TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
carmen
28-7-2007
|
22-7-2007 20:44:40
Mara, als ik je verhaal zo lees, amai het is soms toch erg hoe mensen zich kunnen moeien en de voorbereiding naar mooiste dag je leven kunnen verpesten. Maar ik zou zeggen laat je niet doen en probeer er je niet druk in de maken. Jouw ventje trouwt met je omdat hij van je houdt en de rest van zijn leven met je wil delen en dat is denk ik toch het belangrijkste, als je daar dan op dit moment een bemoeizieke schoonvader moet bijnemen, ach ja je trouwt niet me hem hé! Dat passeert wel. En als hij zijn extra gasten betaald, dan zou ik me daar nie aan ergeren, je zet ze ver genoeg van de eretafel en zo zal je er op je feest zelf weinig last van hebben. En als jullie zelf betalen, sorry maar dan zou ik gewoon zeggen dat die gasten niet voorzien zijn in jullie budget en het dan wat teveel wordt. Probeer een compromis te vinden, want er ruzie voor maken dat is het niet waard. Zo zal je nog de kern van de zaak vergeten en dat is dat je gaat trouwen hé, geniet hiervan! Mijn mama moeit zich ook graag, maar ik laat haar doen en doe uiteindelijk toch mijn goesting. Dus komaan meid terug kop op hé, doe het voor je aanstaande ventje, het is tenslotte zijn vader hé. En schoonouders moet je of je nu wil of nie er bijnemen. En het is denk ik beter van hen te vriend te houden om de lieve vrede te bewaren. Je zal wel zien alles komt in orde en je zal zowiezo een prachtige dag beleven! Groetjes, Carmen
|
|
Cathy
15-12-2007
|
22-7-2007 21:13:23
Hey Tamara,
Jammer dat je schoonvader er persé die mensen bij wilt, terwijl jullie helemaal niets met hen hebt! Maar ach, als hij ervoor betaalt moet je maar denken dat je meer leuke cadeaus krijgt ;-)
Hou de moed erin!
Groetjes, Cathy
|
|
Caroline
15-9-2007
|
22-7-2007 22:26:31
Hoi, Zoals hieronder gezegd... misschien moet je er nog eens over praten met je vriend en kijken hoe jullie er samen uit kunnen komen en als dat is door die mensen uit te nodigen en ver van jullie te zetten... je moet maar denken, uiteindelijk zullen jullie er waarschijnlijk ook een kado van krijgen... misschien wordt het ook wat reeëler voor je schoonvader nu het allemaal dichtbij komt... Veel courage Caroline
|
|
Beth
12-7-2008
|
22-7-2007 22:33:16
Hoi Tamara, Jou vriend wil met je trouwen en jou zijn vrouw maken, dat is toch de essentie? Je gaat op je huwelijksdag op wolkjes lopen en vooral oog hebben voor hem, die dag draait om jullie en de gasten die gaan toch bij je schoonvader zitten...als je het even niet meer ziet zitten kruip dan lekker even tegen je vriend aan en denk even terug aan het moment waarop je 'ja' hebt gezegd! Ik wens jullie veel geluk! Groetjes, Beth 12.07.2008
|
|
angelique
25-8-2007
|
22-7-2007 22:52:04
Hallo Mara,
Het leek wel of ik zelf dat bericht heb geschreven. Ik heb laatst ruzie gehad met mijn schoonouders over de gastenlijst. Samen met mijn vriend hebben we uitgelegd dat het onze bruiloft is. Als zij mensen willen uitnodigen moeten ze zelf maar een feest geven. Het gevoel van niet meer willen kan ik me dus goed voorstellen. Maar zolang je samen met je vriend op een lijn zit komt het wel goed! Je laat de mooiste dag van je leven niet verpesten door je schoonvader. Laat het even op z'n beloopt en alles komt goed. Heel veel sterkte.
Liefs, an
|
|
tamara
15-9-2007
|
22-7-2007 23:04:57
Hoi iedereen,
alvast erg bedankt voor jullie lieve en ondersteunende reacties! We zijn allebei doodop, dus gaan eens goed slapen en morgen zien we wel weer even zeker?
