Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje

8-8-2007 16:50:39
Tot wat dient een ceremoniemeester?
Moet diene er zijn?

melissa
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 285

Ilse
8-8-2008
 Meld misbruik8-8-2007 17:34:27

Daar kies je zelf voor of je een ceremoniemeester neemt of niet. Een ceremoniemeester moet er eigenlijk voor zorgen dat je je op die dag van niets moet aantrekken. Hij moet ervoor zorgen dat alles goed verloopt; dat iedereen in de juiste wagens zit, op de juiste plaats zit of staat, dat de ringen niet vergeten worden, dat cadeautjes aangenomen worden ... Hij is ook de persoon die je bij de voorbereidingen met raad en daad kan bijstaan en geeft ook tips.
Ik heb zelf ooit eens een huwelijk zonder ceremoniemeester meegemaakt en dat was een rommelboeltje ... De suite liep in het honderd, het trouwboekje en de ringen waren zoek, niemand wist goed hoe of wat... Persoonlijk vind ik het wel handig een ceremoniemeester erbij te hebben, maar zoals ik al zei, dat kies je dus zelf.

Veel succes!

Ilse
08/08/2008

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik8-8-2007 18:22:57

Ik wil net geen ceremoniemeerster omdat ik al die regeltjes en (sorry dat ik het zo uitdruk) "fake-toestanden" net niet wil.

Wij doen niet mee aan alle wagens netjes op een rij en die moet aan die kant lopen, en die mag niet vergeten aan die kant te zitten.

Ik wil net dat iedereen zichzelf is, en loopt, staat en gaat waar hij/zij wil.

En dingen die in het oog moeten gehouden worden zoals de ringen, trouwboekje, enz...
Alles wordt de dag ervoor klaar gelegd en aan verschillende mensen toevertrouwd. Daar kan ik wel op rekenen.

Maar als je graag een klassieke trouw wil waar aan de etiquette gedacht wordt kan je best een ceremoniemeester inhuren.

Groetjes, Mara

Ilse
8-8-2008
 Meld misbruik8-8-2007 19:04:34

Ik kan je wel begrijpen Tamara en je hoeft je niet te excuseren voor het woord fake-toestanden, want ergens heb je wel gelijk. Maar zonder ceremoniemeester lukt goed als je de mensen om je heen kan vertrouwen met de taken die ze gekregen hebben. Blijkbaar ben jij in dat gelukkige geval. Ik jammergenoeg niet, ik kan de helft van de mensen niet vertrouwen, omdat ze gewoon tegen het huwelijk zijn en alles gaan doen om het tegen te houden. (wat ze niet zal lukken btw).

Ilse

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik9-8-2007 8:02:38

wij hebben ook geen ceremonie meester genomen omdat we het niet traditioneel willen. Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen er een nemen.

ook als je een nerveus iemand bent is het wel makkelijk de dag zelf, jij moet je minder zorgen maken.

Mieke
22/09/07

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik9-8-2007 10:22:48

Hey,

Wij hadden er wel één en daar was ik heel blij om.
Hij heeft osn op voorhand geholpen met de dagindeling en heeft ons tips gegeven.
De dag zelf zorgt hij dat alles perfect loopt.
Hij legt uw kleed goed (moest dat nodig zijn), helpt iedereen op zijn plaats, zorgt dat de kaars, misboekjes, trouwboekje steeds op de juiste plaats zijn, helpt bij het aannemen van cadeaus en uitdelen van snoep en nog zoveel meer.
Maar bovenal, het hoeft helemaal niet stijf of fake te zijn. Die van ons stelde ons echt op ons gemak en maakte zelfs grapjes.

Voor het geld moet je het zeker niet laten want dat is het enige wat wij redelijk vonden van prijs t.o.v. alle andere bedragen die ze voor een huwelijk durven vragen.

Groetjes, Sissi
(75 dagen getrouwd)

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik9-8-2007 10:28:59

Hey,

Als je op voorhand goede afspraken maakt en een draaiboekje maakt voor de mensen van de suite, is een ceremoniemeester helemaal niet nodig. Wij hebben dat zo gedaan en onze dag is perfect verlopen.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik9-8-2007 13:50:58

Ons "vervoer" was een vriendendienst, dus wij hadden geen ceremoniemeester. Je kan net zo goed een goede vriendin, vriend of buur de taak van ceremoniemeester op zich laten nemen...

Ann
10-8-2007
 Meld misbruik9-8-2007 14:18:59

Hallo,

Als je een ceremoniemeester neemt, moet je je weinig aantrekken. Die zorgt dat de dag perfect verloopt en zelf moet je je dan geen zorgen maken. Wij vinden het een gemak, want wij geven de misboekjes, ringen, ringkussentje, de cadeautjes voor de ouders aan hem en daar moeten wij ons dus niks van aantrekken. Hij zorgt dat we alles op tijd hebben. Ik denk als je die dag zenuwen gaat hebben dat een ceremoniemeester een gemak gaat zijn, maar natuurlijk kiest iedereen dat zelf.

Groetjes

Lieven
12-9-2008
 Meld misbruik9-8-2007 22:25:13

Hey Melissa,

Ik heb ooit zelf als ceremoniemeester gediend bij het huwelijk van vrienden. Wij hebben vooraf goed afgesproken hoe ze het wilden (plaatsen enz.), en een draaiboek opgesteld. Als je de etiquette wil volgen, kan je de nodige info op het internet vinden.
Heb je een goede vriend(in) die je deze rol kan toeëigenen, het zal veel ontspannender zijn, en het kost je veel minder.

mvg,
Lieven

melissa
16-8-2008
 Meld misbruik10-8-2007 1:06:16

dank u iedereen voor alle jullie reacties ben er wat wijzer uit geworden ik denk niet dat ik een ceremonimeester ga nemen mijn ringen weet ik da ze goed bewaard gaan zijn aan mijn trouwboekje gaat men getuigen mij wel aan doen denken en de mensen gaan wel slim genoeg zijn om de eerste 2 rijen vrij te laten en qua rijden me den auto ist eerst mijn verloofde en zen ma dan onze getuigen en mijn bruidsmeisje (aan wie ik het nog moet vragen hihi) dan ik met mijn pa en de bruidsjongens

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...