Nu Online
Momenteel zijn er 222 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie heeft er ook genoeg van ?

30-7-2007 18:33:12
Ons trouwfeest komt stilaan in zicht. We keken er lang naar uit, maar de voorbereidingen doen ons zeker geen goed !!! Minstens 1 keer per week is het nu dikke ruzie tussen ons door de drukte en nog zoveel dat moet gebeuren. Eigenlijk kan ik er helemaal niet meer tegen, en sommige momenten heb ik het gevoel dat het voor mij allemaal niet meer hoeft. Of dat het allemaal maar snel voorbij is. Is dit bij iedereen zo? Ik had de voorbereidingen me alvast helemaal anders voorgesteld :-(

Tina
5-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 34 | Gelezen: 603

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik30-7-2007 18:40:58

Hallo Tina,

Als ik je mag geruststellen zijn bij ons de voorbereidingen ook een hel !!! Ik had het me ook anders voorgesteld, maar het ligt niet aan mij of mijn ventje, maar aan zijn ouders !!! Ik denk dat er inderdaad veel stress is tijdens die periode en dat er veel valt te verwerken en zo is iedereen prikkelbaarder. Meer dan één keer heb ik al gezegd dat ik geen zin meer had om te trouwen, dus ik zou zeggen, je bent niet alleen in die situatie.

Veel moed toegewenst
Anne
21.09.07

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik30-7-2007 19:01:31

Ook hier zijn er nu problemen in de familie ontstaan, natuurlijk door mijn fout dus. Men (hopelijk nog) toekomstige is razend op mij nu. Blijkbaar ben ik het altijd die moeilijk doe.

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik30-7-2007 19:15:34

Hoi Tina

Ik heb er soms ook genoeg van. Niet omdat we ruzie hebben of zo, maar omdat ik de laatste details precies niet geregeld krijg en omdat ik zenuwachtig begin te worden en daardoor lastig en in paniek. Maar ik weet zeker dat het wel weer terug zal beteren en dat dat ook bij jou het geval zal zijn.

Groetjes
Rebecca
11.08.07

Evy
22-9-2007
 Meld misbruik31-7-2007 7:26:50

I know the feeling....
Ik heb nu ook zoiets van : waarom nog ? er dienen nog zoveel details geregeld te worden en nog naar de notaris... ik ben een echte stresskip geworden, dit had ik nooit van mezelf gedacht ! Straks word ik nog een helse bruid tegen dat het zover is ;-)... inderdaad rekening met de ouders houden is soms serieus op de tanden bijten.. groetjes, Evy 22.09.07

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik31-7-2007 8:25:25

Hey Tina,

je bent zeker niet alleen! Ik heb daarstraks nog gedacht : zoveel moeite, zoveel ruzie en zoveel geld voor enen dag. pff, is het dat wel waard? Mijn ouders, zijn ouders, mijn idee, zijn idee, alleman wil zijne zeg doen, ... mijn vriend die zegt "moet het nu altijd over dienen trouw gaan". maar aan de andere kant moeten we nog heel veel regelen tegen oktober. Eigenlijk gaat bijna al onze tijd samen naar den trouw.

veel sterkte,
het zal wel beteren, en probeer het je niet allemaal aan te trekken, uiteindelijk zie je elkaar toch graag en samen overwin je dit wel!!
Elke

s
21-9-2007
 Meld misbruik31-7-2007 8:31:49

Hey,
Ik ben al een tijdje het forum hier aan't volgen. Wij trouwen op 21 september 07. Ik heb soms echt moeite om al die drukte te begrijpen. Wij trouwen enkel voor de wet, hebben geen ceremoniewagens, geen fotograaf, we gaan na het stadhuis eten met een 20tal man, een groep die aangroeit naar 60 tegen 20u. Ik heb alles bij elkaar 1 dag voorbereid. Nu is het rustig afwachten tot den 20sten voor een manicure, dan de vrijdagmorgen naar de kapper. Of te wel genieten. Ik heb geen enkel stressmoment gehad tot hier toe en ga me daar ook nie toe laten verleiden. Je trouwdag moet één van de mooiste dag van je leven zijn. Hoe kan je daar dan nog van genieten als al je energie naar de voorbereidingen gaat? Het enige wat telt is dat jij en je liefste ja tegen elkaar zeggen. Al de rest daarrond is show en kost heel veel geld. Voor alle duidelijkheid, het is de eerste maal dat ik trouw.
Maar aan alle bruidjes-in-spe: geniet 200% van die mooie en belangrijke dag!
Grtz
Siegie

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik31-7-2007 9:06:42

wij hebben geluk, wij doen onze goesting, onze ouders helpen wel maar we hebben geen enkel probleem. Ik vind dit echt een zalig jaar. Geen enkel woord is er over den trouw gevallen. Ik denk dat wij van geluk mogen spreken dat alles zo verlopen is. En dat mijn ventje toch ook moeite doet om mee te helpen aan alle voorbereidingen.

