Terug naar overzicht
Hey,Wij trouwen volgende week vrijdag voor de wet en de dag erna voor de kerk. Wij hebben dit gedaan omdat de gemeente 75 euro extra vroeg om op een zaterdag voor de wet te mogen trouwen. Ik vind dit een goeie regeling. tzal de vrijdag wel effe druk zijn, maar dan heb ik op zaterdag een ganse voormiddag om mij klaar te maken.En wij wonen al meer dan 1jaar samen, dus blijven we de nacht van vrijdag op zaterdag als man en vrouw ook nog samen bij ons thuis.groetjes,Karen 18/08/07
dag Ann,Door omstandigheden zijn we op 18/10/2006 voor de wet getrouwd en 28/04/2007 voor de kerk. Het was sowieso al gepland dit op een verschillende dag te doen. We kozen voor een wettelijk huwelijk in kleine kring met achteraf een klein receptietje en broodjesmaaltijd bij ons thuis. Dit was tof en heel gezellig.Doordat we dit gedaan hebben , hadden we het iets rustiger op onze kerkelijke trouw. Ik moest niet vroeg opstaan. Ik had alle tijd en de dag was daardoor iets minder zwaar. Ik heb zelfs nog een boek zitten lezen, omdat alles klaar stond en ik echt niets meer te doen had dan wachten tot mijn ouders toekwamen.Ingrid
Hoi,Wij wilden eerst alles op dezelfde dag doen, maar ook door omstandigheden trouwen wij nu een dag eerder voor de wet. Uiteindelijk lijkt me dat nu wel comfortabelder, zo hebben we op de kerkelijke trouw zelf veel meer tijd. Kunnen we rustig in de voormiddag foto's gaan nemen en hoeven we niet van het een naar het ander te crossen.De dag van de burgerlijke trouw, trouwen we vroeg en gaan we daarna ontbijten met de familie... uiteindelijk ben ik wel blij dat we het zo gekozen hebben.GroetjesCaroline14/09/07 en 15/09/07
Hey Ann,Wij trouwen ook op 2 verschillende dagen, nl. 8 augustus 2008 wet en kerk + groot feest op 6 september 2008. Ik vind het persoonlijk leuker en meer opt gemak zo. Na ons wettelijk huwelijk in de namiddag hebben wij een feest bij de ouders van mijn verloofde.Groetjes Sophie
Hoi,wij trouwen voor de wet op 04/04/2008 en voor de kerk op 12/04/2008. En dit enkel voor praktische redenen, de dag van het kerkelijk huwelijk zal al druk genoeg zijn om dan nog iets er bij te plannen. Dus op 4 april gaan wij gewoon in een kleinere kring ons huwelijk vieren. Minder stress !groetjes,Stephanie
Hallo,wij hebben ook juist beslist om vrijdag voor de wet te trouwen en zaterdag voor de kerk, gewoon om praktische redenen. Anders verliezen we echt veel tijd met over-en-weer rijden. Bovendien wilden we eerst niet trouwen in de gemeente waar we nu samen wonen, maar in mijn ouderlijke gmeente. Dat ging niet, dus is dit echt voor ons maar een formaliteit.We gaan vrijdag zelfs niks speciaals doen, gewoon ff naar 't gemeentehuis voor een paar handtekeningen en dan zaterdag het feest. Groetjes,Kim
Wij doen de week voor ons kerkelijk huwelijk en feest de wettelijke trouw. Dit ook om op de dag van het feest meer tijd te hebben. Wij gaan de vrijdagnamiddag trouwen en dan gewoon iets leuk doen en gaan eten met de naaste familie. De week erna is het dan toch met alles erop en eraan!
Wij gaan het ook op twee dagen doen, om ons meer tijd te geven de dag van het feest. Vooral omdat de locatie van beide ouderlijke huizen, de gemeente waar we nu wonen en de feestzaal nogal gespreid liggen, kwestie van niet de hele dag te moeten rondrijden. Na de trouw voor de gemeente gaan we eten met de ouders, daar zullen ze wellicht wel op staan. Als je die datum kiest, vraag dan eens na hoe het zit bij de gemeente. In onze gemeente zit het namelijk zo dat vrijdagvoormiddag trouwen gratis is, maar op vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag kost het 136 EUR! Alle andere weekdagen kost het 86 EUR... Toch al de moeite niet?
Wij kunnen niet op de zelfde dag voor de wet en voor de kerk trouwen. Wij trouwen namelijk op 11juli 2008 en dit is de VLaamse feestdag (stadhuis gesloten) Maar nu vinden we dat niet meer zo erg. Het zal iets minder 'lopen' zijn van hier naar daar. Ik zou er zeker niet mee inzitten dat het kerkelijk en wettelijk huwelijk niet op de zelfde dag zijn. Groetjes Anneleen 11-07-2008