suitekledij te denken. En dan komt natuurlijk de vraag: lang of kort. Eerlijk gezegd ik weet het echt niet. Geven jullie richtlijnen voor de suite of laten jullie iedereen zelf kiezen? Voor mij is het eigenlijk gelijk of ze nu lang of kort komen hoor. Uiteindelijk is het dan jammer als ze iets mooi vinden dat ze het niet mogen dragen omdat het nu lang of kort is. Op de meeste foto's zie ik variaties tussen onder de knie en lang.
Weet iemand van jullie raad?
Sarien
12/07/2008

Sarien
12-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 751

Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik10-8-2007 11:09:41

Hey Sarien

Is een beetje afhankelijk van de "stijl" van je huwelijk, vind ik persoonlijk.

Bij ons is het een huwelijk met alles erop en eraan zal ik zeggen, en ik heb wel mijn eisen gesteld dat alle kledij lang moest zijn, broek of rok, dat maakte me niet uit, maar wel lang.

Ivm hoeden en zo, heb ik iedereen zijn zin laten doen.
Mijn mama zal een hoed dragen, mijn vriend zijn mama een soort van haarstukje ...

Ik vind wel dat je in overleg met iedereen iets overeen kan komen dat iedereen wel ziet zitten...

Succes ermee !!

Groetjes,
Sarah

15*09*07

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik10-8-2007 11:21:37

Hey sarien,

je kan wel eens luisteren naar wat je mama en schoonmama en zussen en schoonzussen willen, maar uiteindelijk vind ik dat ze zich moeten schikken naar wat jij (of jullie) wil(len). Mijn schoonfamilie vroeg ook altijd 'wat zijn nu de regels' en 'het is toch in 't lang hé' (wat ze blijkbaar zeiden (ben ik juist achtergekomen) omdat ze dachten dat mijn zussen, lang en mager, in het lang willen zijn). Terwijl mijn zussen zeiden 'ik wil niet in het lang komen en echt suitekleren (glazende stof en zo) vind ik lelijk, dat doe ik niet aan'. Tja, moest ik ze volledig laten doen, mijn zussen kwamen in een zomerkleedje van mexx of zo en mijn schoonzus in een lang suitekleed op maat gemaakt van bij oni onik of zo (kwestie van merken te noemen om het duidelijker te maken). Ik heb dus mijn regels gezet 'feestkledij' dat is wat ik wil, geen hoed, geen mini-rok, geen decolté tot aan de navel met een volledig blote rug. Mijn vriend zijn zus in in 't lang, mijn ene zus heeft een kleedje tot aan de knie en de andere een kleedje tot halverwege de kuit. En iedereen in een andere kleur. Veel variatie dus. Maar wel iets waar iedereen zich goed bij voelt.

Ik ben ooit naar een trouw van een vriendin geweest waar de suite juist dezelfde kleren aanhad, vreselijk!! Een kleine, mollige roodharige in dezelfde kledij, zelfde kleur etc als een heel magere, lange blondine ... En geen van beide voelde zich 100% op haar gemak in het (ongetwijfeld heel dure) kleed.

Dus als het je echt niet uitmaakt, luister toch eerst eens naar beide partijen, zodat je weet dat ze toch een beetje op elkaar afgestemd zijn en dat de ene niet vrij gewoon en de andere niet heel chique is. Dat zou ik toch niet leuk gevonden hebben.

Elke

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik10-8-2007 11:24:12

bij mijn broer die volgende maand trouwt hebben we afgesproken dat de mama's lang gaan en de zussen tot aan de knien (gewoon trouwfeest, eten met de familie, avondfeest met dessertenbuffet)
bij mijn huwelijk vlgend jaar september ga ik geen instructies geven, k verwacht wel dat ze deftig gekleed zijn maar ik vind suitekleding meestal zeer lelijk en bombastisch vooral de hoeden dan. nochtans gaan wij wel een feest geven met alles erop en eraan. ps hoe lelijker de suite is hoe mooier ik er als bruid uitkom haha grapje he

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik10-8-2007 11:38:15

Hey,

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik het eens ben met Leen dat echte suitekledij over het algemeen echt lelijk is. Persoonlijk vind ik avondkledij dan veel mooier en zeker geschikt voor een huwelijk. Wij hadden voor de gasten (suite) ook niet echt regels opgelegd maar ik wou wel dat het deftig was. Tegen schoonpapa had ik gezegd: durft ni toekomen in uw jeans en motobotten of ik smijt u buiten! En voila diene mens heeft zich een mooi beige kostuum aangeschaft. Mijn zus had mijn nieuwe kleren aan (grrr) die ik in de solden bij L&L had gekocht. Een witte rok tot op de knie met een bruin topje en een hemdje over, mijn mama was bij cassis een rok tot onder de knie, top en vestje gaan halen en mijn schoonmama had een soort legging aan met een tuniek en een mooie riem. Dus je ziet t is ook allemaal verschillend maar ze waren feestelijk en deftig gekleed. En eerlijk gezegd het is hen veel goedkoper uitgekomen dan als ze echt suitekledij waren gaan halen en het was zeker niet minder mooi. Maar ja zoals al eerder werd gezegd, jullie moeten beslissen hoe jullie het graag willen zien en daar moeten de genodigden zich dan maar aan houden.

