Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling: wet 's morgens, kerk 's middags?

5-7-2007 10:43:05
Hoi,

Hier ben ik nog eens met een vraag.

Wij hadden graag ons wettelijk huwelijk en kerkelijk huwelijk allebei op de zaterdagmiddag gehad.

Nu kwam ik er juist achter dat er in onze gemeente de zaterdag enkel 's ochtends voor de wet kan worden getrouwd (tot 11u30). Dit had ik eigenlijk wel verwacht, maar je kan maar hopen hé.

Nu vroeg ik mij af ofdat er hier bruidjes zijn die dit gecombineerd hebben, dus 's morgens wet en 's middags kerk. Wat deden jullie dan over de middag? En hoe zag de rest van de dagindeling er uit?

Of zou het handiger zijn om de trouw voor de wet een andere dag te doen?

Alle tips zijn welkom, want ik geraak er niet zo goed aan uit!

Griet

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 465

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik5-7-2007 10:49:43

goedemorgen,

Wij hadden het zelde probleem:
Dus nu is het bij ons zo
11u30 trouwen wij voor de wet en vermits de kerk om 13u30.
Onze pastoor geeft de voorang aan de overlijdens, omdat we de kerk pas na de middag wilden. (zijn winkel zal moeten draaien zeker)
tussen de wet en de kerk nemen wij dan foto's we hebben dan +/- 1u30 en de suite enzo die gaan bij mij ouders thuis dan broodjes eten.
dan na de kerk hebben we de receptie met aansluitend het avond feest.

En nu ben ik eigenlijk blij me de regeling, want nu heb ik s'morgens rustig de tijd om mij klaar te maken. Mijn vriend kan op zijn gemak naar mij komen om mij op te halen samen met de suite. En ik kannog iets langer slapen hihi (de dag zal nog lang genoeg zijn)

ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben.

Groetjes

Maureen
10/05/2008

Ine
30-6-2007
 Meld misbruik5-7-2007 10:57:22

Hallo Griet,

Wij zijn zaterdag getrouwd en hebben zowel de wet als de kerk op één dag gedaan. Om 11 uur voor de wet en om 14 uur voor de kerk. Dat viel heel goed mee, en het grote voordeel is dat je dan heel de dag met je mooie kleedje kan rondlopen!
Dagindeling:
10 u 15 aankomst bruidegom en familie - toost
11.45 u : vertrek naar gemeentehuis
11 u: trouw wet
11.30u: fotoreportage op lokatie bruidspaar, familie terug naar huis bruid en daar broodjes eten
13.15u: bruid en bruidegom terug van reportage, broodje eten
13.45 u: vertrek naar kerk
14u: kerk
15.15u einde viering en naar feestzaal
16.15u: aankomst feestzaal, verfissen, familiefoto's
17u: receptie
19.30 u: start avondfeest

Hopelijk ben je hier iets mee? Voor ons viel dit heel goed mee qua timming. Wel hadden wij (bruidspaar) weinig tijd om na fotoreportage iets te eten. 'k Zou aanraden om misschien 1/2 uur meer tijd tss wet en kerk te voorzien. BV: Trouw kerk om 14.30 u

Groetjes
Ine

en veel succes nog met de voorbereidingen!

Ine
30-6-2007
 Meld misbruik5-7-2007 10:57:30

Hallo Griet,

Wij zijn zaterdag getrouwd en hebben zowel de wet als de kerk op één dag gedaan. Om 11 uur voor de wet en om 14 uur voor de kerk. Dat viel heel goed mee, en het grote voordeel is dat je dan heel de dag met je mooie kleedje kan rondlopen!
Dagindeling:
11.30u: fotoreportage op lokatie bruidspaar, familie terug naar huis bruid en daar broodjes eten

Hopelijk ben je hier iets mee? Voor ons viel dit heel goed mee qua timming. Wel hadden wij (bruidspaar) weinig tijd om na fotoreportage iets te eten. 'k Zou aanraden om misschien 1/2 uur meer tijd tss wet en kerk te voorzien. BV: Trouw kerk om 14.30 u

Groetjes
Ine

Ine
30-6-2007
 Meld misbruik5-7-2007 10:57:44

Hallo Griet,

Dagindeling:

Groetjes
Ine

Ine
30-6-2007
 Meld misbruik5-7-2007 11:06:59

sorry, voor de vele keren doorsturen! klein probleemke
Ine

Griet

Meld misbruik5-7-2007 11:11:48

Geen probleem hoor ;)

Wij zouden geen aparte receptie houden 's avonds, maar iedereen blijft voor het avondfeest. Daarom start 's avonds alles dan ook iets later, en ik ben eigenlijk bang om twee keer met een gat te zitten: 's middags tussen de wet en de kerk, en dan 's avonds tussen de kerk en het avondfeest.

