Terug naar overzicht
Hallo,Bij ons duurde dit minstens 8 werkdagen.Groetjes
Hi,je bent best dat je op 3 weken rekent. Als je via de "dringende" procedure moet gaan, kost je dat (nog) veel meer. Een internationale reispas is sowieso niet goedkoop.Groetjes
je gaat naar je gemeentebestuur met 2 identieke pasfoto's met witte achtergrond, je identiteitskaart en eventueel oude reispas. Een gewone procedure (ongeveer 2 weken) kost 78 euro en een spoedprocedure (2dagen) kost 261 euro.De reispas is dan geldig voor 5 jaar.Op www.diplomatie.be kan je zien voor welke landen je er een nodig hebt.GroetjesNathalie
Denk dat dit 6 à 8 weken duurt.Reken maar ruim, want zo'n zaken kunnen gerust wat uitlopen. Ik denk ook dat er een snelle behandeling bestaat, maar dat je hiervoor meer moet betalen.Best even informeren op het stadhuisTine
Dag Marjolijn,Voor onze huwelijksreis hadden we er ook eentje nodig. Dit duurt 10 werkdagen.Ingrid
Hallo Marjolein,Ik heb deze ook dit jaar nog nodig voor op huwelijksreis te gaan en dit duurt ongeveer 10 dagen! Geen 8 weken hoor gelijk ik hier lees! Als je idd te laat bent met aanvragen kost de procedure veel meer. Normaal kost een reispas +- 80 euro voor 5 jaar. Naar waar vertrek je op reis?Groetjes Petra
hallogewone procedure duurt bij ons in temse 10 werk dagen en kost 85€spoed is binnen de 24 uur en dan is het 250,00€ik denk dat de prijzen afhankelijk zijn van gemeente tot gemeente.je moet het anders eens navragen bij u op de gemeente.wij vertrekken 13 mei op huwelijkreis naar mauritius en ik ga onze reispassen aanvragen begin april, om zeker alles inorde te hebben voor de trouwgroetjesMaureen10/05/2008
Hey,Hoe lang op voorhand het moet aangevraagd worden weet ik niet meer maar wij hebben wel 130 e 't stuk betaald (gewone procedure).Groetjes, Sissi
Merci voor de vele reacties! We gaan op reis naar thailand in september. Normaal zouden we deze week om pasfoto's gaan en dan naar het stadhuis. Maar dit weekend ben ik met de fiets gevallen en ik heb een wonde aan mijn gezicht, dus dat zou geen zicht zijn op mijn pasfoto voor ons reispas. We trouwen binnen 39 dagen, dus hopelijk is het dan allemaal mooi genezen. Blijkbaar kan ik gelukkig nog wat wachten voor de reispas en de pasfoto. Dit is al een hele opluchting.groetjes marjolijn
Ik zou voor alle veiligheid eens contact opnemen met je gemeente, kwestie van zeker te zijn he. Ik had recent een bewijs van goed gedrag en zeden nodig, en kreeg dat hier meteen mee op de gemeente. Bij sommigen moet je een dag wachten, en ik hoorde dat dat bij andere tot meer dan een week is. Het zou dus best kunnen dat er wat variatie op zit. Als je ze eens contacteert kan je zeker op je twee oren slapen :).Groetjes,Tania www.bartentania.bruiloftsite.nl