Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst geen kinderen of bloemen

21-7-2007 23:35:38
mss wat raar maar heeft er iemand een mooie tekst om de mensen duidelijk te maken dat er op het avondfeest geen kindjes welkom zijn (die moeten slapen dan;-) en dat ze geen geld aan bloemen moeten geven daar we nadien op reis gaan

LEEN
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 753

rita

Meld misbruik22-7-2007 9:07:50

Dat kindjes niet welkom zijn kan je denk ik moeilijk in een mooie tekst duidelijk maken. Bij ons mogen kindjes juist langer opblijven als het feest is!Wat de bloemen betreft kan je bv verwijzen in een tekstje waar ze jullie wel een plezier mee doen. Een goeie verstaander heeft maar een half woord nodig zeggen ze toch.

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik22-7-2007 9:41:56

kindjes zijn heel de dag welkom maar we gaan ons feest op een andere lokatie doen en ze even naar huis brengen zit er dus niet in. gaat nogal een deftig avondfeest worden en heb 28 nichtjes/neefjes onder de 16 jaar dus dat wordt veel te druk anders .

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik22-7-2007 10:48:32

Als je de uitnodiging richt aan de heer en mevrouw huppeldepup dan lijkt het mij ook duidelijk dat de kinderen niet uitgenodigd zijn. Zo denken wij het toch te doen... Anders wordt het daar ook een crèche...

Hanne

Wendy
5-7-2008
 Meld misbruik22-7-2007 12:05:15

Dag Leen, wij zitten hier met hetzelfde probleem. Mijn nicht kwam deze week af dat haar kinderen ook mee komen naar het feest. Ik vond het bijzonder moeilijk om tegen haar te zeggen dat we er liever geen kinderen bij willen op het avondfeest. Bij vrienden waren de kinderen welkom en ze hebben dat beklaagd. Ze vroegen de ganse tijd kinderkiedjes aan de dj, ze waren vreselijk wild in de zaal, wat natuurlijk te verstaan is, het zijn kinderen, he. Wij hebben ook een dochtertje, ze gaat de ganse dag mee, maar voor het avondfeest hebben we een babysit die bij ons thuis voor ons kleintje zorgt. Ik heb mijn moeder ingeschakeld om de advocaat van de duivel te spelen (lach!!!).
Groetjes, Lorenzo, Wendy en kleine Britt.

vicky
24-5-2008
 Meld misbruik22-7-2007 13:43:24

wij waren vorige week op een trouw met kinderen erbij,
het was daar precies een peutertuin
tijdens het eten was een baby konstant héél luid aan het wenen
kortom, gezellig was anders hoor

wij hebben zelf 2 kindjes,
op onze grote dag zijn ze natuurlijk onze bruidskindjes en ze mogen er een hele dag bij zijn
maar voor het avondfeest mogen ze bij vrienden logeren, die hebben al oudere dochters dus die kunnen er al goed voor zorgen

Kim
7-7-2007
 Meld misbruik22-7-2007 16:40:40

Op je trouwkaart zet je duidelijk een envelopje en/of je rekeningnr. Bloemen krijg je zowiezo, daar kun je niet onderuit. Mensen vinden het soms raar om alleen geld te geven. De meeste geven bloemen en een envelopje of een fles drank (champagne, wijn,...) en een envelopje. Sommigen storten dan weer een bedrag. Wees gewoon dankbaar voor de bloemen en zorg dat je moeder ze water komt geven als jullie op reis zijn :-) . Wat betreft kinderen... . Bij ons was het niet gezegd tegen 150 man en er was geen kind aanwezig, buiten de bruidskinderen. De beleefdheid zegt ook dat je tegen bruid en bruidegom een tijd op voorhand moet bevestigen of je komt met partner of niet. Daaraan zul je direct merken of ze met kinderen komen of niet en kun je het er dan toch nog is duidelijk tegen zeggen. Normaal hoort het ook niet dat mensen hun kinderen meebrengen.

Groetjes Kim

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik22-7-2007 16:53:48

Hallo,

bij ons zijn kinderen welkom. Kinderen vinden zo'n feesten geweldig. Je gaat me toch niet zeggen dat die kinderen zoveel last bezorgen. Die eten, ok lopen dan wel wat rond maar dan is er ook meteen een losse sfeer vind ik. En na het eten spelen ze, ze lopen rond en dansen mee. Bij ons zijn er ongeveer 30 kinderen van verschillende leeftijden. Die kijken daar zo naar uit en hebben ook met ons meegeleefd. Ik zou nooit op een uitnodiging zetten dat kinderen niet welkom zijn. Je kan inderdaad zoals Kim zegt bij het adres uitdrukkelijk enkel de namen van de ouders zetten en bij het bevestigen eens polsen of de boodschap begrepen is. Wat die bloemen betreft heb ik wel al eens ergens een tekstje gelezen voor op de uitnodiging. Dat was iets met bloemen verwelkoem en van huwelijksreis maar ik heb het niet opgeslaan dus weet het niet meer precies. Dat moet dus wel ergens te vinden zijn.

Groetjes,
Isabel
110807

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik22-7-2007 17:49:27

Wij hebben de kaarten gericht een de heer en mevrouw X. Lijkt me duidelijk dat de kinderen dan "niet" welkom zijn.
Tekstje voor geen bloemen:
mocht u ons met iets leuks willen verrassen,
hopen wij dat het in een envelopje zal passen

of

Een cadeau zonder bloemen, daarmee zijn we heel tevree
Op onze huwelijksreis gaat alleen het bruidsboeket mee

Het laatste rijmpje is eigenlijk anders, maar ik weet niet meer precies hoe. Sorry. Wellicht dat iemand anders het wel nog weet.

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik23-7-2007 8:04:37

ok super dat tekstje van selma

ik veronderstel dat mijn familie de kids wil meenemen, maar ik heb er ook niet echt veel zin in om 100€ per kind te betalen aan eten , das 3000€ meer aan kinderen waarvan ik liever niet heb dat ze komen. is natuurlijk mijn persoonlijke keuze en hoop van harte dat mijn familie dat zal begrijpen.
etikette is hun sterkste kant niet;-) vorig jaar is mijn nichtje getrouwd en mijn tante zat daar met een vuile short (waar ze blijkbaar in de roze verf had gezeten) en een wit marcelleke zonde mouwen met daaronder een zwarte BH zeer duidelijk zichtbaar IN DE KERK! nichtje was er niet echt mee gediend maar tja wat zeg je op dat moment ...

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-7-2007 8:47:33

Hey,

of je nu kiest voor kinderen op je feest, of juist niet, je kan nooit voor iedereen goed doen en het is uiteindelijk je eigen keuze. Mensen die aan ons vroegen of hun koters mee mochten komen, heb ik gewoon vriendelijk gezegd dat het niet voorzien was...

Groetjes,
Lieve

Helga
11-8-2007
 Meld misbruik23-7-2007 12:54:03

Hallo,

Wij zetten het volgende tekstje op onze uitnodigingen

Een huwelijkslijst vol met geschenken
kunnen we voor jullie niet bedenken
bloemetjes zouden niet misstaan
maar verwerlken als we op reis gaan
het enige dat ons hindert,
is dat ons spaargeld is verminderd.
dus mocht u ons iets willen schenken
dan mag u aan een centje denken.
Maar waar u ons het meest mee verblijdt,
is wel uw aanwezigheid.

Groetjes,
Helga

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik23-7-2007 13:02:58

ah das een goei helga!!
nu zit ik nog met het kindjes probleem he ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...