Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeentehuisperikkelen !!!!

4-8-2007 21:34:17
Hoi medebruidjes,

even wat frustraties afschrijven!
Wij trouwen volgende maand. Toen ik in maart belde naar het gemeentenhuis (Sint-truiden) om de dag en het uur vast te leggen, vertelde de ambtenaar me dat de huwelijken vanaf september niet in de trouwzaal konden doorgaan wegens resauratiewerken. Ze zouden voltrokken worden in de keizerszaal van de abdij (een heel mooie en grote zaal, dus ik blij!)

Dus op onze uitnodigingen staat het adres van de abdij. Nu gingen we vandaag onze aangiften doen en zeiden ze dat de plannen veranderd zijn, de huwelijken vanaf oktober gaan pas in de keizerszaal door. Ons huwelijk zou dan toch in de trouwzaal doorgaan. Op alle uitnodigingen staat dus een verkeerd adres!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bovenop, is de trouwzaal erg klein. Omdat wij dachten in een grote zaal te trouwen hebben we onze hele families uitgenodigd om ook naar het burgerlijk huwelijk te komen. Ik zie niet in hoe die allemaal in dat kleine kamertje moeten raken.
En nog eens bovenop, in het gemeentenhuis is geen lift en de trouwzaal is op de eerste verdieping. Mijn oma zit in een rolstoel, dus die raakt nooit boven. (ze weegt ook over de 100kg, dus dragen is geen optie)

Nu zeiden ze dat we wel op het gelijkvoers kunnen trouwen, in de hallezaal (soort gewelfde kelder). Die is ook iets groter, maar veel minder gezellig.

Na ja, t zal wel goedkomen zeker? Getrouwd zullen we wel raken, maar zo bijkomstige dingen een maand voor de trouw is niet goed om mijn zenuwen onder controle te houden!!!

Groetjes, Mara

tamara
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 214

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik4-8-2007 21:40:36

Hey Mara, alvast veel geluk gewenst en een stralende dag... het is jullie dag en niets kan die vreugde bederven! Gemeentehuizen hé... ons waren ze compleet vergeten en wij stonden daar!! En weet je, we zijn ook getrouwd geraakt hoor!

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik6-8-2007 17:26:37

Misschien niet echt wat je wilt, maar misschien als je hun een geldbedrag bied, dat ze dan wel in de abdij willen trouwen. Echt wel stom van hun om zo te doen!!

Veel succes!

Groetjes Selma

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik6-8-2007 20:22:49

Heb ik ook al voorgesteld, maar ze zeggen dat bij wet alle huwelijken op het gemeentenhuis moeten doorgaan, en enkel het vredegerecht mag hier een uitzondering op toestaan, zoals bijvoorbeeld bij een restauratie.

Mar, 't zal wel meevallen. Ik ben over de eerste frustraties heen, en het duurt toch maar een kwartiertje of zo.

Allesinds bedankt voor de steun!!!!
Mara

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...