Nu nog kleine details maar niks meer onoverkomelijks. zaterdag 25 augustus onze vrijgezelle en dan den 22 september den trouw. Ik kijk er allemaal zo naar uit.

ik vind het spijtig dat jullie momenteel een beetje minder zin erin hebben. Maar blijven voor gaan en terug proberen te genieten

het is jullie dag!!!

groetjes
en veel moed
Mieke
22/09/07

Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik31-7-2007 9:44:29

Hey Tina,
wij hebben nog maar enkel onze datum en zaal vastgelegd en er zijn ook al heel wat woorden gevallen. Mijn ouders en dan vooral mijn pa zijn erg conservatief en willen hun zin, zijnde een klassieke trouw. Dit weekend nog is er nog over-en-weer geroepen. Als het niet naar de zin van mijn pa is, dan moeten we niet trouwen.
De zaal is nu al geregeld en betaald en iedereen weet ervan dus wil ik het niet meer afzeggen maar ik heb me ook al meermaals afgevraagd waar we aan begonnen zijn en waarom. Er zijn dagen dat ik me er heel veel zorgen over maak en het niet meer zie zitten. Wij willen een speciale dag om ja te zeggen tegen elkaar maar andere mensen vinden stomme details blijkbaar veel belangrijker dan dat en beginnen daarvoor een psychologische oorlog. Leuk is anders !

Sterkte !

Natacha B

Meld misbruik31-7-2007 11:55:17

Wij trouwen op 16 mei 2008. We hebben al de feestzaal, traiteur, DJ, fotograaf en eventuele fotoloctaie kunnen vastleggen. We hebben al een zeer ruim idee omtrent de uitnodigingen en inkleding zaal. We zien het helemaal zitten.

Onze ouders moeien zich totaal niet. We hebben hen wel eens mee uitgenodigd naar de feestzaal, die we die dag gingen vastleggen en ze vonden het ook meteen een zeer sfeervolle speciale zaal (Farbriekspand). Nu, als ze ze niet goed zouden gevonden hebben, was dat hun probleem geweest ...

Ik heb de meeste voorbereidingen gedaan (gemaild enzo naar feestzalen e.d.), en degenen die positief reageerden hebben we dan samen bekeken en enkele uitgezocht om te bezoeken. Ik begin dus vaak alleen aan iets en dan komt Brecht me erbij helpen. De voorbereidingen verlopen dus supergoed eigenlijk. Ook al vond ik het moeilijk een DJ en fotograaf te kiezen.

We doen nu wel geen trouw met veel blabla: enkel wet, voorgerecht & bbq met familie en daarna nog dessert en dansfeest met alle genodigden. Geen té opgeblazen kledij, geen vervoer, geen kerk, geen suite ... Misschien dat het dat ook al makkelijker maakt ... en we betalen alles zelf (en krijgen gewoon een huwelijkscadeau wat een beetje op t zelfde kan resulteren natuurlijk).

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik31-7-2007 12:06:40

Nu stuurt hij juist een sms dat hij z'n koffers aan het maken is.
Hij komt voorlopig niet meer naar huis. Hij wil nadenken.

Ik heb ruzie gemaakt met zijn ouders.
Zij gaan in vergelijking met mijn familie met drie keer zo weinig zijn en willen een paar mensen extra uitnodigen die wij niet kennen.
Ik vind dit niet kunnen.

En hij vind dat ik me met de genodigden van mijn (grote) familie moet bezighouden en hij met die van zijn (zogezegd kleine) familie.

Hij is razend op mij dat ik nu ruzie heb met zijn familie en hij kan zo niet verder zegt hij.

Edith
8-9-2007
 Meld misbruik31-7-2007 13:06:29

hoi,
ik denk dat iedereen wel van die dagen heeft. Bij ons wast discussie over het trouwvervoer voor de suite. Mijn ma wou het zo, ik wou het zo, zo ging het niet, zo ook niet,... bla bla bla. Mijn vriend heeft er komaf mee gemaakt door een bus te bestellen (vermoed ik want ik mag het niet weten, zo kan ik me er niet meer over opjagen) want hij zag dat ik bijna begon te flippen!!

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik31-7-2007 13:23:56

hey Tina,

Ik hoop dat het snel in orde komt.Dit is echt ontzettend jammer.

Veel sterkte!

Hanne

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik31-7-2007 13:25:53

Ooh Tina,

wat erg dat hij nu zoiets smst, probeer vanavond eens rustig met hem te praten... zorg dat je hem nog ziet he meid.

Misschien is het wel een goede stap om samen met hem naar zijn familie toe te gaan en je excuses aan te bieden...

Je moet je relatie niet op het spel zetten voor enkele details, en genodigden, of het er nu 10 minder of 10 meer zijn, daar moet je dan maar proberen niet te zwaar aan te tillen.
Ok het is gemakkelijk gezegd he van mij, maar het is echt spijtig om te horen dat er zoveel koppels ruzie maken tijdens de voorbereidingen.
Nergens voor nodig...

Het belangrijkste op die dag zijn jullie 2, de relatie, en de mooie toekomst die jullie samen wacht.

