Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppendoos???

12-7-2007 20:07:27
Hallokes,

Na alle verhalen die ik al heb gehoord zou ik toch wel eens willen weten hoe jullie dit oplossen. Wij gaan een doos/kist/bus zetten voor enveloppen waar geld inzit van de gasten die komen, nu heb ik gehoord dat op sommige feesten losse handjes zijn en er dingen ontbreken.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes Petra

Petra
29-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 289

sarah
30-6-2007
 Meld misbruik12-7-2007 20:32:47

wij hadden ons rekingnummer op de uitnodigingen gezet aangezien dit voor de huwelijksreis is. toch hebben heel veel mensen ons nog zo centen gegeven in enveloppes. de uitbater van onze feestzaal, vertelde ons dat er heel veel roddels gaan over lange vingers en dingen die dus verdwijnen. aangezien hij dit wou vermijden heeft hij ons gevraagd om snel tussen de receptie en t avondfeest door alles van waarde op onze bruidsuite te zetten. en mijn schoonmoeder had een handtasje bij, dus zij heeft ook enkele enveloppes weg gestoken.
probleem dus opgelost bij ons.

groetjes sarah
reeds 12 dagen getrouwd

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik12-7-2007 20:33:51

Hey Petra,

ik heb hetzelfde gehoord en bij ons houden mijn ouders het geld bij. Ze hebben het zelf voorgesteld en ze zijn te vertrouwen. Wat ook gedaan wordt is het in de koffer van de auto gaan leggen of de auto van ouders of schoonouders. Zo zit het toch wel al veiliger denk ik en als je dit onopvallend doet, is er geen probleem.
Sommige feestzalen hebben ook een kluis waarin je het geld kan leggen.
Ik zou het in ieder geval niet op tafel laten staan.
Maar soms heb je natuurlijk ook geldcadeaus zoals een plant met briefjes aan,...
Dit geld kan je er moeilijk eerst af gaan halen.
Hopelijk heb ik je een beetjes kunnen helpen.

Groetjes Katrien
18/8/07

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik12-7-2007 22:17:03

Ik heb een handige papa en die gaat een houten kist maken dat die niet open gaat, je kan er enkel de enveloppes instoppen.
De dag erna schroeven we de kist open met de schroefmachine. Tijdens het feest zal de kist in de feestzaal op de bovenverdieping staan waar niemand kan komen, ook personeel komt er na het eten niet meer.

Groetjes, Mara

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 8:48:28

Wij hebben een mand waar we alles insteken. Tussen de receptie en het avondfeest gaat iemand de enveloppen in de koffer van de auto leggen. En na de ontvangst van de mensen van het avondfeest ook. Onze zaal heeft geen kluis. Ik heb ook al gehoord dat ze het in de diepvries steken. Ergens veronderstel ik dat de mensen van de zaal wel te vertrouwen zijn omdat daar veel feesten worden gegeven. Maar ik heb ook al gehoord dat er mensen binnensluipen (in kostuum of zo) en dat die soms stelen. Je kent soms ook niet alle genodigden hé, als dat bv vrienden van de ouders van je man zijn. Het kan dat je die nog nooit hebt gezien. En dan kan het dat er mensen rondlopen die je niet herkent, maar dat kunnen even goed niet genodigden zijn.
Maar ik denk dat je daar het beste niet te veel over nadenkt, maar gewoon een beetje op veilig speelt met de enveloppen die je krijgt.

sadia
7-7-2007
 Meld misbruik13-7-2007 9:50:38

Hoi Petra,

Wij hebben bij onze uitnodigingskaart zowel ons rekeningnummer als een envelopje gezet. Hierdoor hebben veel mensen hun cadeau reeds gestort. Daarnaast hadden we op ons feest een oude mand staan, waar we onze brieven indeden. Bij het binnenroepen van de mensen blijft de eretafel het laatst over, toen heeft mijn papa de enveloppen snel in een brandkistje gestoken en deze afgegeven aan de zaakvoerder van de feestzaal, die hem ergens veilig heeft weggeplaatst, en niemand is dit opgevallen. Bij afloop feest kwam dat kistje terug in onze handen terecht.

Veel succes,

Sadia

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik13-7-2007 9:59:18

Hoi,

Ik ga ook een enveloppendoos maken, allé ben er al een beetje aan begonnen. Heb een doos van kopiepapier gesponst in een lichtgrijze kleur. Hier komen dan foto's van ons huis nog op: van toen het een wei was tot als we intrekken (over 2 weken).
In onze bruidssuite staat een kluis. Tussenin gaan we het geld daar door iemand laten leggen. We hebben eerst een receptie en die mensen blijven ook eten. Om 9h komt nog een 2e groep. We moeten dus 2 keer het geld wegbrengen.
Misschien dus eens vragen of er bij jullie in de zaal ook een kluis aanwezig is?

Groetjes en veel succes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik13-7-2007 10:47:18

ik heb daar nog niet zo goed over nagedacht, maar in onze zaal is er wel een kluis... dus denk ik dat we de inhoud van de doos tussen beide recepties in wel in de kluis zullen leggen.
groetjes
Caroline

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik13-7-2007 14:08:38

Hey,

ik had een schoendoos beplakt met verfrommeld zilverpapier, met daarop een zwart-wit foto van ons tweetjes. De gleuf was net groot genoeg om er enveloppen in te schuiven, maar er kon niets uitgehaald worden. Na de receptie is die doos veilig verhuisd naar het kantoor van de zaaleigenaar.

Groetjes,
Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...