Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkslijst, geld of...

18-7-2007 18:29:28
Hallo,
wij trouwen over een tijdje en zitten momenteel met een probleem.
Wij hebben eigenlijk al ongeveer alles.
de dag van vandaag gebeurt het niet meer dat met huwelijkslijsten legt omdat men al op voorhand samenwoont
Wij vinden dat als men een uitnodiging krijgt en er staat een envelop of een rekeningnummer op , dat dit maar raar/onbeleefd overkomt.
Nu hadden wij gedacht om geen cadeautip op de uitnodiging te plaatsen.
In eerste gedachte dachten we dat de mensen dit wel zouden snappen en dan zowieso centjes geven. Nu heb ik zitten denken dat sommige dan cadeau's zouden kopen waar we in feite toch niets mee zouden zijn.
Denken jullie ook zo dat als er niets op de uitnodiging staat jullie geld zouden geven?
of weten jullie een alternatief?
hoe pakken jullie dit aan?

Sofie
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 423

karen
13-10-2007
 Meld misbruik18-7-2007 18:40:35

Hey Sofie

wij hebben een lijst maar in het kader van onze huwelijksreis. Dan kan je er vanalles op zetten zoals bezoeken, activiteiten, etentjes etc....die je op je huwelijksreis van plan bent. Dit alles voorgesteld in een website
De mensen geven dan nog geld maar weten wel waarvoor ze betalen.
Is misschien voor jullie ook een leuk alternatief?

Groetjes

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik18-7-2007 18:51:25

In het begin vond ik een rekeningnummer ook onbeleefd overkomen, maar na het enkele keren gezien te hebben, vind ik het niet meer zo raar.
Wij wonen ook al een paar jaar samen en een lijst heeft geen enkele zin meer voor ons. Ik hoor ook van andere mensen dat ze er al aan gewend zijn.
Ik vind ook dat je mensen een cadeautip moet geven want anders weten ze niet wat kopen en krijg je inderdaad dingen die je niet wil...

Al vind ik het idee van Karen ook zeer goed!

Wendy
27-7-2007
 Meld misbruik18-7-2007 18:51:52

Hoi
wij hebben op de uitnodiging gezet
Cadeautip : Liever centjes dan presentjes.
Wij hebben ook geen rekeningnummer erbij gezet.
Als mensen erom vragen geven we ons nummer
Anders hopen wij op een enveloppe die dag ;)

Succes
xxx

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik18-7-2007 18:53:16

@ Karen
Storten de mensen dan geld op jullie rekening voor een bepaalde activiteit op huwelijksreis of hoe regel je dat praktisch? Superidee trouwens!

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik18-7-2007 18:55:29

Hoi Sophie
Wij hebben ook al alles en willen gewoon een bijdrage vragen voor onze huwelijksreis
Wij kiezen voor volgende tekst :
Wat ons het meeste van pas zou komen?
Een centje voor de reis van onze dromen...
(envelopje) of rekeningnummer.

Succes met de voorbereidingen
Sophiee 18.04.2008

Sofie
27-9-2008
 Meld misbruik18-7-2007 19:08:26

misschien moet ik mijn vraag anders stellen.
wat als er niets van cadeautip op de uitnodiging staat. wat zou je dan geven?

Sofie
27-9-2008
 Meld misbruik18-7-2007 19:08:34

misschien moet ik mijn vraag anders stellen.
wat als er niets van cadeautip op de uitnodiging staat. wat zou je dan geven?

karen
13-10-2007
 Meld misbruik18-7-2007 19:18:15

Hey

wel als ze een activiteit kiezen op de website krijgen ze een scherm te zien waar ze hun gegevens moeten ingeven (naam, bedrag dat ze geven voor die activiteit,...) en dan krijgen ze E-mail toegestuurd waarin staat dat ze voor die kado hebben gekozen en idd ons rekeningnummer om over te schrijven. Maar zo krijgen ze wel het gevoel dat ze bijdragen aan onze reis en das wel leuk denk ik.

