Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Openingsdans origineel of cliché?

24-7-2007 9:39:31
Klein vraagje...wij zijn gisteren op het idee gekomen om de laaste dansscène uit Dirty Dancing te imiteren :) We hebben nl samen voor het eerst gedanst op dat nummer en we vonden het wel eens wat anders dan de meeste slows. We zijn alvast aan het oefenen geslagen en ik moet eerlijk zeggen dat het vrij goed lukt :) Wat denken jullie is dit origineel of een beetje té speciaal willen doen of te melig? Ik kwam op het idee via enkele filmpjes op you tube waar koppels de dansen deden als openingsdans. Gelukkig hebben we nog exact 1 jaartje en 1 dag om te oefenen :)

We wilden het ook aan niemand zeggen maar in alle filmpjes zie je bij het stukje voor de "lift" wel dat enkele aanwezigen ook de pasjes meedansen. Zouden we dat aan enkele mensen vragen of niet? Ho ja...onze feestzaal heeft toevallig ook wel een podium dat niet al te hoog is :) Ik zou wel een andere jurk aandoen hiervoor.

Ibe
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 459

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-7-2007 10:12:14

Hey,

Ik denk dat het nog wel al gedaan wordt, maar cliché kan je het niet noemen. Toch zou ik danslessen volgen als ik jullie was, want die lift vereist toch een beetje techniek denk ik, en je wil op je grote dag niet op je gezicht vallen.

Ik zou het tof vinden als je een paar koppels zou laten meedansen.

Groetjes,
Lieve

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik24-7-2007 10:24:03

Wel...we zijn beiden nogal "dansers" en hetgeen we gisteren geprobeerd hebben lukte wel aardig. We hebben het geprobeerd voor de lift maar ik ben nu ook geen pluimgewichtje en de plaats waar hij me dan moet vastnemen om een goed evenwicht te houden, daar ben ik geopereerd en dat gaat dus niet. Bij de lift neemt hij me dus met de buik op de schouders, ik languit gestrekt met open armen en dan draait hij rond...ofwel wat ik op filmpjes op You Tube zag: de 2 mannen die de bruid van het podium optillen, tillen haar ook mee op tijdens te lift...maar dan hebben we dus natuurlijk die extra dansers nodig :) Ik zou het persoonlijk ook leuker vinden als enkele van onze vrienden het laatste stukje meedansen, zo staat er meteen ook volk op de dansvloer. Voorlopig gaan we het proberen zonder danslessen en als het echt niet goed lukt, dan nemen we een paar uurtjes privéles voor de dans.

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik24-7-2007 10:43:49

Hallo,

ik heb dat filmpje ook gezien. Ik vond het ook heel leuk. En toch wel een prestatie als je dat samen kan doen. Ook voor de gasten is het wel eens iets anders dan een gewone openingsdans. Wij hebben eerst een gewone slow als openingsdans, dan dansen we met de ouders en getuigen. En dan openen we het echte dansfeest door samen een snelle swing te dansen op een echt uptempo nummer. Wij hebben danslessen gevolgd samen met mijn broer en zijn vriendin en nog andere koppels. Dat was de swing, mambo en bougie. We vonden het wel leuk om te laten zien aan de mensen wat we geleerd hebben. Op het laatste komen mijn broer en zijn vriendin erbij en dansen mee. Zo zal alvast de ambiance erin zitten en hebben we meteen iedereen warm gemaakt. We zijn nog volop aan het oefenen en het is echt wel leuk.

Veel succes,
Isabel
110807

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik24-7-2007 10:55:02

hey

had die filmpjes ook gezien en ik ben al lang gek van die film dus ik zou het zeker doen (alleen is mijn man geen danser, een gewone slow was al erg genoeg voor hem ;-))
ik zou er toch enkele van mijn beste vrienden of zussen en broers bij betrekken, dan heb je idd direct een dansvloer en ambiance en kan iedereen er op het einde bijkomen...

veel succes
sas

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik24-7-2007 11:39:44

hallo,

ik zag het ook op you tube! fantastische dingen hé! wij volgen nu ook dansles, maar wel voor een iets minder spectaculaire dans, we wilden iets, maar niet té!
en in onze dansschool zijn er nog paar koppeltjes die die scene - dans hebben gekozen van dirty dancing!
als je het kan zou ik zeggen: doen!
je moet wel rekening houden met een paar praktische dingen! (ik spreek uit ervaring nu!)
je zegt dat je een ander kleedje zou aandoen, dat ging ik ook eerst doen, maar ik twijfelde zo! ik heb dan die vraag eens hier gesteld en er kwamen toch vooral reacties zoals 'spijtig, van je trouwkleed' dan moet je je verkleden, en ga je dat dan aanhouden of ga je daarin dan de hele avond verder doen?
en eigelijk vond ik dat dan ook! ik heb maar 1 keer mijn jurk aan, en tijdens de openingsdans word er ook nogal gefilmd en foto's genomen, en dan zou ik na de openingsdans weer mijn trouwjurk willen aandoen, maar toch .. al die knopjes,...

ik sta nog altijd in tweestrijd hoor! trouw binnen een maand en onze dans heb ik nog niet geprobeerd met mijn kleed. het gaat lukken maar minder effect denk ik!
misschien probeer ik hem op te spelden...want het is toch leuker als je mijn benen ziet!

je ziet: je moet eerst een paar praktische zaken ook oplossen! maar ik als gast zou het fantastisch vinden als je zou die dans doen! als je het kan: doen!!

