Nu Online
Momenteel zijn er 222 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget bepalen

8-8-2007 11:34:53
Beste Bruiden Spé, Wij zouden trouwen volgend jaar. Maar ons budget is niet zo hoog. Heeft iemand tips om die laag mogelijk te houden?

Mieke
22-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 575

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik8-8-2007 11:45:17

Dag Mieke

Wij hebben ons feest gegeven in een polyvalente zaal, drank aan brouwersprijzen. Ik heb een maximuum budget gezet voor mijn kleed en heb enkel kleedjesgepast die daar aan voldeden.
We hebben een traiteur aangesproken.
Geen ceremoniewagens, maar een doodgewone taxi voor de suite en een vriend met cabrio heeft ons gebracht.
De zaalaankleding hebben we sober gehouden. Theelichtjes op tafel en een bloemetje in een flesje.
Onze uitnodiging hebben we zelf gemaakt en laten printen in het copiecentrum. 50 euro voor 150 uitnodigingen (papier inbegrepen)
Onze dag heeft ons net geen 9000 euro gekost. Hiervan hebben we 5000 euro gerecupereerd met cadeaus.
Enkel een bloemstuk op het altaar, niets aan de stoelen

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-8-2007 12:01:16

Hey,

Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, bij ons is het max 9000 euro, zonder huwelijksreis. We proberen er wel het beste uit te halen :). Grofweg hebben we geteld: 5000 euro feest (wel met alles erop en eraan, in feestzaal met receptie ong 120 personen, diner en avondfeest ong 65 personen (hebben kleine familie)), 1000 euro foto en video, 1800 euro kledij, 200 euro uitnodigingen, 1000 euro andere (bloemen, dj, ringen).

Maar je weet natuurlijk niet hoe dat allemaal loopt... Tot nu toe hebben we dus ongeveer 4800 euro voor de feestzaal (is wel afhankelijk van het precieze aantal genodigden, dat valt dus nog af te wachten, we rekenen uit veiligheid maar 5000 euro), dj 200 euro, vervoer = limousine = cadeau van mijn broer voor ons huwelijk, bruidjurk 1040 euro, fotograaf 300 euro (zonder album = 100 euro extra, afdrukken 25 euro per 200), 450 euro videograaf, en dat is het denk ik.

Ringen willen we voor max 650 voor twee, bloemen gaan we waarschijnlijk via de tuinbouwschool proberen (mijn broer heeft daar les gevolgd; moet dan 150 euro zijn) en hopelijk wordt het kostuum van mijn ventje niet te duur... :). De gemeente is hier 250 euro op zaterdag. Dus ik denk dat we op een 9500 of zo gaan uitkomen, met nog enkele dingen waar ik misschien niet meteen aan denk. Zo dachten we aan nog iets van "entertainment" voor de receptie, voor max 200 euro dan. Ik moet wel zeggen dat onze ouders het grootste deel bij leggen, maar toch willen we het niet te duur maken: voor één dag vinden we dit al meer dan genoeg. Maar we willen er toch wel iets speciaals van maken...

Succes nog,

Tania

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik8-8-2007 12:02:25

Hey,

wij hebben ook geen gigantisch budget! Wij doen het als volgt:
- wij trouwen in een zaaltje van een brouwerij dat je enkel via via kan reserveren. We krijgen alle dranken aan brouwersprijzen en zijn zelf op zoek gegaan naar een traiteur. Ik denk echt dat het veel goedkoper is van een feestzaal zonder catering te zoeken en zelf op zoek gaan naar de traiteur die het 'beste' biedt voor de prijs die jullie vooropstellen. Wij wilden niet meer dan 20euo pp aan eten uitgeven en we hebben een buffet met zowat 10 voorgerechten en soep, vijf hoofdgerechten en een dessertenbordje voor die prijs, dus het is echt wel mogelijk. Als je meer info wil over onze traiteur, kan je me mailen op evelienlombaert@hotmail.com
- wij hebben geen ceremoniemeester (een vriendin gaat een beetje helpen tijdens de mis) en geen auto's gehuurd. We worden gebracht door een vriend van mijn vader die een oude ford mustang heeft.
- ook de bloemen houden budgetvriendelijk: we gaan ze kopen en een vriendin van mijn ouders (die wel heel goed kan bloemstukken) gaat er stukken van maken
- mijn bruidskleed heeft 600euro gekocht: ben in de soldenperiode geweest en had de helft korting omdat het een jurk van het vorige seizoen was. Maar ik vind hem nog steeds heel mooi (hij staat op deze website bij 'marylise' --> jurk lido). Ik heb mijn schoenen nu in juli in de solden gekocht bij Van Loock aan de helft van de prijs, ook uit de vorige collectie van Luca Renzi, maar ik vond ze persoonlijk mooier dan alles in de huidige collectie dus dat was mooi meegenomen!
- bij ons moeten de gasten zelf om drank aan de bar zodat we geen obers moeten betalen. om het origineel te houden binden we aan elke tafel onder één stoel een schort en de pechvogel die op die stoel gaat zitten, mag zijn tafel bedienen ;-)
- de discobar is geregeld via mijn broer en kost ons 250euro voor een hele avond
- op de receptie dienen de chiromeisjes op: zij zijn blij dat ze voor de chiro een centje bij verdienen en wij komen er zeer goedkoop vanaf!

