Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goedkope videoreportage?

  2-8-2007 19:51:38
Hallo,

Wij trouwen pas volgend jaar(12/07/08). Ik heb al een fotograaf vastgelegd maar ik twijfel nog of we een videofilm zouden laten maken.
Wie heeft hier ervaring mee? Vinden jullie dit nuttig of eerder overbodig? En vooral hoeveel betalen jullie hiervoor? Want een fotograaf is al niet zo goedkoop ...
Groetjes
Sarien

Sarien
12-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1092


Tania
3-5-2008
 Meld misbruik2-8-2007 22:17:44

Hey,

Wij betalen 450 euro voor onze videograaf, alles in, ook vervoerskosten. Ik heb er hier al een paar keer een uitleg over gepost. Wij hebben eerst ook getwijfeld, maar vonden het wel leuk een iets levendigere herinnering te hebben naast de foto's. We hebben dan wat rondgekeken, en waren ook geschrokken van de prijzen voor een fotograaf, laat staan daar nog eens een videograaf bij. Nu hebben we fotograaf en videograaf voor 750 euro, weliswaar zonder afdrukken of album. We gaan zelf een album maken digitaal (max. 100 euro). Zo hebben we een beetje een compromis gemaakt, en hebben we wat we echt wilden (mooie foto's en dvd), tegen toch een betaalbare prijs.

Eens we zo wat voorbeelden van dvd's hadden gezien bij de videograaf waren we echt wel overtuigd. Hij filmt van 's ochtends tot een uur na de openingsdans ongeveer, maakt een film van ongeveer 45 min daarmee, een wedding clip, en je kan een babbelbox nemen. Mocht je hem eens willen contacteren, zijn naam is Mario Van Steelant uit Waasmunster, macrea@mac.com. Hij doet het in bijberoep.

Veel succes er nog mee,
Tania



Kristien
7-7-2007
 Meld misbruik2-8-2007 22:44:38

Hey,
Wij zijn op 16 juni getrouwd en hadden Mario Van Steelant ook als videograaf en zijn super content met onze dvd. Er zijn nog twee bevriende koppels van ons die gaan trouwen en hebben hem ook vastgelegd na het zien van onze dvd.
Groetjes
Kristien



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik3-8-2007 8:06:20

Ook leuk voor mij om te horen, want voor ons is het nog even wachten of course :). We vonden de dvd's die we gezien hebben ook heel mooi, maar het is natuurlijk nog anders als je het al achter de rug hebt.

Groetjes,
Tania



freddy

 Meld misbruik6-8-2007 23:21:58

Hallo Sarien,

Je bent niet de enige die zich afvraagt of een videofilm van je huwelijk nuttig is of niet.Anderen en ikzelf schreven hierover ondermeer reeds hetvolgende :

RE: Videograaf of iemand van de familie/vrienden?
van: Dolores 4/07/2007 20:30:15

Hey Lien,

wij zijn getrouwd op 04/05/07. We wilden ook iemand laten filmen van de familie en zouden daarnaast een "babbelbox" plaatsen (300 euro en 40 min. band). Via deze site kwam ik echter in contact met Freddy en hij wou onze dag filmen voor 350 euro van 's morgens vroeg tot 's nachts 2u. Dit incl. prachtige samengestelde dvd met muziek, 4 uur durende onbewerkte beelden,... Die man heeft echt de voeten vanonder zijn "lijf" gelopen om alles erop te hebben. Ondertussen is onze DVD klaar en ik moet zeggen hij is FANTASTISCH, echt waar. Ik heb hem ondertussen wel al 10 keer gezien en het is echt de beste en mooiste herinnering aan onze huwelijksdag.

Als je wil stuur je me eens een mailtje: doloresdelforge@hotmail.com. Dan kan ik je nog wat meer info geven en ook Freddy zijn email adres of telefoonnummer.

Ik denk wel dat je snel zal moeten zijn want voor 2007 was hij al volzet en 2008 loopt ook als een trein...

Allé, veel succes verder en mail me maar hé.

Groeten Dolores
04/05/07 (haha mijn man feliciteerd me juist met ons 2-maanden huwelijk)


RE: foto's video?
van: Isabelle 12/07/2007 15:41:31

Geen twijfel mogelijk, gewoon doen!!! We zijn afgelopen zaterdag, zoals zovelen, getrouwd en vandaag mocht ik de proefafdrukken ophalen, het is echt schitterend, maar je hebt er geen gevoel bij, je ziet een foto maar hebt geen duidelijk beeld ervan. Een foto is een foto en ik kijk nu al uit om onze dvd te zien. Je hoort jezelf, de emotionele beklijvende beelden komen terug naar boven, spannend. Een huwelijk kost massaal veel geld maar dat is echt zn geld waard vind ik!

RE: Fotograaf en videograaf
van: freddy 1/08/2007 20:33:27

Hallo Ann,

Ondanks ik videograaf ben zal ik zo objectief mogelijk op je vraag proberen te antwoorden.

Foto's genomen door hetzij een goede beroeps hetzij door een ervaren amateur in bijberoep vind ik kwalitatief persoonlijk mooier dan een film. Ik heb al heel wat prachtige en originele foto's gezien.

Anderzijds is het ongetwijfeld zo dat men alles intenser en opnieuw beleefd met een film. Beelden die bewegen en spreken.Je hoort de mensen en de muziek.Je beleefd beter de romantische sfeer. Je ziet de tics,de glimlach en de traan.

Foto's vergen wat van je verbeelding hoe het was. Bij film zie en hoor je het alsof het gisteren was.

Iedereen,zonder enige uitzondering,die hun huwelijk op DVD zagen zegden me spontaan dat ze er blij mee waren en alles opnieuw beleefd hadden.Ook zagen zij wat er achter
hun rug gebeurde of wat hun ontglipt was.

Nogmaals ik doe geen afbreuk van kwaliteitsfoto's maar een goed opgenomen en gemonteerde film is anders.

Als ik jou was zocht ik naar een budgetvriendelijke videograaf.Een uitstekende video kost trouwens niet zoveel.Als je goed rondvraagt vind je wel iemand voor minder dan 400 euro.
Neem zowel foto als film. Trouwen doe je normaal toch maar een keer.

Succes

Freddy


Tot slot vroeg je wat zoiets kost.Wel als je goed zoekt kun je wel een boeiende DVD laten maken voor minder dan 400 euro met faktuur.

Hopelijk ben je hiermede wat geholpen.

Succes

Freddy













Gerard- Isabel

 Meld misbruik10-9-2007 14:12:02

Als eerste gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Mochten jullie nog op zoek zijn naar een videograaf dan kun je contact met ons opnemen.
belard@hotmail.com

M.v.g. Gerard en Isabel


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info