Ruzie maken hoeft daar niet bij te zijn!

Ik wens je veel succes en hopelijk komt alles goed !
Hou ons op de hoogte, en als je je hart wil luchten... er staan heel veel mensen hier klaar om je te steunen en een beetje op te beuren.

Groetjes,
Nathalie aka mevrouw Verheyen sinds 07/07/07

(mag altijd mailen naar javaantje@gmail.com)

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik31-7-2007 14:55:35

Hey Tina,
kan je hem niet even bellen om hem eens te horen? Via SMS zo een uitspraak doen, dat vind ik toch wel kras. Misschien als je hem belt en even met hem gesproken hebt (probeer niet te roepen!!!) dat hij jouw kant van het verhaal begrijpt. Jullie trouwen, niet je ouders, niet je schoonouders, maar jullie. Probeer, niet altijd even gemakkelijk, eerst samen een beslissing te nemen en als die tegen jouw ouders' mening ingaat, dan verdedig jij jullie mening, is het tegen je schoonouders 'mening, dan verdedigt hij jullie mening. Dan moet jij niet 'de slechte' zijn in de ogen van je schoonouders, dan heb jij geen ruzie met hen. (Ik weet het nu heb ik gemakkelijk spreken, maar wij hebben het ook zo opgelost. als ze iets vragen dan zeggen we niet onmiddellijk ja of neen, maar wel dat we dat eerst eens moeten bespreken.)

veel sterkte meid!! en bel hem op, sms is zo vreselijk!!
Elke

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik31-7-2007 14:59:29

nog iets, iedereen heeft er wel eens genoeg van, daar kan je zeker van zijn, bij iedereen scheelt er wel eens iets. het is belangrijk dat je er met elkaar over kan babbelen en dat je mekaar steunt. ik kom heel goed overeen met mijn schoonfamilie, maar het onderwerp 'trouwen' snijd ik daar zo weinig mogelijk aan, aangezien onze visie verschilt. het is dus mijn vriend die over het onderwerp trouwen het woord voert. in het begin zijn er ook heel wat woorden gevallen omdat mijn vriend niets zei en ik wel, waardoor ik de slechte was ...

ik heb het daarstraks al gezegd, en ik zeg het nog eens, bel hem en spreek erover!!!
Elke

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-7-2007 15:52:57

Hey Tina, soms is het inderdaad compromissen zoeken. Misschien kan je van je principe afstappen en die paar extra mensen toch laten komen aangezien jij een hele grote familie hebt en hij een kleine familie...al was het maar om de goede vrede te bewaren. Ik zou over zulke dingen nooit een ruzie zover laten komen. Het is belangrijk dat jullie beiden (naar de ouders toe) dezelfde standpunten hebben of anders eentje zoeken waar jullie beide mee kunnen leven. Bedenk eens: zijn die paar extra mensen het waard dat je huwelijk bijna wordt afgeblazen? Ik denk het niet hè meid.

En mag ik mss vragen hoe de kosten van het feest bij jullie verdeeld worden? betalen jullie zelf, ouders elk 50-50 of ouders elk hun kant?

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik31-7-2007 15:55:05

Is het nu zo onbegrijpelijk dat ik niet wil dat zijn familie vrienden uitnodigt?
Ik wil het niet ! Dat hij een kleine familie heeft en ik een grote, daar kan ik toch niet aan doen ?
Ik wil geen mensen zien op mijn feest die ik nog nooit gezien heb !

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-7-2007 16:10:46

Ja Tina enerzijds begrijp ik dat wel hoor, wij hadden ook dit standpunt, enkel mensen die we zelf ook kennen. Kijk, wij betalen grotendeels alles zelf, mijn familie= ongeveer 30 personen, zijn familie= 10 personen. Zelfde situatie als bij jullie dus. Toch hebben wij samen besloten dat de ouders bvb hun beste vrienden die wij niet of minder goed kennen ook mogen uitnodigen voor receptie of dansfeest. Waarom: ten eerste vond ik het al een beetje sneu dat hij zo een kleine familie heeft waar hij mee kan vieren, ten tweede is het ook een beetje het feest van de ouders en vind ik bvb hun beste vrienden erbij niet erg en ten derde mijn toekomstige betaalt wel mee voor mijn grote familie, dus waarom zouden er van zijn kant dan geen paar mensen bij mogen?

Maar principieel snap ik je redenering volledig hoor maar ik denk dat je nog van geluk mag spreken! Ik ken trouwertjes die een heleboel van hun genodigden niet kenden of zelfs ooit al gezien hadden!

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik31-7-2007 16:26:20

En ze hebben het slim gespeeld hé. Ze hebben precies even veel bijgelegd voor het feest als mijn ouders. Ongetwijfeld met voorbedacht idee dat ze dan ook hun zegje zouden kunnen doen. M'n vriend zegt dat ik een egoist en een stijfkop ben, en nu het ruzie is met zijn familie is alles om zeep zegt hij. Het zal wel allemaal mijn fout zijn zeker...

