Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voor Els: Huwelijksreis Mexico

  10-7-2007 10:40:25
Hoi Els,

Ik las hier dat je in oktober naar Mexico vertrekt op huwelijksreis.
Wijzelf zijn twee weken na ons huwelijk vertrokken (van 9 juni t.e.m. 24 juni).
De reis was gewoon fantastisch!!! Hebben de eerste acht dagen in groep rondgereisd (schiereiland Yucatan). Een comfortabele bus, een goede chauffeur, een zéér enthousiaste gids. Héél wat kilometers afelegd. Super veel gezien. Echt gevarieerde rondreis. Bezoek aan koloniale steden, monumenten, natuur,... Onze laatste week hebben we doorgebracht in een hotel te Playe Del Carmen (Riu Playacar). Ook hier was alles tot in de puntjes verzorgd. Regenseizoen was net gestart maar daar hebben we niet veel van gemerkt. Drie X een uurtje regen gehad (verfrissende bui) tijdens onze ganse reis. Mexico is zeker en vast een aanrader. Hoop dat jullie even veel plezier beleven aan de reis als wijzelf. Eén aanrader: je kan betalen met zowel de mexicaanse pessos als dollars. Het komt voordeliger uit als je met de lokale munt betaald. Die is hier ook te verkrijgen bij de banken (bij de onze toch Dexia).
Groetjes

Sofie

Sofie
23-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1077


Petra
29-9-2007
 Meld misbruik10-7-2007 10:54:07

Hallo Sofie,

Volgens mij heb je het berichtje verkeerd gelezen. Ik vertrek in oktober op huwelijksreis naar Mexico, maar ik had aan Elke een berichtje gestuurd omdat zij vandaag denik vertrekt.
Blij toch te horen dat het daar goed is. Ze hbb mij wel al aangeraden van inentingen te krijgen bij de dokter en eventueel malariatabletten...Hebben jullie deze moeten nemen?

Groetjes Petra 29/09/07



Sofie
23-5-2007
 Meld misbruik10-7-2007 11:01:21

Oei, vergissinkje :)

Hebben verschillende inentingen gekregen o.a. hepatitis. Zeker doen zou ik zo zeggen. Weet niet of jullie ook naar Yucatan gaan. Malariatabletten zijn dan niet noodzakelijk. Een goede muggenspray en verzachtende creme zijn wel een aanrader. Wanneer je het noorden van Mexico bezoekt (o.a. Mexico City) is inname van malariatabletten wel aan te raden. Met inentingen zou ik zeker niet te lang meer wachten. Hepatitis zijn meerdere spuiten (enkele maanden tussen). Verder denk ik dat andere voorzorgsmaatregelen niet nodig zijn. Behalve een goede zonnecreme dan. Verder gewoon genieten :)

Groetjes



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik10-7-2007 11:13:44

Hey Sofie,

Ja die inentingen...Hepatitis B heb ik vroeger al gehad, maar moet nog de A hebben en tetanus. De dokter zei dat ik eind juli eens moest lanskomen, normala zijn het er idd drie, maar ook al heb je voor de reis maar één gehad ben je de tijd van de reis beschermd, maar dan moet je natuurlijk erna de rest wel krijgen! Wij gaan naar Rivièra Maya Iberostar Hotel Paraiso Maya. Das niet zo heel ver van Playa Del Carmen +/-35 km. Het ligt dus ook in schiereiland Yucatan. We vertrekken 4 oktober en komen terug de 14de. Ja een goede mugspray heb ik ook al gehoord dat dit nodig was! :-)Ik ga toch zeker ook enkele excursies doen, ook al hbb we geen rondreis.

Groetjes Petra
29/09/07



Sofie
23-5-2007
 Meld misbruik10-7-2007 11:33:35

Excursies georganiseerd door de touroperator zijn vaak erg duur. Misschien kan je van hier in belgie al wat informatie inwinnen of er plaatselijk kantoren zijn waarmee je naar de grotere sites (o.a. Chichen Itza) kan gaan. Geloof dat alle excursies schommelen tussen de 80 en 100 dollar.
Als je meer informatie wil over sites die zeker de moeite waard zijn (en eventueel foto's) mag je me altijd e-mailen: mijn adres
franckaert_sofie@hotmail.com



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik10-7-2007 12:06:45

Ok, ik heb je ineens op msn toegevoegd!

Groetjes



mieke
15-6-2007
 Meld misbruik10-7-2007 17:34:52

hallo,
Leuk om te lezen dat Mexico super is. Wij gaan in december met Best Tours. Dit omwille van het regenseizoen. Maar nu blijkt dat het dus eigenlijk niet nodig was om zolang te wachten ...
Met welke maatschappij zijn jullie geweest?

Vele groetjes,
Mieke
15/06/07



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik10-7-2007 19:08:48

Hallo,

Normaal is idd het regenseizoen tot oktober! Maarja begint vanaf juni dusja das bijna een half jaar. Ik ga met Neckermann en vlieg normaal met Martinair.

Groetjes Petra
29/09/07



Sofie
23-5-2007
 Meld misbruik12-7-2007 7:45:08

Wij zijn met jetair gegaan.
Groetjes

Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums