Nu Online
Momenteel zijn er 231 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help, ongeruste bruid!

24-7-2007 19:30:01
hallo,
wij trouwen volgend jaar 7 juni. en nu sprak de ma van mijn vriend, dat als de ouders besloten om het feest te betalen, zij dan ook moeten kiezen waar het feest gehouden wordt, wat we gaan eten en alles. maar de zaal hebben we al vastgelegd, en ze wisten dat we die zaal wouden en hebben hier geen afkeuring tegenin gebracht. maar nu zou ze zelf willen beslissen wat er die dag op het avondfeest gegeten wordt, en dit omdat ze zelf niet veel lust. ik vind toch dat het ons feest is en dat wij dan ook wel mogen kiezen wat we eten. wat vinden jullie hier van? ik heb zo schrik dat daar nog een hoop ruzie van gaat komen.

groetjes
Heidi

heidi
7-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 292

Krystle
22-8-2008
 Meld misbruik24-7-2007 20:23:41

Hallo,

Dit is nogal heel ongewoon, wij betrekken onze ouders wel in alles en luisteren naar hun mening maar de defnitieve beslissing blijft bij ons. Het is toch jullie grote dag en niet die van hen.

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik24-7-2007 20:51:40

Dat dachten wij ook Krystle, maar zij wil da zo omdat haar ouders da bij haar ook gedaan hebben, en staat er niet bij stil dat dat bij haar al 20 jaar geleden is dat ze trouwde en de gebruiken nu anders zijn.

bedankt voor je reactie

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik24-7-2007 20:55:15

Wij hadden dat probleem niet, omdat we alles zelf betaalden.

Onze ouders betaalden enkel het diner van hun gasten. Daarom zijn we wel samen gaan 'voorproeven' in de feestzaal.

We hadden toen reeds 2 verschillende schotels van alle gangen besteld en hebben samen met onze ouders daaruit gekozen. Je moet een beetje water bij je wijn doen. Ik wou ook liever St. Jacobsnootjes, maar mijn schoonmoeder wou per sé tongfilets met prei. En ik moet eerlijk toegeven dat die ook heel lekker waren hoor.

Je moet begrijpen dat als zij alles betalen, zij inderdaad inspraak willen. Maar dat zij alles beslissen, dat vind ik inderdaad ook te ver gaan. Het is jullie feest. Ik denk dat als je zegt dat je SAMEN zult beslissen, ze dan wel zullen bijdraaien hoor. Probeer gewoon de vrede te bewaren, want als jullie hier al over struikelen, dan staat er jullie nog veel meer spanning te wachten...

Take it easy, man! (valt het op dat ik juist terug ben uit Jamaica?)

Veel succes, meid!
fieke
reeds 17 dagen getrouwd

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik25-7-2007 8:38:37

wij zijn samen met onze ouders naar de zaal geweest wanneer de menu besproken werd. en we hebben samen beslist. Het is een beetje logisch dat ze hun gedacht mogen zeggen aangezien ze betalen, maar de eindbeslissing ligt bij ons

Mieke
22/09/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik25-7-2007 9:39:34

Hi Heidi,

Mijn ouders hebben ook de helft van ons feest betaald, maar hebben ons wel alles laten beslissen.
Mijn ouders hebben ons gezegd dat het ons huwelijk was en wij dus moesten doen waar wij zin in hadden. Ik moet wel toegeven dat we hen regelmatig hun mening hebben gevraagd en dat ze soms hele goede tips hebben gegeven.
Maar qua menu hebben wij alles zelf gekozen. Wanneer we dit zijn gaan bespreken heb ik het daarna wel voorgelegd aan mijn ouders en zij vonden dit perfect.

Misschien moet je gewoon eens met je schoonmoeder praten, en als je haar een beetje mee laat beslissen is ze waarschijnlijk al tevreden.

Bij de organisatie van ons huwelijk hebben wij ook veel stress ondervonden aan de kant van mijn schoonmoeder (ze is uiteindelijk zelf niet naar het huwelijk gekomen) Maar de dag zelf maakt al die stressy momenten dubbel en dik goed!

Veel plezier bij het voorbereiden!!!

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Natacha B

Meld misbruik25-7-2007 10:22:07

Doe zoals ons: betaal alles zelf! Ik heb het meteen zo voorgesteld: wij kiezen alles, wij betalen alles ... en zij geven dan een huwelijkscadeau (wat 9/10 wel overeenkomt met een grote som geld) ... geen gezever over elk de helft of elk een derde, of de ouders van het meisje betalen alles, of betalen per persoon die je uitnodigt voor het eten ... neen, ze geven achteraf zelf wat ze ons toewensen en er is zo geen enkele miserie of ambetantigheidsgevoel!