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik31-7-2007 17:28:47

Hey,

Ik begrijp de reacties wel maar ik begrijp jou ook wel hoor Tina. Ik heb zelfs moeilijk gedaan over 1 enkele persoon. Mijn schoonbroer had een maand voor ons huwelijk plots een vriendin en 2 weken voor het huwelijk had ik ze nog steeds niet gezien, ik kende zelfs haar naam niet. Ik heb ook volgehouden dat ik geen vreemde op mijn huwelijk wou en ze is dan ook niet gekomen. Ik was mijn verloofde voor en heb zelf gezegd dat ik een stijfkop was in zulke zaken omdat ik nu eenmaal mijn principes heb waar ik niet van afwijk. Wij hebben er ook ruzie om gemaakt en uiteindelijk ben ik met hem rustig gaan praten en heb ik uitgelegd hoe ik er over dacht en wat mijn principes zijn en wat voor moeite het allemaal zou kosten om haar te laten komen met dan het risico om alles terug te kunnen afzeggen als ze tegen ons huwelijk al zouden uit elkaar zijn. Na die lange rustige babbel begreep mijn verloofde mij volledig en toen heeft hij zich aan mijn kant gezet en mijn standpunt verdedigt bij zijn familie en uiteindelijk is alles nog beter afgelopen dan ik had gehoopt. Maar je zult dus inderdaad met hem moeten gaan praten en zorgen dat hij je begrijpt voor je verder kan. Zoals eerder gezegd moeten jullie je standpunt samen verdedigen. En dat hij kwaad is, god weet wat hebben zijn ouders ook niet aan zijn kop zitten zagen. Hij zit er ook maar tussenin en waarschijnlijk heeft zijn moeder al de kans gehad haar standpunt te verdedigen en dus vind hij jou nu onredelijk. Probeer gewoon met hem op een rustige manier te praten en zeg niet onmiddellijk nee als hij iets voorstelt zeg dan eerder dat je er eens zal over nadenken. Als je schoonouders toch moeilijk blijven doen kan je misschien nog voorstellen dat zij dan maar minder bijdragen zodat ze enkel voor hun kant van de familie betalen dan is er ook geen discussie meer en anders zeg je maar tegen je verloofde dat het dan ook niet meer dan normaal is als jouw ouders dan ook vrienden en collega's uitnodigen en laat hem daarbij goed verstaan hoezeer het kostenplaatje dan de lucht in zal schieten (dat heeft bij mijn verloofde de doorslag gegeven om mij gelijk te geven hehe). Ik weet dat ik nu vele commentaren riskeer maar ik begrijp sowieso niet waarom ouders mensen zouden moeten uitnodigen. Volgens mij zijn het jij en je verloofde die trouwen en daar willen jullie de mensen van getuige laten zijn die jullie nauw aan het hart liggen. Wat buren of collega's van de ouders daar dan te zoeken hebben begrijp ik toch niet goed. Bij ons is het alleszins niet gedaan geweest. Geen van onze ouders heeft gevraagd om een bepaald iemand uit te nodigen. Sorry maar als ze dat willen vind ik dat ze zelf maar een feestje moeten geven. Ik herlas nu net dat je verloofde had gezegd dat jullie je elk met je eigen familie moesten bezighouden. Herinner hem er misschien eens aan dat het huwelijk betekend dat je 2 families verbind. Of word jullie eerste kind enkel familie van jou en het 2e van hem? Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt maar dan zal iedereen ook je vriend en je schoonouders water bij de wijn moeten doen. Succes!

Groetjes,

Angie
Reeds 17 dagen getrouwd

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-7-2007 18:35:35

Tina, nogmaals ik begrijp ergens je standpunt wel hoor maar ik vind het een beetje ondankbaar wat je zegt over het feit dat zijn ouders precies evenveel hebben bijgelegd als de jouwe. Tenslotte betalen zij ook wel mee voor jouw grote familie. En hoewel ik me ook niet kan vinden in het idee van "wie betaalt beslist" vind ik persoonlijk dat je hier misschien toch een toegeving moet doen. In een relatie is het geven en nemen en dat wil soms zeggen dat je compromissen moet sluiten waarbij de ene al eens moet afstappen van waarden of principes. Is een geweldig huwelijksfeest en een verdere goede relatie niet veel belangrijker dan die paar extra mensen? (die zijn ouders tenslotte toch betalen). Ga je voor zoiets nu echt je relatie en nakend huwelijk op het spel zetten? Probeer nog eens rustig met hem te praten, als je echt bij je standpunt wil blijven probeer hem dan te laten begrijpen waarom. Maar luister ook naar zijn standpunt. En als jullie er echt niet uitkomen: laat de ouders dan ieder zijn familie betalen en nodig dan enkel en alleen de mensen uit die jullie beiden kennen.

