Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nachtmerries... :-(

25-7-2007 18:48:53
Hallo lieve medebruidjes,

Waarom heb ik toch van die vervelende dromen?!
Wij trouwen op 18 augustus en zoals bij de meesten moeten er ook bij ons enkel nog kleine details geregeld worden en toch heb ik blijkbaar (onbewust) héél wat stress.
Laats droomde ik dat we om de één of de andere reden niet op de receptie geraakt waren. De mensen zeiden achteraf dat de hapjes heel lekker waren, maar dat 't jammer was dat ze ons niet hadden gezien!
Onlangs droomde ik dan weer dat de kapster op ons oude adres stond en dat ik 's morgens nog linten voor de wagen moest halen. Ik vond er niks beter op dan naar de zeeman te gaan waar ze enkel fluoroze en -blauwe hadden!
Telkens word ik badend in 't zweet wakker en lijkt 't allemaal zo echt!!
Ben ik de enige die 't zo lelijk te pakken heeft?!

Liefs,
Veerle

Veerle
18-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 242

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik25-7-2007 19:20:44

Hahaha wat grappig! Ik ben ook een Veerle, trouw ook 18 augustus en heb in een eerder berichtje (als reactie op ilse) al eens gesproken over mijn nachtmerries.

In eentje ervan bleek dat we eigenlijk een uur te vroeg gestart waren met de mis en dat merkten we pas halverwege de viering. Ik ben toen ik een colère uitgebarsten tegen de pastoor dat het niet schoon meer was. Daarna kwam mijn papa doodleuk vertellen dat er nog wat extra gasten zouden komen op het feest, maar dat dat niet erg was want hij had al naar Verkest (??) gebeld.

In een andere droom bracht ik de laatste nacht voor de trouw door op een of ander domein waar massaal veel volk rondliep en onder het klaarmaken besefte ik ineens dat het al 10u30 was terwijl we eigenlijk om 9u20 moesten getrouwd zijn op het stadhuis.

Voor de rest voel ik me nochtans betrekkelijk kalm, maar mijn onbewuste is er blijkbaar toch niet zo gerust in dat het mij zo'n dromen bezorgt ;-)

Waar trouw jij, naamgenote? Ik in Gent.

Lieve groetjes,
Veerle
18/08/07

Edith
8-9-2007
 Meld misbruik25-7-2007 19:35:17

Hoi,
Je bent zeker niet alleen hoor, ik denk dat we allemaal van die dromen hebben, ik heb overlaatst gedroomd dat er totaal niemand op ons avondfeest gekomen was, zaten we daar met ons tweetjes en al dat eten!!!

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik25-7-2007 21:02:06

Herkenbaar hoor ;)

Maar het kan echt: lang geleden was ik bruidsmeisje, na de mis gingen we foto's nemen, maar de koetsier verdwaalde en uiteindelijk was het bruidspaar dus te laat terug voor de receptie! Gelukkig is er nu GPS ;)

Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik25-7-2007 21:21:58

Oef...
Ik hoef dus niet in therapie... :-)
Bedankt voor jullie reacties!
Achteraf zijn die dromen om te gieren, maar 's nachts lijkt 't zo echt en geloof je 't helemaal hé?!

@Veerle, :-)
Ik trouw in Ekeren (Noord-Antwerpen)!
Ik had eerder al eens gemerkt dat er nog een Veerle was die op de 18e trouwt! Grappig!
Met wie trouw jij?
Ik met Wim...

Liefs,
Veerle

Marianne

Meld misbruik25-7-2007 21:40:54

Ik trouw pas in oktober maar had enkele weken geleden ook mijn eerste nachtmerrie. Het gedeelte voor de wet en de viering in de kerk waren al gedaan toen ik besefte dat ik mijn kleed was vergeten aan te doen, ik was gewoon in jeans getrouwd. Ik vond dat in mijn droom zo jammer dat ik dat mooie kleed al de helft van de dag niet had kunnen dragen. Ik besloot dan maar om het aan te gaan doen voor het feest en dan bedacht ik dat dat ook niet kon want dat ik niet naar mijn pasbeurten was gegaan en dat het dus nog veel te lang was en zo. Klopt niks van want als dat zo was zou het kleed ook nog in de winkel hangen. Vorig weekend gingen we voor een kaars zien en ik droomde dat we ons overslapen hadden en daar niet op tijd waren geraakt. Smst dat meisje mij echt wakker dat ze zelf er niet zal zijn :-) Uiteindelijk vonden we er toch niks en zijn we de dag erna in een abdij een kaars gaan kopen.

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik26-7-2007 10:02:59

Hey Veerle,

Ik droom ook rare dingen, echt nachtmerries zou ik het niet noemen, maar leuk is anders. Ik droom altijd een variant op 'te vroeg' trouwen. Mijn dromen evolueren mee met hoe ver de voorbereidingen staan. Helemaal in het begin droomde ik dat we te laat waren voor de wettelijke trouw en de laatste tijd zijn het dromen dat we die dag zelf gaan trouwen ipv in oktober en dus is er vanalles nog niet in orde. Wat wel grappig is, is dat ik de laatste tijd in mijn dromen begin te beseffen dat ik aan het dromen ben! En dan denk ik in mijn droom: ja 't is weer van dat, wees maar gerust het is nog niet voor direct ;).

Groetjes
en hopelijk droom je binnenkort een beetje beter! De realiteit is alleszinds veel leuker!

Lies

Veerle
18-8-2007
 Meld misbruik26-7-2007 10:26:31

@ Veerle: ik trouw met Nico. Om 9u20 in het stadhuis (lekker vroeg opstaan dus) en om 15u voor de kerk.

Ik kan me niet herinneren wat ik vannacht gedroomd heb maar het moet de moeite geweest zijn ... Ineens werd ik wakker met een ferme schart op mijn arm die aan het bloeden was. Nu begin in mezelf al te verwonden in mijn slaap! (ik moet toegeven: mijn nagels zijn nogal scherp voor het moment ;-) )

Lieve groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...