Terug naar overzicht
Dag Elke,Kenny en ik zijn getrouwd voor de wet op 16 dec 2005 omdat we gingen bouwen en nog een aantal speciale dingen beter konden regelen als we getrouwd waren (en we trouwen nu over 3 daagjes voor de kerk met het grote feest erbij).We hebben die dag eerst de naaste familie uitgenodigd bij mijn thuis (ik woonde bij mijn ouders, en kenny bij de zijn) voor een aperitiefje en een hapje...Met naaste familie bedoel ik in ons geval, ouders, schoonouders, broers en zus, mijn oma en zijn bomma.Daarna zijn we dan samen vertrokken naar het gemeentehuis, en vervolgens een paar foto's daar gemaakt (geen fotograaf hoor)en daarna zijn we gezellig gaan eten in een sjiek restaurant... het was heel fijn en lekker en gezellig...Groetjes,Nathalie07/07/07
Hello,Wij trouwen vrijdag de 13de en wij trouwen diezelfde dag voor de wet als voor de kerk.De meeste mensen trouwen vooraf voor de wet omdat normaal gezien op zaterdag enkel in de voormiddag kan getrouwd worden. En aangezien er dan een groot gat zit tussen het avondfeest is dit soms makkelijker op te lossen door dit vooraf te doen.Hou wel rekening dat je hiervoor een 2de feestje moet voorzien. Nieuw outfit, familie vragen, enz.Aangezien wij de vrijdag trouwen kunnen wij om 14u. voor de wet trouwen. Handig meegenomen want uiteinelijk is dit enkel een formaliteit die slechts max. 5 min. duurt. Wij trouwen dan aansluitend om 15u. voor de kerk en zo komt alles mooi uit zodat wij om 18u. met de receptie kunnen beginnen.Tine
Hey,Wij doen het ook op aparte dagen. We wonen immers in Kortrijk en moeten daar dus trouwen voor de wet, maar ons kerkelijk huwelijk en huwelijksfeest gaan door in Mechelen, waarvan ik afkomstig ben en waar dus het grootste deel van de familie woont. Als we alles op dezelfde dag zouden doen zouden mijn ouders, zussen,.. eerst naar Kortrijk moeten komen voor de trouw voor de wet om dan met z'n allen weer helemaal terug naar Mechelen te rijden. Op de dag dat we voor de wet trouwen gaan we gewoon met de naaste familie lekker eten.Groetjes,Kim
hallowij gaan ook op twee verschillende dagen trouwen. Gewoon omdat dan de dag van de kerkelijke trouw niet overladen vol zit. De dag dat we voor de wet trouwen gaan we gewoon met de ouders, broer en zussen eten. Voor de rest doen we niets speciaals die dag. Het grote feest is dan op de dag dat we voor de kerk gaan trouwen.groetjesMarleen
Wij hadden onze volledige trouw gepland op 11 augustus van dit jaar en hadden dit ook al vastgelegd op de gemeente.In oktober 2006 vonden wij een huis dat volledig aan onze wensen voldeed. Wij hebben toen besloten om al in december voor de wet te trouwen. Het was geen enkel probleem om dit op de gemeente te veranderen. Wij zijn die dag om 13.30 getrouwd, daarna zijn we met de naaste familie naar een feestzaal(tje) geweest en had ik kaasschotels voorzien. De familie zelf had gezorgd voor een leuke quiz met opdrachten (zo konden we onze cadeau winnen). Daarna kwam een dessertbuffet. Rond 19.00 uur kwamen onze beste kameraden. Ook zij konden mee -eten van de kaasschotel en dessertbuffet. Om 00.00uur kwam plots de taxi ons halen. Onze vrienden hadden voor ons een bed & breakfast gereserveerd! Het was echt een dag om nooit te vergeten! Ik ben heel erg blij dat we het opgesplitst hebben in twee dagen. Nu heb je twee dagen om te genieten. Ik moet wel zeggen dat we de trouw voor de wet vrij intiem en simpel gehouden hebben, niet te veel tralala dus.Ik zou het je echt aanraden!Groetjes