Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe lang op voorhand?

26-7-2007 15:43:44
hallo iedereen!
hoe lang op voorhand moet een zaal eigenlijk geboekt worden? is 6 maanden voor de trouwdatum te laat? wanneer hebben jullie geboekt? wij zijn van plan te trouwen in mei 2008, alvast bedankt voor de reacties!
groetjes!

barbara

Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 596

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-7-2007 15:47:48

Hallo Barbara,

Wij hbb beslist van begin maart om te trouwen en hbb eigenlijk direct een zaal vastgelegd toen en die was nog vrij. Dus zes maanden op voorhand...Nu heb ik al van andere koppels gehoord dat je bij sommige zalen er veel sneller moet bijzijn, maar dat zal ook te maken hbb met de periode waarin je trouwt, vb mei heel druk met communiefeesten en ook de zomer is redelijk druk.

Groetjes Petra
www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik26-7-2007 15:53:51

wij hebben in augustus 2006 beslist om te trouwen in september 2007. En direct de zaal gaan boeken en de datum die we wouden was al volzet. dus hoe sneller je beslist hoe beter.

succes
Mieke
22/09/07

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik26-7-2007 16:04:11

Hallo,
Hoe lang je op voorhand moet vastleggen, hangt af van de periode waarin je wil trouwen en welke zaal je wil... volgens mij is mei een populaire maand... ik zou zeker beginnen rond kijken als ik jou was. Wij hebben in sept.'06 onze zaal voor sept. '07 vastgelegd en in onze favoriete zaal kon de datum die wij wilden (nl eind augustus) al niet meer, wij hebben ons dan aangepast aan wat nog kon voor de zaal.
Veel succes en plezier met de voorbereidingen

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik26-7-2007 16:06:14

Meestal wordt een jaar aangeraden, zeker voor de populaire trouwmaanden (waaronder mei). Wij waren ook iets meer dan een jaar op voorhand. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je 6 maanden tevoren niets meer vindt! Ik denk dat je dan zeker ook nog kan plannen, maar hoe later, hoe meer risico dat het al bezet is en hoe minder keuze of course...

Groetjes en veel succes,

Tania

PS: Wij trouwen op 3 mei 2008, en hebben de zaal eind maart vastgelegd.

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik26-7-2007 16:07:25

Wij hebben onze zaal anderhalf jaar op voorhand vastgelegd. Ruim op tijd, maar dan ben je daar tenminste al zeker van. Wij hadden dan ook geen probleem om een zaal of een datum te vinden.

Ik zou dat zo snel mogelijk doen. Al is het nog superlang. Dan heb je veel keuze en kan je nog even twijfelen en overwegen.

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik26-7-2007 16:47:11

dag barbara, wij trouwen in juni 2008 en hebben vorige maand onze zaal al vast gelegd. was nog de enige zaal in dat complex wat die datum nog vrij was.

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik26-7-2007 17:16:56

Dag Barbara,

als je in mei wil trouwen lijkt 6 maanden op voorhand mij vrij laat, het is toch al een vrij populaire maand om te trouwen.

Wij trouwen op 18 augustus en zijn onze zaal gaan vastleggen begin september. We hebben geluk gehad, want onze voorkeursdatum was de enige zaterdag die nog vrij was in augustus.

Groetjes,
Veerle
18/08/07
veerleennico.bruiloftsite.nl

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik26-7-2007 17:49:00

hallo Barbarra,

Wij trouwen 10 mei 2008 en onze zaal ligt nu 4 maanden vast.En de 2 zalen die we eerst in gedachte hadden die waren al besproken door een ander koppel. Dus zijn we voor onze 3de keuze moeten gaan, niet dat deze slechter was zene, gewoon iets verder van bij ons.
Je mag niet vergeten dat mei een van de maanden is waar het meest getrouwd wordt plus dat er nog veel communies en lentefeesten in vallen.
En volgend jaar met die datums die zo raar vallen. 1mei en hemelvaart is het zelfde dag en dan pinksteren valt al het weekend van 10 mei.
6 maanden voor de trouw lijkt me echt wel heel laat.

ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Groetjes en veel succes met het plannen

maureen
10/05/2008

Veronique
18-8-2007
 Meld misbruik26-7-2007 17:55:12

Eerlijk gezegd ? Wij hebben met Pasen 2007 beslist dat we op 18 augustus 2007 trouwen en hadden nog alle keuze, hoor! Alles hangt ervan of je absoluut één bepaalde zaal absoluut wilt.

Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik26-7-2007 17:59:53

Hey Barbara,

Alles hangt af van de datum (bv. winter minder populair) en de zaal die je wil hebben. Sommige zalen moet je in de populaire periodes (mei tem september) soms al een 1,5 jaar op voorhand boeken. Wij waren een 1,5 jaar op voorhand en er was al een optie op onze zaal, gelukkig heeft dat koppel besloten om iets anders te doen.

Veel succes
Groetjes
Sophie

barbara

Meld misbruik26-7-2007 23:18:37

hallo iedereen
alvast bedankt voor de vele reacties! het zit zo dat we niet echt vastzitten aan een bepaalde datum maar onze voorkeur gaat wel uit naar mei. We hebben besloten om zo vlug mogelijk es een kijkje te gaan nemen naar enkele zalen en dan zien we wel :-) mss is er ergens nog wel een plaatsje voor ons!
groetjes
xxx

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik27-7-2007 9:30:12

Hey Barbara,

veel hangt af van de datum, mei is idd een populaire maand, vooral als je een zaterdag wil. Wij hebben 6 maand op voorhand onze zaal vastgelegd, voor oktober. Een vriendin van mij heeft 5 maand op voorhand haar zaal vastgelegd voor augustus. Het is dus wel mogelijk, maar als je nu al kan beginnen rondkijken, zou ik dat wel doen.

veel plezier met de zoektocht,
Elke

Kristel

Meld misbruik27-7-2007 10:02:06

Hoi,

Wij zijn in Augustus 06 beginnen te kijken voor een zaal in April 07 en hadden nog keus genoed. Hangt er van af of je echt op een preciese datum wlt trouwen of als je een beetje flexible bent in je dat. Wij wisten April maar wanneer maakte niet echt veel uit.

Groetjes & succes!
Kristel

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik27-7-2007 11:47:56

wij hebben deze week onze zaal vastgelegd, en trouwen volgend jaar 6 september

er was ook al een optie op die zaal maar die mensen hebben toch een andere keuze gemaakt.
wij hadden 12 zalen uitgekozen die we wel zagen zitten en er waren er al 4 van bezet dus zou er toch al mee beginnen.
moet wel zeggen dat we wel wat eisen stelde bij het kiezen van een zaal, het gaat toch over veel geld dan wil ik ook dat het perfect is. ps we hebben gekozen voor de jachthoorn in kontich

ilse
7-12-2007
 Meld misbruik27-7-2007 13:20:48

hallo,

je kan beter nu al een zaal vastleggen.In mei trouwen er veel mensen.
Het zou jammer zijn als je te laat bent

groetjes ilse

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik28-7-2007 20:00:46

Wij trouwen op 12 september 2008. de zaal is bijna geboekt, wij hebben al een optie genomen op de datum. in die specifieke zaal waren er maar een stuk of 12 weekends meer open voor 2008. het zou idd jammer zijn als je te laat bent...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...