Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

internationaal huwelijk

  26-7-2007 15:07:25
Hallo,
Mijn vriendin en ik willen in het najaar trouwen in Mechelen. Ik ben Belg en zij is Amerikaanse. Op dit ogenblik wonen en werken wij nog alle twee in Zambia tot eind augustus. Daarna gaat ze terug naar Washington DC voor een nieuwe job en kom ik terug naar Belgie. De bedoeling is dat ik na de trouw ook naar Amerika ga. Dit heeft tot gevolg dat geen van ons beiden op dit ogenblik een verblijfplaats heeft in Belgie. Op websites zijn we aan het zoeken naar informatie. Is er iemand die ons kan helpen, moet ik echt ergens drie maanden een verblijfplaats in Belgie hebben vooraleer wij kunnen trouwen?

Alvast bedankt,

Tom

Tom
24-11-2007
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 848


Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik26-7-2007 16:05:40

hallo,
Ik kan jou niet direct helpen, vrees ik, maar misschien moet je eens kijken op de sites van de belgische overheid.
Groetjes
Caroline



Peter
16-11-2007
 Meld misbruik26-7-2007 21:23:23

Hallo,

Ik heb de toepasselijke regels voor je opgezocht en de bron aangeduid (Wetboek Internationaal privaatrecht,hierna afgekort als WIPR).

Als je Belg bent geldt de 3-maanden regel niet.

Neem contact op met de gemeente van de actuele verblijfplaats (art. 63 Burgerlijk wetboek)

Dit zijn de artikelen uit WIPR.
Bevoegdheid van de Belgische overheden om het huwelijk te voltrekken
Art. 44. Het huwelijk kan in België worden voltrokken indien een van de toekomstige echtgenoten bij de voltrekking Belg is, zijn woonplaats of sinds meer dan drie maanden zijn gewone verblijfplaats in België heeft.
Art. 47. § 1. De vormvereisten voor de voltrekking van het huwelijk worden beheerst door het recht van de Staat op wiens grondgebied het huwelijk voltrokken wordt.
§ 2. Dit recht bepaalt met name of en volgens welke nadere regels :
1° het huwelijk in die Staat vooraf moet worden aangegeven en afgekondigd;
2° de akte van huwelijk in die Staat moet worden vastgesteld en overgeschreven;
3° het voor een godsdienstige instantie gesloten huwelijk rechtsgevolgen heeft;
4° het huwelijk bij volmacht kan plaatsvinden.



Bron: http://www.ejustice.just.fgov.be/doc/rech_n.htm



bart

 Meld misbruik11-12-2009 10:42:18



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...