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik31-7-2007 22:36:13

Genoeg genoeg en nog eens genoeg heb ik ervan ja! We waren 7 jaar samen, en het is nu 6 jaar geleden dat hij door een vorig dipje in onze relatie niet meer naar huis is gekomen. Hij zit nu op hotel. Hij wil nadenken over mijn zogezegde egoisme en wacht op excuses, die hij NIET zal krijgen van mij. Hij moet maar zelf terugkomen.

Voor mij is het gewoon "mijn standpunt verdedigen" en daarmee uit.

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik1-8-2007 11:42:00

Hey Tina,

zo herkenbaar. Ik wil op het feest geen mensen die we geen van beiden kennen. Het is logisch dat ik de buren van bij hem thuis niet ken, maar hij kent die wel, dus die zijn bvb wel welkom. Hetzelfde voor vrienden van mijn ouders. Zij die ik ken, (ook al kent mijn vriend ze niet) zijn welkom. Willen onze ouders nog anderen uitnodigen (collega's, vrienden van sinds wij 'buiten' zijn etc) dan moeten ze maar naar de receptie komen, niet naar het feest. Soit, dat is hoe ik erover denk. Ik heb ook een grotere familie en mijn ouders vragen meer vrienden en nu willen zijn ouders mensen op het feest vragen die mijn vriend niet eens kent (ik ken ze zeker niet). Mijn antwoord is neen. Mijn vriend weet dat ik dit niet wil, maar hij vindt dat ik een toegeving moet doen omdat mijn familie en aantal vrienden van mijn ouders groter is. (ivm betalen: de mijne betalen de helft van het feest, de zijne betalen voor hun kant) Of ik mijn standpunt ga blijven volhouden? Ik denk van wel, maar ik heb, na het lezen van jouw verhaal, wel schrik gekregen. Heb geen zin om hier ruzie over te maken die escaleert in niet meer samen slapen!!

mmm, echt goede raad kan ik je dus niet geven. En iedereen is verschillend, maar de beste oplossing is nog steeds 'babbelen'. Praat met hem, toon hem je standpunt en laat in het vervolg hem tegen zijn ouders ingaan en jij tegen jouw ouders.

Elke

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik1-8-2007 18:21:22

Vandaag nog niets veranderd. hij is nog altijd razend dat ik ruzie heb gemaakt met zijn ouders. Ook vannacht zal hij weer niet naar huis komen. Niemand heeft iets fout gedaan, enkel IK ben de zogezegde dikke egoist en stijfkop :-(

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik2-8-2007 12:53:18

Hey Tina,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar een laag beeld krijg van je verloofde. Mijn man en ik hebben in de loop van onze relatie meer dan eens knallende ruzie gehad maar nooit is 1 van ons beiden het afgetrapt. Tuurlijk wordt daar wel eens mee gedreigd maar voor mij is dat iets dat je gewoon niet doet. Mijn man heeft helemaal in het begin tijdens een ruzie eens gezegd dat hij de nacht ergens anders zou doorbrengen en toen heb ik hem vlakaf gezegd: de dag dat je tijdens een ruzie vertrekt hoef je ook niet meer terug te komen. En dit meende ik dus echt. Hij heeft het dan ook nooit gedaan. Al onze ruzies hebben wij gewoon uitgevochten (verbaal dan he) en we gingen zelfs niet naar bed zolang het niet allemaal opgelost was ook al betekende het dat we dan de nacht moesten doordoen. Als koppel word je verondersteld je ruzies te kunnen oplossen maar hoe wil je dat in godsnaam gaan aanpakken als hij doodleuk op hotel zit? En wat dat egoisme betreft: tja, wie zijn huwelijk ist? Persoonlijk vind ik dat alle bruiden zouden moeten volkomen egoistisch zijn als het op hun huwelijk aankomt. Ik lees hier op het forum veel te veel dat aanstaande bruidjes toegevingen doen naar ouders en schoonouders toe, maar wiens speciale dag is het uiteindelijk? DIE VAN HET BRUIDSPAAR!!!! Al die ouders en schoonouders zouden moeten stoppen met zich te moeien en dan zou er niks meer overblijven van al die stress en miserie. Je trouwt tenslotte maar 1 keer, is het echt zoveel gevraagd om 1 dag uit ons leven zelf te laten plannen en beslissen? En dat je verloofde zegt dat hij je een egoist en stijfkop vind, hij heeft die egoist en stijfkop dan toch maar ten huwelijk gevraagd he. Als ik het zo allemaal lees dan vraag ik me eigenlijk af of het niet gewoon het feit is dat de grote dag korter bij komt en dat hij wat plankenkoorts krijgt. Eerlijk gezegd heeft het bij ons de maand voor ons huwelijk ook een paar keer op springen gestaan. Maar uiteindelijk heb je voor elkaar gekozen en moet je daar voor vechten, je bijt er gewoon doorheen. Ik hoop alleszins voor jou dat hij ook tot dat besef komt. En als je behoefte hebt aan wat steun dan weet je ons te vinden he.

