Terug naar overzicht
Dag ulrikeDe pastoor van waar mijn vriend afkomstig is, maar waar wij nu niet meer wonen, wij wonen op de naburige parochie. Vertelde dat je de keuze hebt, parochie meisje, parochie jongen of parochie waar je al samen woont. Volgens de traditie trouw je in de parochie waar het meisje woont, maar ook wij hebben dit niet gedaan. Ik vind dat je moet kiezen waar je je zelf goed bij voelt. Als dit een andere parochie is, dan moet je eerst contact opnemen met de pastoor van waar je woont. Er moet dan gewoon een formulier worden ingevuld en dan kan je gewoon op een andere parochie trouwen.Ingrid
Hey ulrike,Wij trouwen op 18/08 in de kerk van zegelsem.Het is een traditionele, niet al te grote kerk, en wij vonden die heel rustig en mooi gelegen. Ik ben oorspronkelijk afkomstig van zwalm, mijn vriend van aalter, dus we trouwen echt niet in de kerk waar ik van afkomstig ben.Wij hadden het geluk dat mijn moeder lesgeeft in een school die verbonden is met die van zegelsem en zo de pastoor kenden.Het is geen moeilijk pastoor, wij zijn zeer gelukkig met onze keuze en anders ik zou zeggen, kom eens kijken op 18/08, je bent zeker welkom.groetjes,Karen 18/08/07
hey karen, wij trouwen volgend jaar in hof van de putte, dat er vlak naast ligt en had van die mensen ook al gehoord dat het zeker geen moeilijke pastoor is, als ik even tijd heb zaterdag zal ik mss eens komen kijken als dat mag want ik heb ze enkel nog maar op foto gezien langs binnengroetjes