Je ziet, het gaat echt wel. Belangrijk is alleen dat je altijd op voorhand bepaald: wat wil ik aan alles geven. En ook: begin op tijd en informeer heel veel. Je kan echt heel wat winst doen door te vergelijken! Wij hadden bijvoorbeeld iets van: op ringen en foto's willen we niet besparen en echt onze goesting doen, want dat zijn de enige echte herinneringen aan die dag later... Dus daar gaan we vrij veel aan uitgeven, maar we zijn er dan ook heel blij mee!

Ik hoop dat onze trouwdag ondanks alle besparingen zalig zal worden, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Veel succes!

Evelien x

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik8-8-2007 12:05:24

Oh ja, was ik nog vergeten:
wij maken dvd'tjes voor onze uitnodigingen. Ik ben volop in reclamefoldertjes aan het uitkijken naar goedkope dvd's, goedkope hoesjes, enz... En ik kan je verzekeren: onze uitnodigingen zullen niet meer dan twee euro per uitnodiging kosten... :-)

Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik8-8-2007 12:48:09

Hallo Mieke
Ons budget is ook niet zo groot omdat wij alles zelf betalen.
Wij hebben na lang zoeken een zaaltje gevonden dat heel redelijk is qua prijs, inclusief drank en hapjes. Een taart via hen is ook heel betaalbaar.
DJ is 250 euro
Fotografe rond de 400 euro
Kledij: wij vertrekken zaterdag op vakantie naar Italië en gaan daar proberen iets leuks te vinden.
Bedankingen, bloemen,... doen wij zelf.
We hebben geen ceremoniemeester of dergelijke en ook geen wagens.

Hé Evelien, dat idee van die dvd'tjes vind ik schitterend.
Kan je dit even toelichten?
Je mag me altijd een mailtje sturen op hildedenijs@hotmail.com

Groetjes
Hilde
Voor de catering moeten we nog even wachten

els
14-7-2007
 Meld misbruik8-8-2007 13:58:30

hey,

Nog een tipje die er niet bijstaat...
Ga je ringen laten maken bij een goudsmid en neem zelf oud goud mee!
Zo hebben wij het ook gedaan en hadden ringen (zelfs het diamantje van 1 ring gebruikt voor in mijne ring), kettingen en oorbellen bij.
Dit was net genoeg goud voor manlief zijne ring (hij heeft wel maat 72, heel groot naar t schijnt)
We moesten nu nog maar 580 euro betalen in plaats van 1650 euro. (We hebben redelijke brede en dikke ringen, anders was t nog minder)
Je moet ook vooral overal prijzen aanvragen van alles (dj, traiteur, bloemist, fotograaf)
Zo hebben we gezien dat er een traiteur 10 euro per persoon vraagt voor een BBQ, terwijl een ander (zonder bakken en afwas) 20 euro vraagt! Hetzelfde bij de bloemist!
Je kan voor een fotograaf, garçons of traiteur misschien eens een oproep achterlaten op kapaza.
Zo heb ik mijn garçons gevonden en de fotograaf heb ik ook op kapaza gevonden (was maar 210 euro om heel de dag foto's te trekken)
Dus.... Overal goed navragen!!!!

Groetjes, Els
14/07/2007

Martine
1-9-2007
 Meld misbruik9-8-2007 9:04:53

Volgens mij kan best eerst nagaan welk het bedrag is dat je kan besteden en je daar op verder gaat. Wij zijn deze zomer naar een huwelijksfeest geweest waar iedereen uitgenodigd was in de tuin van de koppel (indien jullie die nog niet hebben kan je wel aan vrienden of familie vragen de tuin ter beschikking te stellen)! Er waren vele belegde broodjes, soorten worstjes, versnaperingen als bloemkooltjes met sausjes en worteljes, enfin je zit het wel voor je hé. Als drank was er schuinwijn, appelsiensap, bier, en enkele frisdranken die je zelf aan een tafeltje kon gaan halen. Op de achtergrond klonk zachtjes muziek. Wel het werd een heel toffe receptie en dit koppel is echt niet minder getrouwd als diegene die er pakken geld tegenaan smijten. Ik denk dat ze s avonds wel nog een dineetje hadden met naaste familie. Je ziet trouwen hoeft niet duur te zijn!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...