Terug naar overzicht
Of je al dan niet iets wil doen met je kousenband is je eigen keus. In sommige streken las ik dat ze hem per opbod verkopen. Ik vind dit toch maar raar. De mensen geven al een cadeau of geld en dan nog eens. Maar dat is een persoonlijke mening. Langs de andere kant moet ik zeggen dat mijn dochter er ook één aanhad maar er is niks mee gebeurd en ook niemand ziet hem hé. Dus verloren kosten dan want als ze thuiskwamen van de feest zijn ze uitgeput in slaap gevallen.
Hoi Kathy,Ik droeg op onze trouw ook een kousenband, het levert mooie foto's op en achteraf heb je zeker nog wel plezier aan de kousenband. Let wel op dat je vriendinnen er ook geen kopen voor je, mijn vriendinnen hadden dat gedaan en ik zat met een dubbel. Ik kon toch geen dubbel aandoen!!! Twee verschillende! Ik zou het in ieder geval wel doen als ik je was. Bruidsboeket heb ik zelf gehouden en ben nu aan het proberen het te drogen, weggooien naar de gasten wordt bij ons (limburg) niet gedaan.Sadia
Hey,ik heb de hele dag mijn kousenband gedragen, vond dat wel leuk... Maar op een bepaald moment lag hij ineens op de grond en mijn vader (gelukkig niemand anders) had het gezien... Gieren!Het was de bedoeling hem per opbod te verkopen, maar we hebben het toch niet gedaan. Ik voelde mij daar niet goed bij.Groetjes,Lieve
Hey,Ik heb mijn boeket niet weggegooid om de eenvoudige reden dat het ongelooflijk veel geld heeft gekost. Ik ben nu ook aan het proberen het zelf te drogen. Wat die kousenband betreft, ik wou die ook niet verkopen want ik dacht dat er geen reactie op zou komen en dat de mensen niets meer zouden geven want inderdaad we hadden al geld gekregen als cadeau. Uiteindelijk toch overtuigd door een aantal vrienden en ik moet zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb. Wij hebben het niet per opbod gedaan want dan ben je beperkt met het bedrag. De meeste mensen hebben geen honderden euros op zak op een trouwfeest. Bij mij was het zo dat ze rondgingen met een mandje en als een man geld in de mand gooide ging mijn kleed omhoog en als een vrouw geld gaf ging het weer omlaag. En dat afhankelijk van het bedrag dus bij 20 euro ging het verder omhoog dan bij 5 euro. Zo blijf je verder doen tot wanneer de kousenband zichtbaar word. Degene die op dat moment geld heeft gegeven (sowieso een man) krijgt de kousenband. We waren met ongeveer 40 mensen en mijn kousenband heeft meer dan 300 euro opgeleverd. Uiteindelijk was het ook gewoon plezant om te doen. Bovenop een tafel middenin de zaal op het liedje van joe cocker en daar gaat het eigenlijk om, om plezier te hebben. En of je nu 50 of 500 euro bij elkaar krijgt dat maakt niet uit je moet het gewoon als een leuk extraatje beschouwen. Groetjes,AngieReeds 17 dagen getrouwd
Hey Kathy,Ik krijg van één van mijn vriendinnen een kousenband die ik van plan ben de hele dag te dragen. Ik ga hem niet per opbod verkopen. Vorig jaar zijn we naar een huwelijk geweest van een nicht van mijn verloofde en die heeft dat ook gedaan en niemand bood erop, uiteindelijk zijn haar vriendinnen uit medelijden beginnen bieden, maar het was echt zielig, dus ik ga dat toch maar niet doen, ook al omdat dat gewoon niets voor mij is.Mijn bruidsboeket weggooien weet ik nog niet. Mijn vriendinnen zijn nu al aan het zagen dat ik dat moet doen, maar mijn schoonmoeder gaat het maken, dus ik vrees dat zij daar niet zo gelukkig mee zou zijn... Ik zal het haar eens vragen. :-)Groetjes,Véronique 31/08/2007
Een late reactie, maar moest je dit nog lezen... In Engeland hebben de bruiden meestal 2 boeketten. 'Hun' boeket en dan een goedkoop om weg te gooien, zo hou je zelf toch je boeket! De kousenband zou ik echt niet per opbod verkopen, tenzij je het voor een goed doel doet ofzo... Je kan hem ook laten weggooien door je man en dan de vent die hem vangt moet dan dansen met het meisje dat het boeket ving. Of hem gewoon dragen als verrassing voor de nieuwe husband :) Veel succes!Cathy