Terug naar overzicht
Wij zijn voor de wet én voor de Kerk getrouwd. Wij gaven de ringen dus in de kerk en niet in het stadhuis.Wij moesten niets voorbereiden voor het stadhuis, was ook wat zenuwachtig omdat ik niet wist wat ging komen.De schepen vertelde mooie dingen over trouwen, op een gegeven moment vroeg hij mijn vriend of hij mij tot vrouw wilde nemen, moest hij dus ja op antwoorden. Zelfde voor mij. En toen moesten we ook nog 2 lege bladen tekenen :p en onze getuigen moesten uiteraard ook tekenen. Ze komen met het boek naar jou als je er niet aan kunt. Mijn broer liep ernaar toe, maar dat was blijkbaar fout ;)Oh, en als de schepen binnenkomt moet je recht staan. Dat was de bruidegom ontgaan bij ons :p Hij was de enige die bleef neerzitten. Aangezien hij bij ons van achter kwam, hadden we het niet gezien (ik had het gelukkig horen zeggen)Iemand die erbij zat las luidop de rechten en plichten van getrouwde mensen.Op het einde kregen we dan nog ons trouwboekje met daarin de gevraagde attestjes en we kregen nog een mooi beeldje erbij als geschenk.
je het loopt inderdaad zo. Wij trouwen enkel voor de wet, dus hebben een mailtje gestuurd naar de burgemeester en we krijgen dus een half u ipv 15min. de ringen gaat ze dan ook uitdelen.afhankelijk van wie de trouw doet bij jou, maar onze burgemeester is echt wel iemand die het met hart en ziel doet. Iemand die veel vertelt, echt mooiMieke22/09/07