Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen zin

7-8-2007 13:56:12
Hey bruidjes,

het is misschien een ambetante en niet-alledaagse vraag, maar ik (en mijn vriend) zit(ten) er wel mee. Is het door al dat organiseren of de stress om te trouwen (en ook wel wat stress op het werk)? maar mijn libido is gezakt tot onder het vriespunt. Dit weegt enorm op onze relatie. Mijn vriend denkt dat hij vanalles 'fou' doet of dat ik hem 'niet sexy' of wat dan ook vind. Dat is allemaal niet waar!! Ik heb gewoon geen zin meer... Ik denk dan, moet nog dit moet nog dat doen, nu geen tijd om te vrijen, ben te moe, ... En hoe meer hij aandringt, hoe minder zin ik krijg. Erg hé. Zijn er nog zo bruidjes, en hoe hebben ze dat opgelost? Een vriendin vertelde me dat dit ook door de pil kan komen, maar hoe lang na het stoppen met de pil komt je 'zin' dan terug? Iemand met ervaring? Iemand met van horen zeggen? Alle info is welkom.

Bedankt!! En nog eens sorry voor de bizarre vraag.
Elke

Elke
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 207

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik7-8-2007 14:26:44

Hey,

Je moet je zeker niet verveeld voelen dat je deze vraag stelt want het is een van de vele dingen die je relatie maken. Je bent zeker de enige niet in dit geval, ik herken me volledig in jouw beschrijving. Persoonlijk denk ik niet dat het aan de pil te wijten is maar wel aan de stress en de zorgen. Ook ik zat constant met mijn gedachten ergens anders of was te moe om nog op mijn benen te staan en ja problemen op het werk doen er ook geen goed aan. Het is ook normaal dat hoe meer hij aandringt hoe minder jij er voor open staat. Ik kan je alleen maar aanraden om er met hem over te praten en hem zeker te zeggen dat het niet aan hem ligt maar wel aan je gemoedstoestand. Om er wat verbetering in te krijgen zou ik zeggen ga eens gezellig romantisch eten (verboden over de trouw te praten!) of maak gewoon eens s avonds een wandeling samen (opnieuw proberen de trouw uit je hoofd te zetten). Probeer het niet te forceren maar doe het stap voor stap. Maak dagelijks de tijd om mekaar even een knuffel te geven of zo. Kleine beetjes fysiek contact zullen er voor zorgen dat je je er terug goed bij voelt. Probeer het je alleszins niet te veel aan te trekken want dat is nog maar eens een extra stress factor. Dit gaat echt waar vanzelf wel terug over. Heb gewoon allebei wat geduld met elkaar.

Groetjes,

Angie
Reeds 24 dagen getrouwd

mieke
1-9-2007
 Meld misbruik7-8-2007 14:38:56

Raar maar waar: ik heb ongeveer hetzelfde gehad, en in mijn geval kwam dat weldegelijk door de pil. Ik ben uiteindelijk met de pil gestopt en voelde mij een week daarna echt zoveel beter (zo goed dat ik vaak bij mijn vriend moest 'aandringen' ;-) )
Nu was het bij mij niet enkel dat ik geen zin had, maar ik had ook lichamelijke klachten door de pil zodat, als ik dan zin had, het eigenlijk niet zo plezant was en ik er daarna nog veel minder zin in had... een negatieve spiraal zo'n beetje he.
Ik weet dus zeker niet of jij in hetzelfde geval bent als ik. Ik denk inderdaad dat stress toch ook wel een belangrijke factor kan zijn. Als je echt denkt dat het door de pil komt kan je misschien beter eens langs de dokter gaan en hem om raad vragen...
En erover praten met je verloofde is denk ik ook wel heel belangrijk.
veel succes alvast!

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik7-8-2007 14:48:02

Bij ons stond voor onze trouw ons seksleven ook op een laag pitje. We zaten laat in bed en moesten er vroeg uit enzo. Dus kwam het er gewoon niet van.
Op onze huwelijksreis hebben we die schade dan goed ingehaald.
Misschien komt na jullie trouwdag en huwelijksreis je libido wel terug.