Groetjes,

Angie
14/07/07

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik4-8-2007 1:10:45

Twee nachten is hij weg geweest. Gisteren was hij terug thuis gekomen, ik heb hem niet veel gezegd en hij ook niet aan mij. pffff al die miserie seg doordat ik ruzie gemaakt heb met zijn ouders. Vanavond is hij gelukkig terug thuis, maar nog altijd wordt er niet veel gezegd. Ik ben wel een beetje bang. Ik had mij de voorbereidingen alvast helemaal anders voorgesteld !!! En nu heb ik er ook met drie verschillende vriendinnen over gepraat, en zij zeggen ALLE DRIE dat ik zwaar in de fout ben gegaan :-( (terwijl hier op het forum bijna iedereen mij gelijk geeft). Nu weet ik het helemaal niet meer :-( Ja OK, misschien moet ik ook wel wat meer rekening houden met zijn mening, maar hij weet al lang dat ik doorga tot ik mijn zin krijg, dat is nu mijn karakter. Ook al zet ik heel zijn familie overhoop. Pech voor hem. Hij kent mij al langer dan vandaag !!!

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik6-8-2007 14:53:10

Hey Tina,

Dat hij terug thuis is is toch al iets. Ik moet zeggen dat dit de grootste fout is van aanstaande bruidegommen. Ze zeggen tegen de bruid dat ze zelf maar alle voorbereidingen moet doen dus doe je zin en trek uw plan. Maar als in de loop van de voorbereidingen iemand dwars ligt dan is het toch normaal dat de bruid gaat steigeren! En inderdaad hij kent je al langer dan vandaag. Ik hoop echt dat hij nog bijdraait en alsnog jouw (jullie) kant kiest en niet die van zijn ouders want tenslotte zijn het jullie die trouwen.

Groetjes,

Angie

melissa
16-8-2008
 Meld misbruik6-8-2007 18:51:36

hey tina

ik vind het super erg voor u dat uw bruidengom zo reageert.want het ergste is dat hij zelf niets eens naar u wilt luisteren en direct partij kiest voor zijn ouders.
Wat Angie zegt is wel waar ze zeggen vaak van trek jij u plan met het huwelijk.
Als je dan soms u partner vraagt van en vind jij da goed en dan ist zo van jij ging je over het huwelijk organiseren.wij trouwen (16/08/08) ik moet ook alles organiseren maar ask gedachten krijg vraag ik wel de mening van mijn verloofde en die geeft zijn mening dan wel en dan komt hij soms zelf is wel met een gedachten. Het enige geluk da ik heb is da een vriendin van mij dees jaar is getrouwd(mijne getuigen) en die helpt mij HEEL veel me mijn huwelijk.
Die 3 vriendinnen van u die u de schuld geven zijn die al getrouwd of hebben die trouwplannen? indien niet hebben zij geen idee waarover ze spreken. De mensen van de forum zitten allemaal met diene stress van de voorbereiding en zij geven u wel allemaal gelijk wat ik ook doe. Mijn verloofde vind het zelf geen doen da uwe verloofde wegloopt omdat je ambras hebt. ik ben ook koppig maar bij ons word het ook meteen uitgepraat.
Tina ik hoop echt dat hij bijdraait.

veel geluk en sterkte
melissa en sushi

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik7-8-2007 13:47:01

Hey Tina,

ik heb even moeten zoeken om dit berichtje terug te vinden ... Ik ben blij voor jou dat hij terug gekeerd is, ook al vind ik 'weglopen' not done!!! Ik dreig er ook wel eens mee als ik lastig ben, en we zijn allebei wel eens uit het bed gestapt en in een zetel gaan liggen, maar op hotel gaan ?!

Ik hoop dat jullie kunnen bijpraten hebben en dat je de regel toepast die ik hier al eens geschreven heb: hij tegen zijn ouders, jij tegen de jouwe!! En als je ergens nog niet over gebabbeld hebt, dan zeg je 'ik weet het niet, we zullen dat eens met ons twee bekijken'.

veel succes met de verder voorbereidingen,
en een mooie trouwdag hé!!
Elke

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik9-8-2007 0:00:06

Meer dan tien dagen later nu. Er wordt terug gepraat tussen ons, maar ik voel duidelijk dat dit voorval hem hard geraakt heeft. Ik wil nog heel graag met hem trouwen, maar ik heb zo het gevoel dat ik nu veel kapot heb gemaakt.

We hadden een normale band met zijn ouders en nu is het nog altijd ruzie tussen hen en mij. Ik geef toe dat ik het was die moeilijk deed tegen zijn ouders en de lont heb aangestoken (dat is nu eenmaal mijn karakter). De sfeer op het feest zal helemaal anders zijn nu. En wat na het feest? Ik zie me de eerste maanden en misschien jaren geen gesprek meer aangaan met zijn ouders, na wat er is gebeurd. Hij zegt dat hij hiermee niet kan leven en dat ik de goede verstandhouding naar de maan heb geholpen. Ik geef het toe, het is waar, ik ben de oorzaak van de ruzies omdat ik bij mijn standpunt blijf, tegen dat van mn vriend en zijn ouders in. Ik heb er ondertussen met nog meer mensen over gepraat, ook met mijn ouders enzo en zo goed als iedereen lijkt mij nu de rug toe te keren over dit voorval (allemaal geheel andere reacties dan hier op het forum, dat begrijp ik niet). Ik voel me met de dag schuldiger en schuldiger.

