Terug naar overzicht
Beste Ann,Als je geen ceremoniemeester wil hoef je enkel je gezond verstand te gebruiken.Bijv. de chauffeur van de auto opent de deur.De vrouwen gaan altijd rechts van de man.Voor het overige ga eens kijken naar een of andere bruiloft in je buurt.Je steekt er alvast veel van op.SuccesFreddy
Dag Ann, Wij hebben ook geen ceremoniemeester en wat het openen van de deur betreft hebben we zo geen probleem (hebben voor en bus gekozen). Maar zoals Freddy zegt denk ik ook wel dat het makkelijkst is dat de chauffeur dat doet. Wat de suite betreft hebben wij het als volgt gedaan. Telkens bij het naar binnengaan 1/ Neef en nicht van mijn ventje (zijn de kinderen van zijn zus)2/ Neef en vriendin van mij (is de zoon van mijn tante&nonkel)3/ Mijn tante en nonkel4/ Zus en echtgenoot van mijn ventje5/ 2 Getuigen (zijn beiden alleen) + mijn mama6/ Mama van mijn ventje en mijn ventje :-))7/ Mijn papa en ikkeBij en naar buiten gaan draaien we alles om met het verschil dat ik en mijn man (ja dan mag ik dat al zeggen:-))) ) samen naar buiten komen, mijn mama met mijn papa samen gaan en de mama van mijn man met haar 2 kleinkinderen (zoon en dochter van de zus van mijn ventje).De dames gaan rechts van de man maar de bruid zit in de kerk wel links van de bruidegom (dacht ik).Hopelijk is dit een beetje duidelijk en ben je er wat mee. Veel plezier. Groetjes
Wij hebben bewust geen ceremoniemeester gekozen omdat wij al die 'regeltjes' net niet willen. Ik doe gewoon zelf mijn deur open! We vormen geen suite, iedereen mag lopen waar hij/zij wil, alles mag gerust uitlopen (ik wil geen enkele keer op de klok kijken, moet ik op mijn werk al te veel doen!), we vormen geen ontvangsthaag,...Ik wil geen stijf feest en zeker niet iemand die aan m'n arm komt trekken omdat ik aan de verkeerde kant sta of zo! Iedereen loopt staat en zit waar die zelf wil.Eerst wou ik te voet naar het gemeentenhuis gaan (wonen er 2 straten van af) maar dat wou de familie niet en als het regent gaat het toch niet. Dus nu komt een nonkel van me langs hier en pikt ons gewoon op. We rijden ook niet in suite naar het gemeentenhuis omdat wij nog eerst langs het kerkhof rijden om mijn vriend zijn moeder haar graf nog eerst te bezoeken. We zien iedereen aan het gemeentenhuis wel!Dus, laat alles maar waaien, getrouwd raken we toch wel.Groetjes, Mara
Hey An,Kun je geen vriend(in) of familielid of collega vragen om de deuren te openen? Dit is niet veel werk, en als je uitlegt dat je liever geen 250 euro geeft aan een ceremoniemeester om die deuren te openen, zullen ze je graag helpen.mvg,Lieven