Terug naar overzicht
Eens was er een jonge vrouw.Op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moederen keek naar de zon die over het strand onderging in volle zee.Toen vroeg de dochter:"Moeder, mijn vader houdt van je en is je ook altijd trouw gebleven.Wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds meer zou beminnen?"De moeder zweeg en dacht even na.Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand.Zo kwam ze bij haar dochter staan.Zonder verder iets te zeggenknelde zij de vingers van één hand steeds sterker om het zand.Het zand glipte eruit.Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed.Toen zij haar hand opende,kleefden nog slechts enkele vochtige korrels aan haar handpalm.Maar haar andere hand had de moeder opengehouden als een kleine schaal.Daar bleven de zandkorrels liggen;ze schitterden steeds heerlijker in het licht van de late zon."Dat is mijn antwoord", zei de moeder zacht.dit heeft mijn dochter voorgelezen en vond het heel mooi.Succes,Karina & Filip(11 dagen gehuwd)
Hallo Danny,Wij trouwen ook op 29 september! Alvast proficiat!Ik zal eens kijken of ik ergens bij de teksten iets passend vind!Groetjes Petra29/09/2007www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl
hallo, misschien kan ik wel een klein tekstje maken ?? Om het persoonlijk te laten zijn heb ik dan wel wat info nodig...
Hallo,Wij trouwen morgen en ik heb ook een dochtertje van 9 uit een vorig huwelijk. Ik ga haar laten voorlezen uit een boekje: Omdat ik veel van je hou, hiervan zijn nog andere titels en je vindt deze boekjes bij de Standaard Boekhandel. Je kunt zelf kiezen welke tekst je al dan niet wil laten voorlezen.Veel succes!Ingrid