En als je bekijkt waar het allemaal om draaide: zijn ouders wilden persé enkele van hun vrienden uitnodigen omdat ze met zo'n kleine familie zijn en mijn familie drie of vier keer zo groot is. Ik vond dit niet kunnen, vrienden van de ouders horen niet thuis op mijn feest. Zijn ouders waren niet gelukkig omdat ik dat niet zag zitten en bleven maar doorzeuren dat ze met zo weinig gingen zijn in vergelijking met mijn familie en dat het niet eerlijk was enzo... ook begrepen ze niet dat een paar man extra niet kon omdat ze financieel (veel) hadden bijgedragen aan het feest. Ik heb daar vervolgens furieus op gereageerd, en toen zijn er lelijke woorden gevallen :-(

Belachelijk allemaal hé? Nu kan het mij allemaal niet meer schelen als die vrienden van zijn ouders erbij zouden zijn, vooral als ik nu zie wat het gevolg geworden is. :-(

Ik wil langs de ene kant nog wel trouwen, maar ben langs de andere kant bang dat dit het begin is van nog meer ruzies en problemen in onze relatie. We waren 6 jaar samen, zelden of nooit ruzie, en kijk nu... In zo'n dieptepunt heeft onze relatie nog nooit gezeten.

Als dit trouwen is ...
:-(

Angie
14-7-2009
 Meld misbruik9-8-2007 14:20:57

Hey Tina,

De reden waarom de mensen hier op het forum wel vinden dat jij gelijk had is simpelweg omdat wij ook allemaal (aanstaande) bruidjes zijn en weten wat het is om zoiets te moeten organiseren terwijl zoveel mensen hun zegje willen doen. Ik kan zeker begrijpen dat deze sfeer voor jou niet aangenaam is en dat je de ruzie wel wat wil bijleggen en ik vind dat een goed idee maar het mag niet ten koste gaan van jouw wensen en principes. Als je hen nu hun zin geeft, god weet wat je in de toekomst nog zal moeten toegeven. Als ik in jouw plaats was dan zou ik hen eens bellen om af te spreken. Wanneer je dan daar bent kan je je verontschuldigen voor de eventueel groffe dingen die je hebt gezegd. Maak hen duidelijk dat je de oneerlijkheid in de financiele situatie wel ziet en dat je daarom zeker en vast begrijpt dat het deel van jouw ouders groter zou moeten zijn en dat je dus van je schoonouders niet hetzelfde bedrag verwacht (op die manier hoef je geen vreemden uit te nodigen je verminderd gewoon hun bijdrage naar het aantal mensen dat je sowieso ging vragen)Stel dat ze dan toch nog spreken over die vrienden en kennissen leg hen dan kalmpjes uit dat het grote aantal mensen dat van jouw kant komt enkel familie is en dat als zij vrienden en collega's beginnen uitnodigen dat jouw ouders dat misschien ook wel zullen willen doen en dat als dat gebeurd je maar bezig blijft met steeds mensen toe te voegen want dan zit je weer met zo'n groot verschil. Ik denk momenteel dat dit het beste is dat je kan doen. Een beetje normale mensen zullen al apprecieren dat jij de eerste stap zet en dat je je excuses aanbied voor het uitvliegen. Maar om eerlijk te zijn zou ik bij mijn standpunt blijven dat vrienden van de ouders niks te zoeken hebben op de trouwfeest van de kinderen. Dat jouw familie zoveel groter is daar kan jij niet aan doen, het is nu eenmaal zo en ik begrijp niet dat je dat kwalijk word genomen. Sorry maar als ze gaan klagen dat jij zoveel personen meer hebt dan zij dan moeten ze dringend eens volwassen worden. Maar ja dat is dan mijn mening. Hopelijk heb je hier iets aan en kan je de band wat herstellen zonder je wensen of principes te laten schieten. Laat je weten hoe het verder afloopt?

Groetjes en sterkte,

Angie
(26 dagen getrouwd)

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik9-8-2007 15:14:52

Hey Tina,

Elke relatie heeft wel eens een diepte-punt, maar je zal er samen sterker uitkomen. Je trouwt met hem, niet met zijn ouders, die 'krijg' je erbij.

Zoals Angie zegt, denk ik ook dat het goed zou overkomen moest je de eerste stap zetten en je verontschuldigen voor de harde woorden. Leg hen kalm uit dat dit zeker niet je bedoeling was en dat je weet dat iedereen 'goede' raad wil geven en zo, maar dat het uiteindelijk jullie feest is. En dat het moeilijk is om met iedereen zijn wensen rekening te houden, dat je wel wil luisteren maar dat jullie doen wat jullie willen.