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik7-8-2007 14:56:23

Hallo,

Ik herken me er ook in hoor. Bij ons is het net hetzelfde, minder zin en tijd om te vrijen. Niet dat we elkaar niet meer graag zien, maar zoveel andere dingen aan het hoofd en te doen. Soms vragen we ons ook af van "is dat normaal, we trouwen binnen enkele weken!" .. maar ik denk van wel, eens de trouw voorbij zullen we terug kunnen genieten van elkaar ..
Misschien kan je eens een weekend je weggaan met je toekomstige .. en romantische avond plannen enz ...
en er eens over praten met hem.

Succes
Anne
21.09.07

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-8-2007 15:00:18

Hey,

het kan inderdaad zeker door de stress en de zorgen komen, en die gaan natuurlijk niet zomaar weg...

Maar ik heb onlangs ergens gelezen: "Geef jezelf 15 minuten om zin te krijgen." Zeker als de omstandigheden niet ideaal zijn, zal je als vrouw niet zomaar zin hebben om eens lekker te stoeien. Maar als je er tegen je zin aan begint, zal je merken dat je vaak tijdens het vrijen wél begint te genieten...

In mindere periodes moet ik hieraan denken en het helpt écht. Want als je vriend begint te twijfelen, komt er alleen maar meer stress en zit je heel snel in die negatieve spiraal.

Veel sterkte en hopelijk vinden jullie er iets op!
Lieve

Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik7-8-2007 16:00:41

Bij ons heeft mijn vriend geen zin en is de romantiek ver zoek ...
Waarschijnlijk te wijten aan mijn zenuwachtig en bridezilla-gedrag :-(

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik7-8-2007 16:31:30

Hey,

ik zit nog een eindje van onze trouw, dus stress is er niet echt (en ik weet niet of die echt zal komen ook), maar ik kan je wel dit zeggen: vorig jaar heb ik eens per ongeluk drie dagen mijn pil niet gepakt en mijn 'zin' steeg met de dag... Sindsdien neem ik de pil niet meer en met effect, dus misschien moet je dat sowieso maar eens proberen :-)

Groetjes,

Evelien x

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-8-2007 15:19:54

Hey,

Als je wil weten of het bij jou door de pil komt, vraag je eens af of je het tevoren ook al had met de pil. Ik bedoel, als je de pil al langer neemt, en je had er toen geen last van, is het hoogstwaarschijnlijk aan iets anders te wijten dan aan de pil... Vaak wordt van de pil gedacht dat ze het libido vermindert, maar dat is niet zeker geweten (is ook moeilijk te meten he :)). Bovendien komt er bij vrijen heel wat psychologie kijken, dus vaak is het zo dat als je denkt dat je minder zin hebt door de pil, je ook effectief minder zin krijgt... Als je een beetje kan volgen. De huwelijksstress en alles errond is natuurlijk niet te vermijden, en als je vriend er ook onzeker van wordt en aandringt is het helemaal niet prettig meer. Probeer er misschien eens heel open met hem over te praten, hoe moeilijk dat ook is. En een kleine maar misschien vreemde tip: beeld je in dat je geen seks màg hebben, bvb gedurende twee weken, en zeg dat ook tegen je vriend (als "rust"periode). Vaak leidt niet mogen snel tot wel willen... ;). Is iets dat we eens in de les gezien hebben (voor je rare dingen begint te denken, seksuologie binnen de opleiding huisarts).

Succes ermee,

Groetjes,

Tania

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik9-8-2007 23:34:06

Bij ons ook. Ik heb nog nooit zo'n dieptepunt in een relatie meegemaakt! Het is een dieptepunt op elk vlak. Dieptepunt qua sex, ruzies, conflicten, vermoeidheid,... Voor mij is trouwen echt een tegenvaller! Je kan niet geloven hoe ik er vorig jaar van droomde om te trouwen, de voorbereidingen en alles. Alles leek zo mooi in mijn dromen. Nu we ermee bezig zijn is het een verschrikkelijke nachtmerrie. :-(

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...