Nu Online
Momenteel zijn er 86 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suite: help!

  3-7-2007 22:55:28
Hoi,
ik heb een vraagje over de suite. Voor onze trouw volgend jaar hadden wij graag een verzorgde suite, met "echte" suitekledij. Nu is het probleem dat een deel van de dichte familie dit niet zo ziet zitten, aangezien dit nogal duur is. Ik heb echter onlangs zelf een mooi suitekleed gekocht voor weinig geld (250 euro) in vergelijking met de grote merken. Maar blijkbaar zien ze ook dit niet zitten. Maar wij vinden het zelf nogal raar indien de ene helft van de suite in stadskledij zou zijn en de andere helft in echte suitekledij. Vragen wij teveel als we zeggen "de suite moet in lange suitekledij"? Wat denken jullie?
Groetjes

Marie
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 630


Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik3-7-2007 23:29:42

Goh,
Als ik jou was zou ik toch gewoon stadskledij laten aandoen. Dat is ook nog chique. Mijn schoonmoeder wou ook suitekledij maar mijn ouders, zussen en schoonzus van mijn verloofde zagen dit echt niet zitten. Dan is het stadskledij geworden en mijn schoonmama past zich wel aan. Het zou jammer zijn dat een deel van de suite kleren moet dragen waarin zij zich niet goed voelen.Trouwens stadskledij kan toch ook een lange rok zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Hanne



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik4-7-2007 8:11:20

Hey Marie,

Ik begrijp natuurlijk dat je een verzorgde suite wil met echte suitekledij. Het heeft ook iets hé. Maar bij ons is het ook gewoon stadskledij hoor en daar heb je toch ook heel mooie kleding in. Meestal kan je die suitekleren ook maar een keer dragen hé. Hoeveel gelegenheden zijn er nog waarbij je dat uit de kast kan halen. Stadskledij daarentegen kan je daarna nog afdragen.
En het is toch leuker als de mensen kunnen dragen waar ze zich goed in voelen.
Wat je wel nog kan doen, is bv een kleur of enkele tinten opleggen zodat niet iedereen teveel verschilt van elkaar.



Sally

 Meld misbruik4-7-2007 8:30:07

Hoi Marie,

ik weet niet of het een oplossing is, maar als ze het teveel geld vinden kunnen ze de kledij toch gewoon huren?
Het is inderdaad veel geld om maar 1 keer aan te hebben en wanneer je het huurt valt het goed mee. De meeste mannen doen dit toch ook.

Groetjes
Sally
26/07/08



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik4-7-2007 9:45:37

Hoi Marie

Ik vind het zeker niet verkeerd dat je iedereen vraagt om in suitekledij te komen.
Bij ons is dit ook zo, wij hebben gezegd dat wij geen blote benen willen zien, dus allemaal lange rokken of broeken ...

En zoals Sally zegt, je kan dit ook huren?
Bespreek het eens met je familie en probeer voor iedereen een oplossing te vinden.

Het zou ook niet mooi zijn dat je mama in het lang is met een houd en dan zijn mama in een "gewoon" mantelpakje...

Veel succes !!

Sarah
15*09*07



an
28-7-2007
 Meld misbruik4-7-2007 9:51:22

Ik vind niet dat je de mensen kunt verplichten suitekledij te kopen of te huren tenzij je zelf de kosten draagt.
Je hebt misschien goedkopere suitekledij maar 250 euro is nog altijd veel geld voor iets dat je maar een keer draagt.
Je kan wel vragen om in het lang te zijn of in bepaalde kleurtinten.



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik4-7-2007 10:19:57

Hallo,
Ik begrijp jou wel, maar zoals hieronder gezegd is, vind ik niet dat je dit kunt opleggen (tenzij je het zelf betaalt natuurlijk)... je kan wel vragen dat mensen in een bepaalde stijl zijn (bv. geen korte rokken, bepaalde kleuren,...)maar dan elkeen nog bepalen hoeveel geld ze eraan willen uitgeven...
Groetjes
Caroline



Wendy

 Meld misbruik4-7-2007 13:01:14

't Doet er eigenlijk niet echt toe, maar ik had net het omgekeerde. Ik wilde absoluut géén suitekledij, omdat ik wist dat mijn familie dat niet ging willen en ik hen niet in kosten wilde jagen en we hadden dus gezegd dat er geen suitekledij mocht zijn en geen wit.

