Nu Online
Momenteel zijn er 95 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatieve trouwceremonie

29-6-2007 12:23:14
Hallo, kan iemand ons verder helpen met een idee of adres om een trouwceremonie te organiseren buiten de kerk? Wij zouden graag buiten trouwen en aangezien we nooit naar de kerk gaan vinden we het niet gepast om in de kerk te trouwen. Dus een ceremonie over liefde, natuur en persoonlijke zaken, een emo-moment zonder dat de evangelie en God steeds vernoemd moet worden. Ervaringen hiermee? Op internet heb ik al zaken gevonden maar dan enkel in Nederland...
Alvast bedankt!
Ellen en Tim

Ellen
28-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 2674

wendy
15-9-2007
 Meld misbruik29-6-2007 12:56:14

Hey Ellen,

Wij trouwen met rent-a-priest.Wij wilden ook graag buiten trouwen en wij komen,net zoals jullie, nooit in een kerk. Maar toch wilden wij ook meer dan het gemeentehuis alleen. Op een beurs zijn wij die mensen tegengekomen en hebben daarna contact met hen opgenomen. Wij zijn nu volop bezig met de voorbereidingen en we mogen zelf kiezen of het al dan niet christelijk getint is.

Misschien ook wel iets voor jullie!

Hopelijk ben je hier iets mee

Groetjes Wendy
15/09/07

mieke
1-9-2007
 Meld misbruik29-6-2007 13:32:04

Hey Ellen,
wij trouwen ook niet voor de kerk, maar hebben met een moreel consulente van de Vrijzinnigen zelf een viering in elkaar gestoken. Echt 100% ons ding...
Wij wilden ook niet voor de kerk trouwen want we zijn eigenlijk geen van beiden echt gelovig (dus rent-a-priest was ook niet zo ons idee), maar we wilden wel een mooie viering, niet gewoon 10 minuutjes gemeentehuis en gedaan...
Voor meer info: http://www.uvv.be/uvv5/indexnew.html
Ik weet niet van waar je juist bent, maar wij zijn in Mechelen terechtgekomen bij Adelheid. Een heel toffe madam!
groetjes,
Mieke

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik29-6-2007 13:48:05

Hoi Ellen,

Je kan misschien eens horen bij Het Moment. http://www.hetmoment.org/contact/index.htm

Dit is een rituelenbureau die zulke rituelen als huwelijk, doop enz organiseren. Wij hebben er ook contact mee opgenomen en het zou 250 euro kosten (is ong dezelfde prijs als kerkelijke huwelijk denk ik), maar die mevrouw die de ceremonie zou doen had al een trouw die dag. Spijtig, maar dan hebben wij gewoon aan de schepen die ons trouwde (die een kennis was) gevraagd om er wat meer rond te vertellen en we hebben een hele persoonlijke dienst met teksten en eigen liefdesverklaringen enz gehouden in combinatie met het wettelijk huwelijk. Het duurde ong 45 min.

Als je je e-mailadres geeft wil ik gerust het verloop van onze plechtigheid door sturen.

groetjes en veel succes,

Jasmijn

Nele
8-9-2007
 Meld misbruik29-6-2007 13:50:20

Hey,
ik trouw ook in september met een alternatieve ceremonie. Ook UVV doet onze ceremonie. Het leuke is dat je zelf alles kan kiezen en zelf ook alles doet zoals het woord nemen, aan andere kant kan je hen ook volledig laten leiden. Ze maken er telkens iets heel bijzonders van... In Gent hebben we moreel consulente Freia, ze heeft ook leuke ideeen.

groetjes
Nele

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik29-6-2007 15:55:46

Een vriendin van mij heeft de ceremonie in hun tuin gegeven. Omdat ze niet zeker wisten dat het mooi weer zou zijn (zoals ieder!)en ze beiden in de scouts zaten hadden ze aan de scouts gevraagd een soort kappelletje, te sjorren. Eigenlijk wat het heel mooi, zittingen waren in banken gesjord, luifel erover en een mooi altaartje. Dan hebben ze van hun 'dienst' een gezellig samenzijn en uitwisselen van ideen, gedachten en wensen op papiertjes gemaakt. Je kan ook wensen als bloemetjes in een zwembadje laten drijven.

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik29-6-2007 17:30:32

hallo Ellen,

Vrienden van ons hebben hun huwelijksceremonie gedaan met rent a priest.Dan kies je ook zelf de locatie en wat je juist in de viering wil.
Je kan ook zelf teksten en muziek stukken inbrengen. Bij hen hebben er verschillende mensen komen voorlezen, en komen zingen.
Vermits het bij hun regende hebben ze het gedaan in een zaaltje aan de feestzaal. Maar normaal was het ook de bedoeling om het in de tuin van de zaal te doen.

juiste adres gegevens heb ik wel niet maar ik dnk datje het gemakkelijk kunt terug vinden op het internet.

groetjes

Maureen

Anke
31-5-2008
 Meld misbruik30-6-2007 13:07:21

Wij gaan trouwen op 31 mei volgend jaar en wij willen ook een eigenhandig ineen gestoken ceremonie ipv de kerk. Omdat we allebei nogal een druk werkschema hebben, hebben we 2 hele goeie vriendinnen gevraagd om die ceremonie te verzorgen en te "leiden".
Jasmijn, zou je misschien het verloop van jullie ceremonie ook kunnen doormailen naar ons? Onze vriendinnen zullen het wel makkelijk vinden om een voorbeeld te hebben. Alvast bedankt!
groetjes

Anke en Kenneth

natascha
1-9-2007
 Meld misbruik30-6-2007 21:31:06

Hallo,

Wij trouwen 1 september en werken samen met Ann van het Moment. We hebben ook Rent-a-priest gecontacteertd maar eerlijk gezegd : de eerste vraag die ze ons stelden was hoe wij ons geloof in het dagelijks leven naar voor brachten. Onmiddellijk dus duidelijk dat dit niet voor ons is.
Met Ann van het Moment is het contact vanaf het eerste moment fantastisch goed verlopen. Het bedrag van 250€ klopt als zij zelf de ceremonie uitvoert. Laat je het uitvoeren door iemand uit je vriendenkring, dan is het zelfs goedkoper.
Ze heeft ons echt geholpen met goede tips en op basis daarvan hebben wij een superpersoonlijke ceremonie in elkaar gestoken. Zeker dus een aanrader.

Natascha

Ellen
28-6-2008
 Meld misbruik2-7-2007 15:03:20

Bedankt voor jullie reacties! Ideeen voor een mooie ceremonie zijn steeds welkom (tekstjes, verloop, liedjes,..) op mijn emailadres ellentanzania@hotmail.com
Alvast hartelijk dank!!

Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...