Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Jamaica - dollars?

  2-7-2007 11:04:46
Ik heb vandaag geld besteld bij de bank om mee te nemen op huwelijksreis naar Jamaica.
Op het Internet had ik gezien dat je ginder enkel met Jamaicaanse dollars kan betalen, maar blijkbaar kan je die hier niet verkrijgen. Je moet hier dollars bestellen en die ginder omwisselen naar Jamaicaanse dollars. Het omgekeerde wanneer je terug naar hier komt, vermits je ze hier niet meer kan omwisselen...

Weet er iemand of het gemakkelijk is ginder om je dollars om te wisselen naar Jamaicaanse (is er soms bedrog bij) of kan je gewoon met je Amerikaanse dollars betalen ter plaatse?

Alvast bedankt!

Groetjes,
fieke
nog 5 dagen, amai...

Fieke
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1095


Katrien
19-5-2007
 Meld misbruik2-7-2007 11:51:52

hallo Fieke!

wij zijn ook naar Jamaica op huwelijksreis geweest. naar waar gaan jullie precies.

Je kan ginder alles betalen met amerikaanse dollars dus maak je geen zorgen. bij ons in het hotel was het zelfs zo dat ze geen jamaicaanse dollars aanvaarden...

groetjes,
Katrien



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik2-7-2007 13:11:55

Ah ok, dat stelt me al geruster!

Wij gaan naar Ochos Rios (Riu). Waar zijn jullie geweest en was het goed?

Groetjes,
Fieke



Katrien
19-5-2007
 Meld misbruik2-7-2007 13:58:58

wij zijn daar ook geweest!
heel goed hotel!! heel lekker eten, verzorgde kamers!
alleen... wij hebben 12 dagen regen gehad. Ik hoop dat het bij jullie iets beter zal zijn.

ivm de uitstappen. wij hebben de uitstap met de quads gedaan. een echte aanrader. Voor de rest heb ik al horen zeggen dat de uitstappen te veel kosten voor wat ze inhouden. we hebben dus ook niet meer dan dat gedaan. Je kan er wel op het strand een boottocht boeken naar de watervallen. Dat is naar het schijnt wel de moeite maar hebben we niet kunnen doen door het slecht weer. die boottocht kost veel minder dan wat de reisbureaus je aanbieden.

de bediening is wel niet echt heel vriendelijk... als je fooien geeft zijn ze heel vriendelijk en springen ze voor jou. Als je geen fooien geeft, kan er met moeite een lachje af. we zijn dan 1 keer op het strand geweest en daar komt dan direct een typetje op je af die "the real stuff" aanbood. wat vertelt wordt over het land is dus echt wel waar.

wat je absoluut moet doen, is gaan kijken naar de shows 's avonds. die zijn echt ongelofelijk mooi!! het zijn allemaal professionele dansers en het is gewoon super. Zeker de michael jackson avond moet je doen. subliem!!

het land zelf is wel heel arm en dat is wel een heel groot contrast met we weelde van het hotel. ik had het daar af en toe moeilijk mee... buiten de muren van het hotel ga je best alleen onder begeleiding. we hadden daar mensen leren kennen die naar een discotheek gingen buiten het domein en dat was geen lachertje (wapens alom tegenwoordig). er is echt heel veel criminaliteit!! dus kijk een beetje uit wat je doet.

ik wens jullie een supermooie huwelijksdag en hopelijk een even leuke reis als die van ons. ondanks het slechte weer hebben we ons echt wel geamuseerd daar.

groetjes,
Katrien



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik2-7-2007 16:39:57

Hey,

Ook wij zijn naar Riu Ocho Rios geweest.
Je kan daar gerust in Amerikaanse dollars betalen en als je fooien wil geven kan dat ook in Amerikaanse ofwel wissel je telkens een kleine beetjes aan de balie. Zo weet je dat je niet teveel wisselt.

Wij hebben wel redelijk wat uitstappen gedaan.
Met de dolfijnen gaan zwemmen hebben we niet gedaan omdat we dat zijn geld niet waard vonden.
Port Antonio vonden we zijn geld niet waard. Veel te lang rijden voor wat je maar doet. Je zwemt wel in de 'Blue Lagoon' maar om daarvoor 2 uur heen en 2 uur terug te rijden op slechte wegen?
Kingston vonden we wel tof net als 'Ten miles' maar dan moet je wel voor Bob Marley zijn want anders zijn die ook niet de moeite.
Wij hebben ook een 'river tubing' gedaan: met een band op de rivier. Ze beloven veel maar is niet zo spectaculair. Wel tof, net zoals de romantische 'rafting' en geen spijt dat we dat gedaan hebben.
Ook Ferngully 'het regenwoud' vonden we de moeite.

Wat we echt de max vonden waren de watervallen (Dunn's River Falls). Die kan je beklimmen. Moet je absoluut doen!!!

Wij zijn met z'n 2 alleen naar 't shoppingcentrum gegaan te voet (6km heen en 6 terug)en ik heb me geen ogenblik onveilig gevoeld.
Ik moet wel zeggen dat we 's avonds het domein niet verlaten hebben (al was het bij het terugkomen als donker die keer). Maar dat is een weg waar je niet zoveel mensen tegenkomt.

Over het hotel:
Ook wij hebben 2 dagen regen gehad (op de 14) maar in de namiddag regende het ook soms. Maar daar hebben we weinig last van ondervonden. Zeker als je op uitstap bent heb je daar weinig last van. Maar deze periode is al beter wat regen betreft.

Over het personeel kunnen we niet klagen al waren ze niet supervriendelijk.
De shows daarentegen waren wij na een tijdje wel beu. Steeds dezelfde mensen die kwamen dansen. De 'pre-shows' vonden we wel tof. Dat waren stukjes waarbij men mensen uit het publiek nam.

Het hotel vonden we super. Heel lekkere cocktails, veel keuze qua eten, het hotel zelf, ...
Alleen jammer dat het eten soms lauw was i.p.v. warm.

Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen maar wij vonden het zeker een aanrader.
Ik heb trouwens aan u gedacht toen ik daar rondliep. Ik dacht: Over een paar weken loopt Sofie hier.

Wij hebben in het hotel zelf zelfs 5 huwelijken gezien. Zo vergeet je zeker niet dat je op huwelijksreis bent.

Ik wens je een fantastische huwelijksdag toe (maar dat kan niet mislukken na zo lang voorbereiden) en een superreis!!!
Ik wou dat ik in uw plaats was en het allemaal nog moet komen.
Veel succes zaterdag!!!

Laat je achteraf eens weten hoe het geweest is (via mail of zo)?

Groetjes, Sissi
(37 dagen getrouwd)



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik3-7-2007 23:26:05

Hey ladies, goede commentaren! Om zeker rekening mee te houden, dank jullie daarvoor. Het is altijd leuk als je goed voorbereid op reis kan vertrekken hé.

Ik geef jullie zeker een verslagje achteraf!

Bedankt, ladies!

Greets,
Fieke
nog een dikke 3 dagen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums