Nu Online
Momenteel zijn er 246 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkele vraagjes

9-7-2007 13:32:40
Hallo iedereen,

Doen jullie iets speciaal tg het dansfeest 's avonds begint om het volk te animeren? Buiten de speech natuurlijk....
Wat ik me ook afvroeg bij vele zie ik dat de trowuringen links worden aangeschoven. Welke hand is eigenlijk de juiste?

Groetjes Petra
29/09/2007

Petra
29-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 279

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik9-7-2007 14:27:18

Hallo,
Ik denk dat je DJ er toch wel zal in lukken om het feest aan de gang te brengen, dat hopen we toch allemaal ;)
Betreffende de ringen. Ik denk niet dat er een juist hand is, dat is naar ieders wens. Er zijn er die hem links dragen omdat het de kant van het hart is en er zijn er die hem rechts dragen, misschien voor gemak.
Groetjes
Anne
21.09.07 (1 weekje voor jou)

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik9-7-2007 14:41:13

Hallo Anne,

Proficiat alvast!
Das een weekje voor onze trouw dan...Is alles bij jullie al geregeld?

Groetjes Petra

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik9-7-2007 15:01:32

Hey Petra,

wat betreft het dansfeest: de Dj zorgt meestal voor de ambiance om het feest op gang te krijgen, dus hopelijk lukt het bij jullie en bij ons zo ook :-)
Wat betreft de ringen: meestal worden deze aan de rechterhand geschoven en gedragen. Dit komt nog van vroeger omdat me dacht dat deze hand de rechtstreekse lijn vormt naar het hart.Maar ik denk niet dat dit zoveel rol speelt. Wij gaan zelf wel deze traditie volgen.

Veel succes nog!

Groetjes Katrien
18/08/07

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-7-2007 16:41:12

Katrien, Ik denk dat het de linkerpink is die 'rechtstreeks' met het hart is verbonden, vandaar dat vele hem links dragen.
Katholieken droegen hem vroeger ook links.
Ik denk dat het vooral streek gebonden is. De streek rond Mechelen dragen de mensen hem rechts.

Ik heb gewoon mijn goesting gedaan zonder er over na te denken. Links omdat de mensen er dan niet op kunnen knijpen als ik een hand geef.

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik9-7-2007 17:06:08

Hey Petra,

Er zijn al een heleboel dingen gedaan maar belange nog niet alles hoor. Er zijn ook dingen die je maar de laatste week(en) kan doen. Hoe is de stand van zaken bij jullie ?

Liefs
Anne

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik9-7-2007 18:18:36

Hey, die vraag van die ring is hier reeds al enkele keren voorgekomen. Meesten zeggen links (kant van het hart + deze hand gebruiken meeste rechtshandigen minder en dan komen er minder krassen in de ring), maar in vele gevallen doe je eigenlijk wat je wil.
Wij zijn ook nog aan het kijken voor iets speciaals tijdens de openingsdans, zoals kleine binnenvuurwerkjes of van de confettibommen.
De rest van de animatie moet eigenlijk van de Dj komen en van je volk natuurlijk. Meestal zijn er wel groepen die hier en daar wel iets naar voorbrengen zoals een speciaal verpakt cadeau of zo.

melissa
20-7-2007
 Meld misbruik9-7-2007 21:15:38

hallo
om het volk te animeren hebben wij een powerpoint gemaakt die na het hoofdgerecht zal afspelen. de eerste foto's zijn van ons elk apart terwijl we opgroeien dus van baby tot tiener.

Dan komen de foto's van de tijd die we samen al hebben gehad.

Dan foto's van ouders en grootouders

Daarna komen er foto's van iedereen die op het avondfeest aanwezig is met daarnaast telkens een leuke tekst bv. zit er een foto in van een vriend van ons verkleed in het roze tijdens een disco avond. Dus foto's om te lachen eigenlijk.

groetjes melissa
20.07.2007

Anke
31-5-2008
 Meld misbruik9-7-2007 21:27:36

Hoi Petra,
tijdens het avondfeest hebben we niet echt bepaald voor animatie gezorgd (wij trouwen op 31 mei volgend jaar), maar tijdens de receptie hebben we iemand uitgenodigd om een komische oberact te komen doen. Mijn toekomstige wilde hem zo graag omdat t echt grappig is, en ik ben nu ook wel wat benieuwd. Heb die persoon al aan de lijn gehad, en is idd een grappige man.
Tijdens het avondfeest willen we graag vuurwerk afsteken rond een uur of 11, we zijn in volle onderhandeling met de burgemeester...
2 vriendinnen van ons steken onze huwelijksplechtigheid ineen (wij trouwen niet voor de kerk) en die hebben laten vallen dat er tijdens het feest nog wel iets te verwachten valt.
Best wel spannend, zo afwachten of t allemaal wel zo mooi zal lopen als we verwachten.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...