Greetz

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik18-7-2007 19:22:58

Wij gingen onlangs naar een huwelijk zonder cadeautip en wij gaven geld, maar dan mooi verpakt in een klein kado. Maar uiteindelijk zijn die kleine kadootjes ook dingen die later in je weg staan.

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik19-7-2007 8:06:13

Wij hebben gewoon op onze uitnodiging gezet:
cadeautip:
ons rekeningnummer of een envelopje.
Dat komt misschien heel direct over, maar ik moet zeggen, wij trouwen volgende week zaterdag en er hebben al heel veel mensen geld gestort op onze rekening.
Er zijn er zelfs nog die over het rekeningnr overkijken en vragen of ze een rekeningnr krijgen waar ze kunnen op storten.
Ikzelf heb ook het liefste dat ze een rekeningnummer op de uitnodiging zetten. Meestal geef ik ook nog een klein cadeautje, een leuk of ondeugend boek. Daar krijg ik achteraf meestal wel leuke reacties op.

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik19-7-2007 8:24:59

ja als er niks op staat, komt dat wat raar over ik denk dat dan veel mensen gan beginnen twijfelen: willen ze niks, willen ze centjes,....

mij stoort het totaal niet dat er een rekeningnummer of enveloppe opstaat in tegendeel, wat moet je altijd blijven kopen?

succes

Mieke
22/09/07

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik19-7-2007 10:26:26

Hey Sofie,

Om te antwoorden op jouw vraag: ik zou zeker iets geven. Als ik het koppel goed ken, waarschijnlijk wel een cadeau, ofwel een klein cadeautje met centjes. Ook bij mensen die ik minder goed ken zou ik dan eerder nog een deel van het bedrag aan een klein cadeautje geven, omdat ik het anders zo raar vindt om gewoon een envelopje af te geven als ik niet weet dat dat eigenlijk de bedoeling was. Ik zou zeker niet zelf vragen naar een rekeningnummer, dat zou ik van mezelf een beetje onbeleefd vinden.
Ik denk dat de meeste 'jongere' mensen zo gaan redeneren, maar ik vrees voor jou dat er ook nog een hoop mensen echt met een klassiek cadeau zullen afkomen.

Over een alternatief voor een huwelijkslijst (waar hier over gesproken wordt): bij www.1001listes.com kan je een gewone huwelijkslijst aanleggen, maar je kan evengoed mensen laten bijleggen voor je reis of een weekendje voorleggen of ... Mensen kunnen ook steeds maar een stuk van een cadeau betalen als ze de volledige prijs te duur vinden. Achteraf krijg je gewoon het totale bedrag dat mensen betaald hebben op een betaalkaart en dan kan je in alle deelnemende winkels spullen gaan kopen (of je reis gaan betalen). Uiteindelijk kan je dus voor iets totaal anders kiezen dan wat eigenlijk op je lijst stond, terwijl de mensen toch het gevoel hebben dat ze een cadeau hebben gekocht.

Groetjes

Lies

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik19-7-2007 12:36:52

Wij wonen ook al samen, zoals de meesten denk ik. Toch zetten wij een cadeautip op ons kaartje hoor. Ik denk dat de meeste mensen sowieso iets willen geven, en dat een rekeningnummer helemaal niet vreemd of raar staat. Tenslotte zit je anders misschien met superveel cash geld op je huwelijk en ik heb er al gehoord die bestolen worden. Dat is dan pas echt een tegenvaller.

Wij hebben het probleem van de huwelijkslijst anders aangepakt: wij gaan van onze huwelijksreis een huwelijksreislijst maken (kan bij thomas cook en bij uniglobe travel), zodat mensen ons een stukje huwelijksreis kunnen kopen. Als alternatief vermelden we ons rekeningnummer, voor diegenen die liever gewoon geld geven.

Zo hebben de mensen wel een idee van met wat ze je een plezier kunnen doen, en ik denk zeker niet dat dat vreemd staat als je er een leuk rijmpje bij plaatst. Op alle uitnodigingen heb ik dat al gezien...

Succes nog,
Tania

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...