Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerk zegelsem

25-7-2007 13:14:38
hallo,

zijn er mensen die deze kerk kennen of die er soms zelf gaan trouwen?? we zouden in die kerk willen trouwen omdat onze zaal er vlak naast ligt en ook omdat mijn vriend oorspronkelijk afkomstig is van brakel en de wet al in mijn dorp is, maar nu had ik gehoord dat je eigenlijk in het dorp van het meisje moet trouwen voor de kerk en dat je elke kerk dat je overslaat toestemming moet vragen, klopt dit???

groetjes

ulrike

Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 253

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik25-7-2007 14:10:54

Dag ulrike

De pastoor van waar mijn vriend afkomstig is, maar waar wij nu niet meer wonen, wij wonen op de naburige parochie. Vertelde dat je de keuze hebt, parochie meisje, parochie jongen of parochie waar je al samen woont.

Volgens de traditie trouw je in de parochie waar het meisje woont, maar ook wij hebben dit niet gedaan. Ik vind dat je moet kiezen waar je je zelf goed bij voelt. Als dit een andere parochie is, dan moet je eerst contact opnemen met de pastoor van waar je woont. Er moet dan gewoon een formulier worden ingevuld en dan kan je gewoon op een andere parochie trouwen.

Ingrid

Karen
18-8-2007
 Meld misbruik25-7-2007 15:23:30

Hey ulrike,
Wij trouwen op 18/08 in de kerk van zegelsem.
Het is een traditionele, niet al te grote kerk, en wij vonden die heel rustig en mooi gelegen.
Ik ben oorspronkelijk afkomstig van zwalm, mijn vriend van aalter, dus we trouwen echt niet in de kerk waar ik van afkomstig ben.
Wij hadden het geluk dat mijn moeder lesgeeft in een school die verbonden is met die van zegelsem en zo de pastoor kenden.
Het is geen moeilijk pastoor, wij zijn zeer gelukkig met onze keuze en anders ik zou zeggen, kom eens kijken op 18/08, je bent zeker welkom.

groetjes,
Karen 18/08/07

ulrike

Meld misbruik25-7-2007 21:41:27

hey karen,

wij trouwen volgend jaar in hof van de putte, dat er vlak naast ligt en had van die mensen ook al gehoord dat het zeker geen moeilijke pastoor is, als ik even tijd heb zaterdag zal ik mss eens komen kijken als dat mag want ik heb ze enkel nog maar op foto gezien langs binnen

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...