Nu Online
Momenteel zijn er 135 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

DILEMMA

  26-7-2007 13:58:20
Hoi bruidjes

het is al een tijdje geleden dat ik hier was maar ik zou jullie mening nog eens willen. Wij zijn er nog steeds niet uit of we ook voor de wet zouden trouwen op dezelfde dag of niet. Grootste probleem is dat we bij ons alleen maar de zaterdagvoormiddag kunnen trouwen. Dan moeten we natuurlijk nog eens extra in kosten komen want dan moeten we 's middags eten voorzien. Bovendien ziet mijn moeder het niet zitten bij haar thuis en de feestzaal is direct duur. Heeft iemand raad?

Thanks
Evy
26/04/08

Evy
26-4-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 760


evelien
8-12-2007
 Meld misbruik26-7-2007 14:06:58

Hey,

inderdaad een dilemma... Uit de manier waarop je het formuleerde leid ik eigenlijk een beetje af dat je ergens wel alles op die ene, speciale dag zou willen doen, maar dat de kosten te hoog zouden oplopen... Aan de andere kant: als je nu bijv. tijdens de week ervoor voor de wet trouwt, ga je wellicht ook eens eten of iets doen om dat in zekere zin te vieren, dus dan ben je ook geld kwijt!
Een vriendin van mij heeft alles op één dag gedaan en is met haar dichte familie: ouders, broers, zussen en grootouders(dus echt wel niet met iedereen!) naar een klein cafétje gegaan waar ze gewoon op voorhand een aantal broodjes hadden besteld. Dat heeft hen echt niet zoveel gekost en het was naar het schijnt heel gemakkelijk.

Wijzelf trouwen ook in de voormiddag voor de wet en in de namiddag voor de kerk. Over de middag gaan we bij mijn toekomstige schoonouders met de dichte familie. Zij geven ook broodjes.

Ik hoop dat je eruit raakt! Alvast veel plezier gewenst!

Liefs,

Evelien x



Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik26-7-2007 14:33:00

Ik sluit me aan bj Evelien. Als je door de week trouwt moet je wrs ook iets te eten voorzien en moeten een aantal mensen mss ook speciaal verlof nemen? Ik zou dus ook opteren om vlak voor de middag te trouwen en dan op de middag broodjes te geven thuis of in de buurt ergens een kleine snack of broodjes. Dat hoeft echt niet duur of veel te zijn.



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik26-7-2007 15:58:04

Hallo Evy,

Daar hbb wij het ook heel lang over gehad! Wij kwamen er maar niet uit wat we in de tussentijd in de namiddag gingen doen, de mensen allemaal na de kerk naar huis laten gaan of een gedeelte. Wij gaan nu lunchen met de mensen van de suite(broodjes enzo) in de feestzaal zelf in de namiddag zo sluit alles mooi op elkaar aan en moeten deze mensen niet voor enkele uurtjes terug naar huis + ze hbb 's middags dan al gegeten. Zo heel duur is dit niet! Daarbij als je de week ervoor zou trouwen ga je idd wellicht ook iets gaan eten en dat kost ook extra geld.

Groetjes Petra
www.petraenjoeri.bruiloftsite.nl



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik26-7-2007 16:02:14

Wij trouwen ook sowieso in de voormiddag (hopelijk late voormiddag, staat nog niet vast), en voorzien enkel voor de dichte familie broodjes in de feestzaal ( een man of 10-15 schat ik). De rest die komt kijken zorgen wel voor zichzelf hopen we dan... We kunnen inderdaad ook niet voor iedereen ook nog eens een middagmaal voorzien, maar ik denk wel dat mensen dat snappen. Wij zijn ook al naar een huwelijk gaan kijken, en dan terug naar huis voor de receptie. Een groot deel familie en vrienden woont wel een eind van hier, maar gezien we trouwen in een feestzaal in Aalst kunnen ze altijd nog wat gaan shoppen ook of course... Zoals je ziet, we zitten er ook wat mee, maar gaan het toch zo laten doorgaan. In de week vind ik het helemaal zonde: trek je dan twee keer je bruidsjurk aan? En fotograaf etc? Dus voor de praktische zaak doen we het zo, en hopen we dat gasten inventief genoeg zijn om de tijd op te vullen waar nodig...

Groetjes,
Tania



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik27-7-2007 9:45:18

Hey Evy,

mijn ouders hun huis is niet ver van 't stadhuis en de kerk, zij gaan hun huis openzetten voor degenen die van ver moeten komen. De anderen gaan naar hun eigen huis. We gaan bij mij thuis broodjes en hapjes voorzien, maar niet veel kosten doen. (Alhoewel mijn papa waarschijnlijk wel champagne zal bovenhalen...)
Wij gaan trouwens ondertussen de fotosessie doen. Na de kerk gaan de mensen die van ver komen, en naar het avondfeest gaan, niet de receptie, dan terug naar bij mij thuis (een tante zal dan voor alles zorgen) en mijn ouders gaan dan al mee naar de feestzaal voor de eerste receptie.

mmm, klinkt wel ingewikkeld, zo voluit geschreven, hoop dat je er iets aan hebt. Maar je moet niet vergeten dat tijdens de foto's je enkel als koppel wegbent, en dus je ouders ondertussen wel de gasten kunnen bezighouden, maar met de eerste receptie (als je die hebt) worden de ouders wel daar verwacht, en moet (allé ja, moet) er dus iemand anders de gasten bezighouden.
Elke



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-8-2007 10:19:22

hey Evy

Wij trouwen niet op dezelfde dag voor de wet en de kerk.
Langs de ene kant zat ik ook te denken om dit wel te doen, uiteindelijk heb je dan uw kleed voor allebei aan, maar dat is dan ook de enige reden.

wij hebben die twee bewust op een andere dag gezet omdat we een beetje schrik hebben dat het te stressy zal worden anders.
Om dat uur daar, dan nadien daar naartoe...
Het blijft de bedoeling dat je van die dag kan genieten natuurlijk.

Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Groetjes

Liesbeth


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...