Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kindvriendelijke voorbeden

  26-7-2007 18:14:29
Hallo,

Wij zijn dinsdag bij de priester geweest voor onze ondertrouw. We hebben het misboekje overlopen. Eén en ander moet nog aangepast worden. De voorbeden worden gelezen door 2 nichtjes van 8 en 12 jaar. Nu vond hij de teksten voor hen te "zwaar". Hij wil dat we kindvriendelijke voorbeden nemen ofwel moeten we ze door iemand anders laten lezen. Aangezien ik hen reeds gevraagd heb om te lezen en ze beiden superenthousiast zijn, wil ik hen niet teleurstellen en iemand anders kiezen. Heeft iemand een voorbeeld van voorbeden voor kinderen van die leeftijd zodat ze verstaan wat ze lezen?

Alvast bedankt!

Stefanie
22/09/2007

Stefanie

Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 3688


daisy
18-8-2007
 Meld misbruik26-7-2007 23:49:18

als je even op google of kijkt in voorbeelden van andere missen (te vinden op internet)
vind je waarschijnlijk wel ergens een leuk tekstje of voorbeelden!
voorbeden zijn ook makkelijk te schrijven zelf hoor!
vraag aan hunzelf eens voor wat zij zouden 'bidden'
dan krijg je bv iets in de zin van dat ze willen dat er geen ruzie meer is, geen vechten...maar dat alle mensen lief zijn voor elkaar.
dat jullie altijd heel verliefd mogen blijven, ...
voor vriendjes, vriendinnetjes, ...dat ze mogen vriendjes blijven,...
voor oma, opa, die of die...
je kan er zelf zo een heel persoonlijke tint aan geven. wij laten de kinderen voor een mis (bij bv eerste communie of plechtige communie) ook altijd zelf hun voorbeden maken...

veel succes! en leuk idee zo! bij ons lezen mijn neefjes bij de huwelijkskaars een tekstje op rijm over een kaarsje en een lichtje!

daisy



evelien
8-12-2007
 Meld misbruik2-8-2007 10:57:12

Hey,

op users.pandora.be/eerstecommunie/voorbeden.htm vind je voorbeden voor de eerste communie... Mits een beetje bijschaven kan je ze misschien omvormen tot kindvriendelijke voorbeden voor je trouwmis!

Veel succes,

Evelien x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...