Beste van al, net belt mijn vriend zijn getuige. Die speelt in een band en hij wou even weten tot hoe laat hij op het gemeentehuis moet zijn want daarna moet hij misschien gaan optreden!!!!!! Maar, geen nood, hij zou 's avonds wel terug komen! Kan je dat nu geloven, een getuige die een stom optreden voorrang geeft het de mooiste dag van zijn beste vriend zijn leven?
Je vraagt je soms toch af waar sommige mensen hun prioriteiten liggen!
Mara
|
|
Franciska
28-7-2007
|
23-7-2007 8:20:57
Hey Mara,
Ik herken jouw situatie wel een beetje. Mijn man (ondertussen reeds voor de wet getrouwd) zijn ouders wilden vrienden uitnodigen op ons feest. Ik wilde dat eerst ook niet omdat ik die van haar nog pluimen kende. Maar zij wilden er ook voor betalen. Wij hebben daar veel discussie over gehad en ik zelfs traantjes gelaten. Uiteindelijk zijn die mensen uitgenodigd en blijkt dat er al 2 van de vier koppels niet kunnen komen. Dus ja, zo'n goed vrienden waren het dan ook niet. De ouders van mijn vriend hadden het al maanden op voorhand gezegd tegen hun vrienden en die hadden dat gewoon niet opgeschreven. Ze hebben dan wel twee andere koppels in de plaats uitgenodigd. Ondertussen had ik me er ook al bij neergelegd. Ik heb liever dat die mensen komen en zich amuseren dan dat er bv familie zit tegen hun zin. Dan mijn vader. Hij ging daar allemaal niet aan mee doen, aan dat 'gezever' en ging niet veel mensen uitnodigen. Tot we daar met onze uitnodigingen waren. We hadden er 300 laten drukken, wat eigenlijk heel veel is. Wel die zijn allemaal zo goed als op. Wij hebben voor onze receptie 240 mensen uitgenodigd en daar komen er 185 van. Eerst was mijn man daar ook heel kwaad voor. Maar mijn ouders betalen dat ook en anderzijds ben ik blij dat die mensen willen komen. Mijn ouders en mijn man zijn ouders zijn blij dat we trouwen en willen dat ook aan hun vrienden en kennissen laten weten en dat is hun goed recht. Maar bij ons zijn daar ook heel veel woorden over geweest. Het belangrijkste is dat je met de man van je dromen gaat trouwen.
|
|
Elke
13-10-2007
|
23-7-2007 9:52:59
Hey Mara,
Je verhaal klinkt bekend ... alleen hebben wij een vrij kleine zaal gekozen en kunnen die vrienden van zijn papa er echt niet meer bij, of we moeten schrappen in ons vrienden ... En dat wil ik zeker niet!!!
|
|
saskia
7-9-2007
|
23-7-2007 10:51:10
hey
ik zou er allemaal niet zo zwaar aan tillen hoor. bij ons waren er ook een paar die ik er liever niet bij had (en ook een paar die niet wilden komen...) maar de dag en avond zelf heb je daar niet zo een alst van. echt waar, ik dacht dat ik me de ganse dag ging lopen ergeren maar heb er eigenlijk maar heel even beleefd mee gebabbeld en de rest van de avond niet meer aan gedacht.
ik vind persoonlijk je berichtje ivm de getuige van je vriend erger...
niet te veel aan denken allemaal en samen nog genieten van de voorbereidingen sas
|
|
Laurent
1-12-2007
|
23-7-2007 18:20:43
Persoonlijk...
Zou me daar allemaal niet te druk in maken.
Ik heb een helft van een familie dat ik nu niet direct sta te popelen om die uit te nodigen en van mijn vriend zijn kant komen er vrienden van die ouders die ik helemaal niet ken.
Maar het is jouw dag, wat maakt dat uit? Zeg beleefd goeiendag, en geniet van je dag met uw ventje...waar zijn woorden goed voor? Wat maakt dat nu uit dat er een paar tafels zijn die jij niet zo goed kent? Daar zul je geen last van hebben hoor...
Ik vind het idd van die getuige ook erger...als je echt zo erg vind, zou je gewoon met je tweetjes in het buitenland moeten trouwen.
NIet te complex maken zou ik zo zeggen, gewoon rustig blijven.
Veel succes nog met het plannen
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|