Miserie miserie :)

Kelly
31-5-2008
 Meld misbruik5-7-2007 11:36:54

Hey,

Wij trouwen de vrijdag in de late namiddag (zo laat mogelijk) voor de wet en de zaterdagnamiddag voor de kerk. Dit doordat de wet in de namiddag niet kan op zaterdag. Bij ons gaan alle tantes en nonkels mee naar de wet en de kerk en als we dan 's morgens de wet zouden doen en 's middags de kerk moeten we middageten voorzien voor alle daggasten. En nu kan iedereen die wil de vrijdag naar de wettelijke trouw komen maar is er niemand verplicht. Nadien gaan wij gewoon gaan eten met de ouders en broers.

Groetjes
Kelly

nele
29-9-2007
 Meld misbruik5-7-2007 12:39:08

Dag Griet,
Wij trouwen de zaterdagmiddag om 11u50 voor de wet en om 14u voor de kerk.
Wij gaan tussenin fotos gaan nemen. Bij mooi weer nemen we gewoon iedereen mee en doen we een picknick in het park waar we foto's nemen. We voorzien 4 of 5 kleine broodjes per persoon en een beetje drank.
Mocht het slecht weer zijn, gaan we de mensen achterlaten in een rustig café vlakbij de kerk. Daar kunnen ze dan hun broodjes eten en twee drankjes per persoon drinken.
Veel succes nog.
Groetjes nele

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik5-7-2007 12:55:34

Hoi,
Zo ziet onze dag eruit:
10u15: aankomst bruidegom bij mij thuis
11u15: vertrek gemeentehuis
11u30: wettelijke trouw
nadien: wij foto's maken op locatie, rest gaat naar mijn thuis broodje eten
14u30: trouw kerk
16u: ontvangst familie feestzaal
+/- 17u: eten met familie
20u30: aanvang avondfeest

Moet haalbaar zijn, hopen we alleszins.

Mieke

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik5-7-2007 14:09:09

Dag griet,

wij trouwen ook op een zaterdag.

wij hebben om 11 uur de plechtigheid op het stadhuis, om 14 uur de kerk en feest vanaf 19uur. na de kerk gaan wij foto's maken. 's middags eten wij met de ouders en getuigen iets kleins.

Veronique
1-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 9:38:17

Hey,

Onze dagindeling:

7:50 - suite verzamelt met de auto's aan feestzaal
8:00 - vertrek met bus naar bruid
8:30 - aankomst bruid
9:00 - vertrek naar gemeentehuis
9:30 - wettelijke trouw
10:30 - einde receptie gemeentehuis
11:00 - kerkelijk huwelijk
11:30 - broodjeslunch
12:30 - fotoreportage
15:30 - vertrek naar feestzaal
16:00 - aankomst feestzaal
16:30 - receptie 1 tot 18:00
19:00 - avondfeest

De ceremoniemeester zei dat dit zijn eerste trouw was waar het zo vroeg begon!
Maar onze families wonen niet in dezelfde gemeentes - daarom ook dat de keuze is gemaakt dat iedereen vertrekt vanaf de feestzaal.

Wij trouwen op 1 september - momenteel aan het stressen voor de uitnodigingen. Volgende week rondbrengen (maar elke keer dat we aan het schrijven zijn, komen er nog mensen die we vergeten waren)

Allee iedereen succes met de voorbereidingen

Veronique
1-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 9:39:37

11:30 moet 12:30 zijn voor de broodjeslunch - hierop volgend de reportage :)

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik6-7-2007 16:18:54

Wij trouwen om 11.30 uur voor de wet en om 14.00 uur voor de kerk. Dit is onze dagindeling:

9.30 uur bruid wordt opgehaald
10.00 uur foto's maken
11.25 uur aankomst gemeentehuis, wij afzonderlijk van de rest, want wij komen van het fotograferen
12.30 uur lunch bij bruidspaar thuis
14.00 uur kerkelijk huwelijk
15.30 uur aansnijden bruidstaart
17.00 uur receptie
18.15 uur diner voor klein groepje genodigde
20.30 uur feestavond voor rest van de gasten.

Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...