Het is nu wel zo dat onze trouw geen stukken van mensen gaat kosten daar we al niet uitkijken voor het prachtigste kleed, speciale proefkapsels en make-up, een zevengangenmenu, speciaal vervoer, kerkelijke huwelijk, dure huwelijksreis, dure bedankingscadeaus ... dat is er bij ons allemaal niet bij!
Wel wet, specialere kledij, dj, fotograaf, zaal en traiteur (bbq) en veel drank (aan brouwersprijzen), ringen, uitnodigingen, simpele bedankjes ...

We zijn met ons tweetjes enkele zalen gaan bezichtigen en de zaal die we wilden kiezen, hebben we nog eens bezocht met onze ouders en ze vonden het ook een aangename sfeer in het Fabriekspand! Dus da's een meevaller :)

Groetjes,
Natacha
16 mei 2008

Anja
30-9-2006
 Meld misbruik25-7-2007 10:53:31

Probeer op een rustige manier met haar te praten en haar uit te leggen dat je met hen rekening wil houden maar dat het ook jullie feest is en dat jullie ook willen mee beslissen wat jullie gaan eten en al de rest. Probeer haar uit te leggen wanneer jullie zelf geen beslissingen mogen nemen de fun van het organiseren volledig weg is en dat ze jullie als koppel het genot moet gunnen om jullie feest te organiseren.
Wanneer ze een verstandige vrouw is moet ze dit toch wel beseffen.....
Veel succes en laat je niet doen maar probeer vooral rustig te blijven wanneer je met haar praat dan kan zij haar ook niet teveel opwinden.

Grts
Anja

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik25-7-2007 11:19:41

Onze ouders betalen ook een groot deel van het huwelijk en eigenlijk hebben we tot nu toe alles al zelf beslist. we hebben zelfs nooit hun mening gevraagd...
Jammer dat jouw ouders het zo spelen... het is inderdaad jullie huwelijk en dus moet het volledig jullie smaak zijn!

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik26-7-2007 9:58:25

Hey Heidi,

Ik kan je schoonouders wel begrijpen ... Wij hebben er bewust voor gekozen om alles zelf te betalen. Het is toch moeilijk om te zeggen dat je iets niet wil, wat de betalenden wel willen of omgekeerd? Het is idd jullie dag, maar als zij betalen is het ook grotendeels hun dag ... Dat is toch hoe ik het zie. De meeste ouders zijn wel meer begrijpend en laten het koppel doen, maar ja, niet iedereen is zo hé.

Wij betalen bvb niet voor de kleren van zussen/broers/ouders en hebben er dan ook niet veel over te zeggen, vind ik zelf. Ik ga wel mee en geef mijn mening, maar tenslotte betalen ze zelf ...

Elke

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik26-7-2007 16:29:46

Amai, dat is toch wel heel erg! We hebben al vaak gezegd dat we daarmee heel erg veel geluk hebben met onze ouders (tot nu toe toch :)); wij wilden ook gerust een deel van het feest betalen, maar onze ouders willen elk de helft doen. Nu moet ik wel zeggen dat er niet echt grote afspraken worden gemaakt. Zo hebben wij het voorschot op de zaal al zelf betaald, maar mijn mama wil wel mijn bruidsjurk betalen, ik betaal dan mijn schoenen en accessoires zelf... Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden moesten mijn of zijn ouders zo redeneren. En eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zoveel begrip voor. Als je ouders beslissen dat ze je feest willen betalen, dan is dat toch om er voor jullie iets moois van te maken, om jullie te helpen om een memorabele dag te hebben? Kan je niet proberen tot een compromis te komen? Dat jullie de beslissingen nemen, maar hen er wel bij betrekken of zo? Het lijkt mij inderdaad een vervelende situatie...

Heel veel moed nog,

Tania

Manuela
14-8-2008
 Meld misbruik29-7-2007 15:01:24

ik vind dat jullie zelf moeten beslissen wat jullie wel of niet eten. Het is jullie dag en zij hebben toch zelf voorgesteld om te betalen. Je kan misschien wel wat rekening houden met hun wensen maar uiteindelijk ligt de beslissing toch bij jullie.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...