Nu Online
Momenteel zijn er 61 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog steeds niet zwanger :(

  13-7-2007 15:55:43
Hey iedereen,
zijn er onder jullie nog meisjes die proberen zwanger te geraken? Mijn vriend en ik trouwen over een maand, op 18 augustus. 6 maand geleden ben ik met de pil gestopt omdat we willen zwanger worden. Ik dacht dat mijn lichaam eerst een aantal maanden op haar positieve zou moeten komen, omdat ik een lange periode de pil heb genomen. 3 Maanden geleden zijn we er dan echt aan beginnen werken. En 2 maanden geleden dachten we dat het gelukt was: ik was 5 dagen over tijd. We waren zo blij! Ik was zelfs misselijk 's morgens, was heel moe, allemaal symptomen dachten we. Natuurlijk liet ik mij zo snel mogelijk testen, zowel een urinetest als bloedtest. Beiden negatief. De teleurstelling was zo groot dat ik een ganse dag gehuild heb. Het idee van een baby op komst had de band tussen mij en mijn vriend zoveel versterkt, het was alsof het magie was. Uiteindelijk kwamen toch de regels door. En nu vandaag voel ik dat mijn regels weer gaan doorkomen, ondankts het feit dat we zoveel moeite hebben gedaan. Wat ik het ergste vanal vind, is dat er zoveel mensen zwanger zijn op dit moment. Overal zie je zwangere vrouwen, zelfs zwangere vrouwen die de zwangerschap nooit wilde. Mijn schoonzus is net bevallen van een kindje dat eigenlijk een ongelukje is en dat ze eerst niet wilden. Dat vind ik zo oneerlijk, mensen die een kind willen worden niet zwanger en mensen die geen kind willen, krijgen het bijna toegesmeten. Zijn er nog mensen die hetzelfde meemaken? Iemand die mij raad kan geven?

Groetjes Jona

Jona
18-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 858


Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik13-7-2007 16:03:51

Hoi Jona, het enige wat ik je wil meegeven is zo weinig mogelijk aan proberen te denken dat je zwanger wil worden. Hoe erger je gefixeerd bent hoe moeilijker het soms gaat. Probeer gelukkig te zijn te genieten van jullie voorbereidingen en van jullie huwelijksdag zelf. Wie weet lukt het jullie wel tijdens de huwelijksreis als de stress van de voorbereidingen voorbij zijn. Dus goede raad (die ze me trouwens ook allemaal meegeven) denk aan 1001 andere dingen maar niet aan zwanger worden:-). Dikke knuffel



Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik13-7-2007 16:19:20

Hoi Jona,

Ik begrijp wat je bedoeld. Wij zijn ook al 3 maanden tevergeefs aan het proberen en nu is mijn 8 jaar jongere zusje ongewenst zwanger. Ik was echt jaloers en verdrietig. Ik kan ook aan niets anders meer denken dan zwanger worden. En idd zie ik ook iedereen in mijn omgeving met een dikke buik rondlopen.

Gewoon geduld hebben en geloven dat alles wel goed komt; dat is het enige wat we kunnen doen he.

Veel succes

liefs Jasmijn



Lies
27-10-2007
 Meld misbruik13-7-2007 16:32:54

Dag Jona,

Ik begrijp je gevoelens helemaal, ik zou er ook erg mee zitten.
Langs de andere kant: look at the bright siede, jullie zijn al bij al nog maar 3 maand aan het proberen. Zoals de andere meiden hier zeggen: probeer je op iets anders te concentreren want als je je teveel focust op zwanger worden, zorgt dat voor stresshormonen. Die zorgen ervoor dat je net veel moeilijker zwanger geraakt!

Alleszinds veel succes met de babyplannen! Ik ben ook aan mijn laatste pilstrip bezig!

Groetjes en veel sterkte!

Lies



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik13-7-2007 16:41:29

Ik heb eens gehoord dat het gemiddeld 5 maanden duurt. Dus geef de moed niet op en geniet van je mooie dag!!!



Wendy

 Meld misbruik13-7-2007 16:43:35

Hey Jona,

Wij zijn twee maanden aan het proberen, maarreuh, je weet toch dat het gemiddeld 1 jaar duurt voor het prijs is?
Dus zeker nog geen reden tot paniek, gewoon geduldig zijn en genieten van het oefenen, want dat is toch ook leuk!

Veel succes

Wendy



Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik13-7-2007 16:49:11

Ik weet niet wat het gemiddelde is, maar ik weet wel dat ik 6 koppels in mijn directe omgeving ken die van de eerste keer zwanger waren en dat is dan wel frustrerend! Dat doet het gemiddelde wel serieus naar omlaag dan he.



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik13-7-2007 17:26:25

Hey,

Ik heb toch ook altijd gehoord dat een aantal maanden normaal is en ik ken bijna niemand die van de eerste keer zwanger was.
Een jaar lijkt me nog altijd geen reden tot paniek.