Een voorbeeldje hierover (bij mij) is het volgende: bij mij thuis willen ze geen kleedje tot op de grond en zien ze die glanzende stof van suitekleren niet graag, bij mijn vriend willen ze graag lange suitekleren aandoen ... Ik heb van in het begin gezegd 'iedereen draagt feestelijke kledij, maar het hoeft zeker geen suitekledij te zijn'. Bij mijn vriend thuis bleven ze maar zagen 'wat zijn nu de kledingsvoorschriften' en bij mij thuis bleven ze maar zagen 'zelfs feestkledij is te deftig en zien we niet graag'. Tja, ik heb mij op beide plaatsen eens boos gemaakt 'ok, ik zal je kledingsvoorschriften geven, ik wil dat iedereen een decolte heeft en een open rug'(bij hem) en 'kom dan maar niet, als je de moeite niet wil doen' (bij mij). Maar ik hou stand 'feestkledij' zal het zijn voor de zussen en moeders. Allemaal goed bedoelde opmerkingen van beide kanten, maar jij zit er wel tussen, natuurlijk. (reden waarom wij, de bruidjes hier, je verstaan en gelijk geven en de anderen niet.)

Misschien moet je voorstellen dat ze enkel voor hun genodigden betalen? En dat ze dus niet de helft (of hetzelfde bedrag als je ouders) betalen? Of dat ze zelf een mooie som als kado geven, dus niet echt speciaal voor het feest zelf? Ik vind het echt kinderachtig dat mensen zo over geld bezig zitten. Ik vermoed dat jij nooit gezegd hebt 'en wat gaan jullie betalen?'. Zij hebben waarschijnlijk zelf voorgesteld van de helft van het feest te betalen. Tja, dan weet je toch op voorhand dat je het aantal gasten nooit kunt uitmeten tot de helft van zijn kant/jouw kant.

Nu lijkt het idd banaal waarom je zo voet bij stuk gehouden hebt, want de ruzie is nu zoveel groter dan die paar extra gasten, maar, net zoals Angie, zou ik zeggen, geef niet toe, misschien dat zij de ruzie ook zo erg vinden, en dat ze zelf zeggen 'voor die paar gasten, als zij dat nu zo belangrijk vindt'. Trouwens, als ze vrienden willen uitnodigen dat ze dan zelf een feest geven, hé.

Hou je sterk,
samen sla je je er wel doorheen!!
Geniet van de tijd samen en probeer af en toe niet over de trouw en alle miserie die het nu met zich meebrengt te praten, maar probeer de tijd echt met elkaar te spenderen.

Elke

Tina
5-7-2008
 Meld misbruik10-8-2007 0:07:53

Oh ja, samen kom je er sterker uit. Mooi gezegd, maar de realiteit lijkt helaas anders. Zoals ik zei, er wordt terug gepraat met m'n vriend, maar hij geeft openlijk toe dat hij nog steeds razend is op mij over het voorval en dat hij het er enorm moeilijk mee heeft.

En ook, als er nu gepraat wordt met hem, klinkt hij zo futloos. Misschien wilt hij zelfs helemaal niet meer trouwen, ik weet het niet...

Nu is hij ook al naar de dokter geweest voor kalmeer en slaappillen. Hij zegt dat ik mij niet kan voorstellen in wat voor een situatie ik hem gezet heb door die ruzie...

En als ik zelfs van mijn eigen vader en moeder moet horen dat ik zwaar in de fout ben gegaan... pffff

Iedereen lijkt tegen mij ineens, behalve hier op het forum.

Alles ging zo goed tussen ons. Sinds de voorbereidingen begonnen is het al de ene ruzie na de andere geweest, en nu zelfs een familieruzie. Nog een tijdje zo verder en het hoeft écht niet meer voor mij !

Ik denk dat we hier niet sterker gaan uitkomen, maar enorm verzwakt !

Zou dit het begin van het einde zijn van onze relatie? Kunnen ruzie met schoonouders leiden tot een relatie-breuk? Ik begin er echt bang van te worden, en dat zou ik mezelf nooit vergeven...

Tout court, trouwen, ik raadt het niemand meer aan. :-(

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik14-8-2007 14:42:21

Zien jullie elkaar nog graag? Maak tijd voor elkaar (als hij dat nog wil), zonder ouders, zonder schoonouders, enkel jullie twee. Probeer de trouw even te vergeten, denk aan de tijd voor het stressen en organiseren en doe samen iets totaal irrelevant. Geniet terug van de tijd samen. Misschien dat dat hem kan doen inzien waarom hij je graag zag/ziet en waarom hij met jou wilde trouwen. De hoofdzaak is toch dat jullie trouwen uit liefde voor elkaar? Wanneer het organiseren mij te veel wordt en iedereen kritiek heeft dan denk ik ook wel eens 'we trouwen gewoon zo, zonder feest, zonder familie, enkel wij twee'

Ik hoop echt dat je vriend wil inzien wat het belangrijkste is en dat dat feest er is om jullie liefde aan anderen te tonen om hen te laten meedelen, maar dat dat niet het belangrijkste is.

Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...