Groetjes,

Angie
(27 dagen getrouwd)

Sarah
26-7-2008
 Meld misbruik10-8-2007 11:52:03

Hey Sarien,

Ook bij ons zijn de moeders al volop bezig met hun kledij. Stom, want ze moeten wachten op mij, en ik wacht op de nieuwe collectie!
Mijn moeder heeft al iets zien staan in een brochure van Pierre-Yves, en wil al gaan passen! Mijn grootmoeder wil heel graag een hoed dragen. Maar dat kan naar 't schijnt alleen als mijn moeder er ook een opzet... Mijn vriend zijn moeder en zus zien hoeden absoluut niet zitten...
Ik vind lange kledij wel mooi. Maar aan mijn kant van de familie zijn enkelen nogal klein en mollig, en dan is lang niet zo mooi!

Enfin, hier zijn ook nog enkele dilemma's die moeten opgelost worden ivm de suitekledij! Ik denk dat ik het volgende ga vragen: halflang of lang (als het maar niet mini is), qua kleur: niet wit of beige, en niet in 'mijn' kleur indien die niet wit of beige blijkt, moeders: hoed OF haarstukje. Verder krijgen ze carte blanche.

Maar wat met de mannen??? Wordt er gewoonlijk een kleur opgelegd? Wat wordt het meeste gedaan: huren of kopen? Ik heb daar dus echt geen idee van!

Sarah
26/07/08

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik10-8-2007 12:26:01

Hey Sarah,

Wij hadden enkel gevraagd dat de mannen in de suite een kostuum zouden dragen maar wij hebben geen kleur opgelegd. Dat hangt volledig van het bruidspaar af. Wij vonden het zo goed maar ik ken bijvoorbeeld een meisje die de mannen had gevraagd in het donker grijs te gaan met een jacquet. Dat staat je volledig vrij. Mijn man had wel aan alle andere mannen gezegd hoe zijn kostuum er uit zag en niemand anders had dezelfde kleuren aan (ook al hadden we er eigenlijk niks van gezegd). Bij ons hebben ze ook allemaal hun kostuum gekocht. Bij C&A zijn ze heel mooi en ook goedkoop. Maar als er mannen zijn die nooit van hun leven nog een kostuum zullen aandoen is het inderdaad voordeliger om te huren. Je zult het dus zelf een beetje moeten zien naar gelang je situatie.

Groetjes,

Angie
(27 dagen getrouwd)

Wendy
5-7-2008
 Meld misbruik10-8-2007 12:27:15

Wij trouwen op 05/07/2008. Wij hebben gekozen voor een niet te traditionele suite. Iedereen draagt wat hij wil, maar het moet wel deftig zijn. Mijn schoonmoeder wil in het lang, maar mijn moeder is klein van gestalte, dus past dat niet echt. Mijn schoonmoeder is niet te content, maar dat trek ik me niet aan. Ze is toch over niets tevreden. Zelfs niet dat we trouwen!!!
Groetjes, Wendy

Els
22-9-2007
 Meld misbruik10-8-2007 12:58:52

Bij ons zijn alle dames óf in het lang of met een broek. Mijn zus, mama en getuige hebben suitekledij gekocht. Mijn schoonma maakt dat van haar en mijn schoonzus. De mannen krijgen allemaal een (door ons) gehuurd kostuum met jacquet. 2 van de 5 dames dragen een hoed, 3 een haarstukje.

groetjes,
Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik10-8-2007 13:09:30

Dag Sarien,

wij leggen onze gasten niets op. Van mij mag mijn vader in korte broek komen als hij dat wil, dat interesseert ons niet zoveel (hij zal wel een kostuum met das moeten aandoen van mijn moeder, maja, daar heb ik niets op te zeggen ;)).

Alles hangt er vanaf wat je wil en hoe je feest is ingedeeld. Bij ons is het enkel voor de wet, dan etentje met suite en dan dansfeest 's avonds. Alles heel luchtig, geen stijf gedoe, enz.

Veel succes!
Sofie
16-08-08

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik10-8-2007 13:18:48

Hoi,
Zoals Sofie laten wij iedereen vrij... ik ga er toch van uit dat iedereen wel iets moois zal aandoen en vooral waar hij/zij zich goed in voelt. En mensen verplichten om dure suitekledij te kopen??? Ik weet het toch niet hoor...
Groetjes
Caroline
15/09/07

anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik10-8-2007 14:54:16

Hoi,

Wij kiezen ook niet voor suitekledij: heel duur en je doet het maar 1 keer aan. Dus heb ik mijn ouders en schoonouders gezegd dat ze mogen kiezen. De mannen gaan in kostuum en de vrouwen gaan iets feestelijk (avondkledij) zoeken. Iets dat ze later nog kunnen aandoen en niet in de kast blijft hangen. Het feest kost al geld genoeg, en zoals vele zeggen, ik vind suitekledij ook niet altijd mooi. Ik zou zeggen laat hen dragen wat ze zelf mooi vinden en waarin ze zich goed voelen. Al die regeltjes... Ik denk dat iedereen wel zo een beetje weet wat er verwacht wordt van kledij...

groetjes Anneleen

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik10-8-2007 16:46:10

Hey,

Alles hangt zoals hier al gezegd van de stijl van je huwelijk af... Wij hebben geen echte "suite", het is niet heel strak of zo, dus ook niet qua kledij. Beide families waren het er ook over eens dat die suitekledij niet altijd mooi of nadien nog draagbaar is, en bovendien erg duur. Dus ze gaan gewoon hun zin doen, wel feestelijke avondkledij (of stadskledij, hoe je het ook wil noemen), en ze gaan ons eerst eens vragen of wat ze op het oog hebben wel ok is (maar daar heb ik het volste vertrouwen in :)). Mijn mama had iets moois gezien bij Un Jour Ailleurs (denk ik dat het noemt), maar het was nog wat vroeg, dus ze gaat enkele maanden voor de trouw daar eens kijken.

Groetjes,

Tania

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...