Terug naar overzicht
Hey,denk je er wel aan dat duiven niet altijd een goed idee zijn. Als je niet zeker bent dat de diertjes terugvliegen naar hun baasje (wat heel vaak zo is als je niet bij een duivenmelker zelf gaat), wordt het mooie moment dat jullie ze loslaten vaak hun dood! Ik heb nog paardgereden en op de manege zaten altijd witte duifjes die losgelaten waren op huwelijken in de buurt en die nergens aan eten geraakten (omdat ze voor ze losgelaten werden altijd werden gevoederd). Op de manege stierven ze meestal uiteindelijk toch... Dus kijk aub uit met duiven en wees zeker dat ze terug zullen vliegen en verder leven! En bij vlinders een beetje hetzelfde eigenlijk: wanneer je een vlinder zijn vleugel aanraakt, sterft hij omdat hij het poeder dat op de vleugels zit nodig heeft...Een alternatief: ballonnen oplaten? Mooie witte met een kaartje met jullie namen op eraan of zo.Groetjes,Evelien x08-12-2007
Ik zou ook niet voor vlinders kiezen want die beestjes gaan allemaal dood. Ik zou dan ook eerder kiezen voor ballonnen, bellenblaazers, rozenblaadjes, rijst?Groetjes, Mara
Ik kan het ballonnen oplaten alleen maar aanraden. Bij onze trouw had mijn broer dat voorzien als verrassing. Bij het buitengaan kregen de aanwezigen in de kerk een felroze ballon en die hebben ze dan allemaal samen opgelaten. Dat geeft een leuk zicht en brengt heel wat ambiance aan de kerk (de foto's heb ik nog niet).Aan de ballonnen hing een kaartje waarop stond voor welke gelegenheid de ballonnen waren opgelaten en ons adres. We kregen verschillende kaartjes van onbekende mensen om ons proficiat te wensen. Die mensen schreven ook op waar en wanneer ze de ballon gevonden hadden en wat bleek: ze waren in 't Gentse opgelaten en vlogen tot in Limburg (we kregen kaartje van mensen die echt op de rand van België en Limburg woonden). Schitterend, niet?