Aan Jasmijn,
Toch even zeggen dat niet iedereen ermee te koop loopt dat het niet van de eerste keer lukt of gelukt is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat die mensen gelogen hebben of dat het niet zo kan zijn dat ze direct zwanger waren maar misschien willen sommigen er gewoon liever niet voor uitkomen dat het niet direct lukte. Ik ken in ieder geval wel zo'n mensen.
Maar 't kan natuurlijk wel toevallig zijn dat net die mensen wel van de eerste keer prijs hadden en dan is dat inderdaad niet zo tof voor u.

Groetjes, Sissi
(48 dagen getrouwd)



lies
5-5-2007
 Meld misbruik13-7-2007 18:17:36

Hey Jona,

ik neem momenteel wel nog de pil, maar het is de bedoeling om er in september mee te stoppen. Ik heb mijn huisdokter gevraagd hoelang het gemiddeld duurt vooraleer je zwanger raakt als je de pil lang hebt genomen en hij zei dat je toch mag rekenen op een periode van 9 maanden à 1 jaar. Ik wil u de moed niet ontnemen, maar het kan dus nog een tijdje duren...

Mijn dokter zei ook dat we ons niet teveel mogen focussen op zwanger raken. Als je echt te fel wil zwanger raken, kan dat ook problemen geven.

Alvast veel succes!!

Lies
69 dagen getrouwd



vanessa b
27-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 18:33:22

Wanhoop niet, gun je lichaam en jezelf de tijd.
Wij zijn al bijna 5 jaar aan het proberen om zwanger te geraken en nu gaan we trouwen. Hopelijk lukt het binnenkort als we van huwelijksreis terugkomen en we allebei ontstresst zijn!!! Probeer je nu maar op je huwelijk voor te bereiden en wie weet lukt het toch nog onverwachts!
Veel succes en laat vooral de moed niet zakken, dat doen wij ook niet na al die tevergeefse jaren...ooit lukt het wel.

Groetjes Vanessa



Annelies
20-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 23:30:09

Geef de moed niet op! Wij hebben er 11 maanden over gedaan en volgende week trouwen we met z'n 3tjes! Ben nu bijna 13 weken zwanger!



sarah
30-6-2007
 Meld misbruik14-7-2007 8:32:33

een vriendin en collega van mij hebben beiden jaren geprobeerd om zwanger te geraken. uiteindelijk zijn ze naar dokter bosteels in bonheiden geweest. beiden waren ze al na maandjes toen zwanger
ondertussen hebben ze beiden al 2 kindjes.
misschien een kleine tip is om , om de 2dagen zeker tevrijen en er van te genieten dan. dus niet enkel te doen om zwanger te geraken. want iets in je lichaam , doet precies net het omgekeerde dan. hoe minder er je naar uitkijkt hoe rapper je zwanger geraakt.

veel geluk.

sarah
reeds 2weken getrouwd



davida
7-9-2008
 Meld misbruik14-7-2007 10:43:33

hey

je bent er mss te veel mee bezig.van mijn 1ste kindje was ik direct zwanger ik was gestopt met de pil en het was direct prijs.maar van mijn 2de was ik daar zoveel mee bezig en het heeft 7 maanden geduurd de dokter zei dat ik daar nie zoveel mocht mee bezig zijn.toen na 7maanden had ik beslist de pil weer te nemen en heb hem nie meer moeten nemen was terug zwanger.tis natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat je er nie veel mag mee bezig zijn maar ik zou het toch proberen.

veel sukses

grtjs



Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik14-7-2007 13:48:39

Hey Jona,

wanhoop niet, het lukt heus wel.
Ik ben in juli 2003 gestopt met de pil.
Nadat het na een paar maanden toch nog niet gelukt was, besloten mijn vriend en ik om eerst te trouwen.
Dit zou op 14 augustus 2004 gebeuren.
En ik zou terug met de pil beginnen en pas na den trouw stoppen.
Dus we focuste ons niet meer op zwanger worden ,maar op ons huwelijk.
Toen ik een paar weken later terug met de pil zou beginnen, geraakte ik even in paniek.
Ik kreeg mijn maandstonden niet.
Na een paar weken overtijd te zijn, deed ik toch maar een zwangerschapstest en ja hoor, ik was zwanger!
Ons kindje was uitgerekend voor 27 augustus (ze is de 29ste geboren), dus huwelijk uitgesteld tot dit jaar 18 augustus.
Wat ik je vooral wil zeggen, is dat je je niet te hard mag focussen op zwanger worden, want dan lukt het moeilijker.
Ik geloofde dat niet echt, maar heb het zelf ondervonden.
Geniet van je huwelijk,... en je zal zien, het lukt heus wel!

Groetjes Katrien



Annelies
25-8-2007
 Meld misbruik14-7-2007 18:52:26

Heyla,

Ik ben sedert 15 juli 2006 gestopt met de pil en nog steeds niets.. 25 augustus is het ons huwelijk, dus ik hoop dat het daarna lukt.. Bij de een gaat het rapper dan bij de ander.. Veel succes alleszins!

Annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...