Mijn schoonzus en -moeder hebben toch kleren van Linea Rafaeli gekocht maar het was volgens hen 'geen suitekledij'. (Toch zot, 650 euro voor kleren die geen suitekledij zijn aheum!!) en intussen is mijn trouw anderhalve maand geleden en dit is één iets waar ik echt met boosheid aan terugdenk.
De dag zelf heb ik mij er niets van aangetrokken maar voor mijn trouw heb ik er mij echt ziek in gemaakt en nu, nadien dus, ben ik ook weer kwaad als ik eraan denk.

Maar om nu op uw vraag terug te komen, ik vind inderdaad dat je mensen in kosten jaagt door suitekledij te vragen, maar je kan natuurlijk wel heel deftig gekleed zijn zonder in suitekledij te zijn. Probeer misschien gewoon duidelijk te maken dat je iets feestelijk wil en in welke stijl en dan kunnen ze iets zoeken volgens hun eigen budget?

Groetjes
Wendy

PS. Hoe vroeger je duidelijk maakt wat je wilt, hoe beter. Hoewel... sommige doen toch wat ze zelf willen en daar ben je vet mee natuurlijk



Veroniek

 Meld misbruik4-7-2007 13:05:31

Hoi Marie

Wij hebben gevraagd aan onze suiteleden om in het lang te komen (broek of rok). Dit moest niet specifiek suitekledij zijn. Er zijn er bij die gezegd hebben dat ze in suitekledij komen, mijn ene 'schoonzus' nu niet omdat ze in verwachting is [moeilijk suitekledij te vinden, maar ze komt nu in het wit en dat was ook mijn bedoeling niet! :'(]...

Ik zou er zelf niet mee opgezet zijn moesten ze me verplichten om echte suitekledij te kopen omdat dat iets is dat je zelden draagt (tenzij je in een suite loopt) en hoeveel keer komt dit voor?!

Wat doen jullie voor de mannen? Moeten zij ook allemaal hetzelfde pak, hemd en das dragen? Zoja, hoe is de reactie hierop?

Succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik4-7-2007 14:27:07

Hey,

Ik herken uw probleem volledig.
Mijn schoonzus wou geen suitekledij kopen en haar man wou geen gehuurd pak zoals de andere mannen van de suite.
Ik ben daar ook niet goed van geweest.
Ik ben blijven aandringen maar het mocht niet baten.

Zij heeft uiteindelijk iets gekocht dat ze feestelijk vond. Ik zag er helemaal niets feestelijk in. Voor mij was het een gewone dagdagelijkse outfit die daarbovenop nog wit-ecru was.
Maar de mensen (zij die wisten van mijn frustraties)hebben nadien gezegd dat het niet stoorde.
Bij ons had iedereen wel een rok tot net onder de knie (zowel degene met suitekledij als mijn schoonzus). Misschien dat ze daardoor niet zo uit de toon viel?

Ik zou zeggen: probeer er dan voor te zorgen dat ze allemaal in 't lang komen maar je kan hen niet verplichten om suitekledij te kopen (heb ik zelf ondervonden).

Probeer je er de dag zelf niets van aan te trekken. Uiteindelijk zijn er belangrijkere dingen dan dat die dag en zal alles zo snel gaan dat je misschien geen tijd hebt om je druk te maken over kledij (dat was bij mij toch zo).

Veel succes!!!

Groetjes, Sissi
(39 dagen getrouwd)



Els
22-9-2007
 Meld misbruik4-7-2007 15:43:06

Wij wouden ook geen suitekledij maar vlotte, achteraf draagbare kleding. De eerste die haar kleding koos, was mijn zus. Samen met mijn ma is ze in een suitewinkel een suitekleeed (lang, sleepje, bustier, strass-steentjes!!!) gaan kiezen dat mijn ma (die ook bij mijn trouwkleed bij was) betaalde! Ik was er gewoon niet goed van. Vooral omdat het een roze kleed is en mijn trouwkleed ook, ik snap niet dat mijn ma dat niet besefte.
Als gevolg waren de andere dames ook wat verplicht in suitekleding te kiezen. Mijn ma en getuige hebben een dat gedaan en mijn schoonma maakt dat van haar en mijn schoonzus; voor beide een broek en top. Iedereen ook een hoed of haarstuk én een stola.... Het is dus totaal anders dan ik oorspronkelijk vroeg. Ik denk nu wel dat het zal mooi zijn, we hebben voor alle mannen hetzelfde kostuum gehuurd (en zelf betaald) dus het past wel mooi. Enkel van mijn zus haar kleed ben ik echt pissed...

Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com



Marie
30-8-2008
 Meld misbruik4-7-2007 21:46:01

Bedankt voor jullie reacties!
Eigenlijk is er maar 1 koppel dat er een probleem van maakt. We zullen nog zien wat we ermee doen, uiteindelijk is dit niet het allerbelangrijkste op een trouwfeest...
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...