veel succes!
daisy

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik24-7-2007 12:07:05

Ik ga inderdaad echt wel een ander jurkje moeten aandoen daarvoor anders zie ik het echt niet goed komen hoor :) Ten eerste omdat het in een lange jurk met sleep echt geen sinecure is en bovendien is het leuker om je benen te zien bij de bewegingen vind ik. Bovendien is het bovenstukje helemaal met de hand gemaakt en bezet en ik zou nu niet willen dat mijn kleedje al verwoest is na onze spectaculaire openingsdans natuurlijk. Bovendien kan ik geen BH aan onder mijn kleedje en ik wil mijn borsten nergens zien uitfloepen tijdens de lift hoor ;)
Ik ga wel voor een feestelijke kort wit jurkje met glitters (heb ze al ergens gezien, alleen nog passen en kopen hihi) Het is wel de bedoeling dat ik achteraf mijn trouwkleed weer aandoe voor het dansen...zo een gedoe is het niet bij mij, geen rits of knoopjes, enkel veters achteraan.

Thierry

Meld misbruik24-7-2007 12:36:21

---

Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik24-7-2007 13:14:14

Hey!

op de website van onze videograaf staat er ook een filmpje van een koppel die de laatste dans uit Dirty dancing doen. Ik zou er absoluut ook voor te vinden zijn. De website is:www.bruiloftopdvd.be

Veerle
29/09/2007

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik24-7-2007 13:56:30

Hey Veerle, die clip is echt fantastisch! Je ziet het geluk er zo van afstralen, de clip is echt heel knap gemaakt. Ik was al van plan om voor onszelf, de ouders en getuigen zelf zo een videoclip met fotos en beelden in elkaar te steken. Ik heb dat al eens gedaan met een film van mijn dochtertje en dat zag er best leuk uit. Ik doe dat met windows moviemaker.

wendy
15-9-2007
 Meld misbruik24-7-2007 18:25:24

Hey Ibe,

Wij nemen ook dit liedje als openingsdans!
We hebben ondertussen ook onze 1ste dansles achter de rug en het word echt geweldig! Ik zou het zeker doen als ik van jullie was. De lift gaan wij niet doen omdat wij ook totaal geen danservaring hebben en ik ook geen 45kg weeg :-). Onze dansleraar zei toch ook om even iets anders aan te trekken omdat je dan beter het voetenwerk ziet en zo'n kleed ook niet echt "volgt" omdat het te zwaar is.
Hij liet ons ook foto's zien van een koppel die deze dans hadden genomen maar kompleet hetzelfde als de film, die hadden ze dan op een groot scherm geprojecteerd. Wel een leuk idee een echt heel mooi maar dan mag je natuurlijk geen stapje verkeerd zetten he! :-)

Nog veel plezier met jullie dans

Groetjes Wendy!
15/09/07

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik24-7-2007 20:47:54

hé Ibe, klinkt wel goed!
maar zou ik eens mogen weten waar je dat jurkje zag? waar je het over had?

alvast bedankt!
daisy

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik25-7-2007 9:08:35

Daisy, ik dacht het jurkje gezien te hebben op www.wilmsmode.nl bij de coctailjurken maar nu zie ik het alleen in beige staan. Het is meestal wel mogelijk om iets in een andere kleur te laten maken bij hen, dus ik ga even informeren. Er staan ook wel andere leuke witte coctailjurkjes op hun site.

Wendy, hoeveel lessen moeten jullie nemen om de dans aan te leren? Zijn dit groepslessen of privé? Mijn vriend en ik dansen wel graag en basispasjes zijn geen probleem maar na enkele filmpjes bekeken te hebben en geprobeerd te imiteren blijkt het moeilijker dan gedacht aangezien je niet altijd de beenbewegingen ziet.

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik25-7-2007 10:08:24

dank je...
wij volgden lessen bij Danzateljee in Antwerpen. en dat zijn steeds 5 privé - lessen en in die 5 lessen zijn er 4 met vooral aanleren en de laatste ter afwerking vlak voor de trouw!
en ik moet zeggen dat deze 5 lessen zeker voldoende zijn!
veel succes

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik25-7-2007 10:27:04

ik heb net contact opgenomen met een danslerares in Kampenhout, nl Anyanka. Vriendin van mij heeft daar ook danslessen genomen voor haar huwelijk maar wel een heel andere stijl en was heel tevreden. Volgens haar zou het voro ons moeten lukken in 2 lessen.Moet nu wel zeggen dat we beiden nogal ritmisch zijn aangelegd en sommige van de basispassen al goed lukken. We zouden ergens in februari 2 lessen nemen en dan in juni ofzo nog eens terug om op te frissen. Ondertussen thuis regelmatig eens herhalen natuurlijk. Wij moeten ons huwelijk van A tot Z helemaal zelf regelen omdat we geen all-inn zaal hebben en ik vermoed dat de maanden vlak voor het huwelijk veel te druk gaan zijn om nog met danslessen bezig te zijn, vandaar dat we ze al enkele maanden op voorhand gaan nemen denk ik.

wendy
15-9-2007
 Meld misbruik25-7-2007 14:39:28

Hey Ibe, het is inderdaad zoals Daisy zegt. Wij volgen ook les in het danzateljee en het zijn 5 lessen allez eigenlijk 4 waarvan 1 (de laatste) gewoon routine. Om op de houding nog te letten enzo...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...