Terug naar overzicht
Hey,Op onze trouw hadden ze wel iets leuk georganiseerd.Er stonden 2 stoelen op de dansvloer en we moesten elk op een stoel gaan zitten met de ruggen naar elkaar.Dan moesten we beiden onze schoenen uitdoen. Ik kreeg er één van mijn man en hij één van mij.Dan werden er vragen gesteld en moesten we als antwoord een schoen omhoog steken. Bvb. Wie kookt er het meest? Dan steek je bvb. de schoen van de bruid of bruidegom omhoog naargelang het antwoord.We hebben toch heel wat afgelachen met dit spelletje (en het publiek ook).Ik zou je wel aanraden om alles niet te lang te laten duren want anders haakt het publiek na een tijdje af. Houdt ook rekening met het tijdstip (i.v.m. eten enz.).Groetjes, Sissi(60 dagen getrouwd)
Hoi,Wij hadden hetzelfde als Sissi maar dan gewoon met een blad HIJ en ZIJ.Was supertof en zoals Sissi zei wij en de gasten hebben goed gelachen.We hadden ook van mijn man zijn getuigen een schotel gekregen met suikerklontjes verpakt in een papiertje. En iedereen van de gasten had iets op zo'n paiertje geschreven. Nu 4 maanden na de trouw is het nog altijd "traditie" om de Zaterdag en de Zondag een suikertje te openen voor de koffie. Echt een heel leuk idee! En zo blijft het een beetje duren.GroetjesKristel
Ik ken nog twee leuke spelletjes:1) Vrouw en man worden elk om beurt geblinddoekt. Bvb. eerst vrouw... Er worden vier mannen uit het 'publiek' gehaald, en uiteraard ook de bruidegom. De bruid moet bvb. ruiken wie haar man is, voelen welke buik van haar man is, zijn voeten erkennen (daarvoor heb je een deken nodig om voor de mannen te houden),... De man krijgt ook opdrachten, telkens met vrouwen uit het publiek en zijn eigen vrouwtje daartussen. Hilariteit verzekerd, omdat iedereen kan meedoen!2)Het lepeltjesspel: bruid en bruidegom gaan geblinddoekt op de grond zitten. Ze krijgen elk een lepel in hun mond en moeten om het eerst tien keer met de lepel op elkaars hoofd slaan op die manier (geblinddoekt en met lepel in de mond). Het leuke is dat de moderator natuurlijk ook een lepel in zijn/haar hand heeft en bijvoorbeeld de bruidegom serieus kan benadelen :-). Hilariteit voor het publiek verzekerd!Hopelijk heb je er iets aan!Groetjes,Evelien x
Hoi Beth!Wel vrienden van ons zijn onlangs getrouwd. Via een andere vireindin hebben we een spelletje gedaan samen met de andere gasten. Er stonden 13 stoelen op de dansvloer. Het koppel moest 13 personen uit de zaal gaan halen. ze mochten dan gaan neerzitten. wij lazen korte opdrachten voor vb verzamel voor het snelst 2 autosleutels. Met een plezant muziekske op de achtergrond, moesten de 13 gasten dus om ter snelst 2 autosleutels verzamelen en terug op de stoel komen zitten. Er werd natuurlijk 1 stoel telkens weg gehaald. (zoals bij stoelendans). De persoon die als laatste toe kwam die mocht een ballon kapot prikken. We hadden 12 ballonnen, met telkens een cadeau waarvoor zij acteraf moesten voor zorgen. (voor elke maand 1).ik kan je vertellen het was hilarisch en nog leuk voor het koppel want gedurende een jaar kregen zij nog toffe cadeukes. 1tje per maand :-).De opdrachten die de gasten moesten doen waren:- verzamel 2 autosleutels- verzamel 2 fotos van kinderen- zoek 2 getrouwde mannen met ring!- verzamel 2 dassen- verzamel 2 aanstekers- verzamel 1 grassprietje (dat was echt de beste :-)- verzamel 2 zwarte gsm's- verzamel 2 verschillende kousenenz...de cadeautjes voor het bruidspaar waren: augustus: organiseer een BBQjuli: zorg voor een romantisch dinetjedecember: koop en kesrtboomfebruari: ga mee een dagje skieen met henmei: koop een boeketje bloemenmaart: geef een cinematje cadeaujuni: ga een dagje shoppen (een geluk dat het voor de moeder van de bruidegom was :-)enz...heel de zaal stond op zen kop en het heeft niet lang geduurd, op en al een half uurtje en verder is het dus leuk voor het bruidspaar met al die cadeaukes die ze achteraf nog krijgen van diegene dat verloren waren.... (Diegen die overbleef als laatste moest dus niets doen achteraf)Have fun!!