Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alfabetische lijst gasten

6-7-2007 11:35:54
Hallo iedereen,

Hoe lossen jullie het op om de gastenlijst alfabetisch op te stellen? Eerst de naam van man en dan de vrouw en zo verder alles alfabetisch of echte elke naam apart alfabetisch?

Groetejes Petra

Petra
29-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 511

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 11:40:59

Waarom wil je dit persee alfabetisch?

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 11:44:02

Hey,

Omdat dit moet van de feestzaal eerst een alfabetische lijst en nadien alfabetisch de gasten per tafel;

Groetjes Petra

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 11:46:01

Belachelijk. Maar goed. Ik zou het op naam van de "hoofd"gast doen. Dus als de vrouw een vriendin is die voorop en als de man een vriend is dan andersom. Tja, bij gelijke zou ik voor de man kiezen.

Kelly
31-5-2008
 Meld misbruik6-7-2007 11:58:09

Wij zetten telkens de heer en mevrouw, dus de naam van de man eerst.
Onze feestzaal vraagt ook een alfabetisch lijst voor de tafelafroeping...

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 23:05:28

Ik heb groeperingen gemaakt:
- VIP's
- moeders familie bruid
- vaders familie bruid
- neven bruidegom
- collega's
- enz...

Moest ik er echt een alfabetische lijst van maken zou ik de bloedverwant zijn/haar voornaam nemen, dus mijn tante en dan haar man.

Groetjes, Mara

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik8-7-2007 12:16:05

Hey,

Ook bij ons in de zaal was dit alfabetisch.
Dat is helemaal niet belachelijk en alleen maar handig om snel de namen terug te vinden als de mensen hun naam zeggen. Ik vind dit zelfs logisch.

Wij hebben steeds de achternaam van de man voorop gezet (tenzij bij degene waarvan we de achternaam niet kenden).
We hebben juist alfabetisch op de 'mannennaam' gewerkt en dan de 'vrouwennaam' erachter. Uiteindelijk kom je als koppel binnen en maak je het volgens mij moeilijker en duurt alles langer als je met 2 aparte kaartjes werkt.
Meestal weten de mensen ook dat als er een naam gevraagd wordt dat dan vooral de 'mannennaam' gevraagd wordt.

Bij ons is alles alvast prima verlopen.

Groetjes, Sissi
(43 dagen getrouwd)

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik8-7-2007 13:31:10

Mercikes Sissi! Ik ga het ook zo doen se!
Ja, ik denk toch dat het bij de meeste alfabetisch is...

Groetjes Petra

Veroniek

Meld misbruik9-7-2007 12:08:47

Hoi

Ik stel me ook de vraag waarom dit nodig is?

Wij moeten dit niet doen... En waarom zou de zaal de mensen hun namen vragen?

Ben hier even niet met mee...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Petra
29-9-2007
 Meld misbruik9-7-2007 12:17:17

Hallo Veroniek,

De zaal werkt met tafelnummers, iedereen krijgt een nummer, vandaar ook de alfabetische lijst omdat alles snel zou gaan en de mensen niet door elkaar gaan lopen zodat het ene hectische toestand word. De meeste die ik al gehoord heb werken met zo'n lijst hoor.

Groetjes Petra

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik10-7-2007 8:49:20

Hey Veroniek,

Als je een gewone tafelafroeping (waarmee ik een naamafroeping bedoel)hebt is dit niet nodig.
Maar als je met een thema werkt (en dus ook met ontvangstkaartjes) dan wordt de naam gevraagd bij het binnenkomen zodat iedereen het juiste kaartje krijgt en zo weet aan welke tafel hij/zij moet gaan zitten.

Groetjes, Sissi
(45 dagen getrouwd)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...