Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis-malaria in Mexico?

  28-6-2007 16:03:42
Hallo iedereen,

Wij trouwen eind september en gaan op huwelijksreis de week erna (in oktober)naar Mexico. Regio Rivièra Maya in Iberostar Paraiso Maya*****. Naar het schijnt een super goed hotel, maar moet je voor deze streek rekening houden met malaria? De meningen hierover zijn sterk verdeeld...Is iemand al naar deze streek geweest en kan die mij meer info geven?

Hartelijk dank,

Grts Petra

Petra
29-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 463


maureen
10-5-2008
 Meld misbruik28-6-2007 16:11:47

hallo petra

ikheb deze regio ook gedaan en er iszeker geen reden om malaria pillen te nemen. Het enige wat wij wel gaan halen zijn is DEET muggenmelk kanje krijgen bij apotheek of in AS adventure. En dit is echt goed!!
Het enige waar je in oktober wel nog mee te kamen kan hebben zijn, sorry datikhet moet zeggen regenbuien (soms heel even somsook iets langer), oktoberhet is nog steeds orkaan seizoen.

Ik hoop je iets verder geholpen te hebben

groetjes maureen



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 16:18:04

Hey Maureen,

Mercikes alvast! Ja, moest ik geen andere medicijnen moeten innemen zou ik het niet zo erg vinden om de malariapillen preventief in te nemen, maar ik neem betablokkers voor het hart en dan kan dit gevaarlijk zijn! Vandaar men vraagje.

Mercikes en Groetjes Petra



Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik28-6-2007 17:28:56

Hallo,

het best van al bel je eens naar het UZ te Gent of tropisch instituut. Wij gaan naar Brazilië en mensen hadden ons ook al verschillende dingen gezegd. Daar wisten ze ons meteen te zeggen wat allemaal nodig is. Ik ben al eens enkele jaren geleden naar Kameroen gegaan en moest toen ook malariapillen innemen op aanraden van de dienst inentingen van het UZ. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ik heb daar mensen gezien met malaria en dat is geen leuk zicht. Best daar informeren zou ik zeggen, je kan maar zeker zijn.

Groetjes,
Isabel
110807



Liv
15-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 22:10:13

Geen malaria gevaar hoor.
Normaal gezien is het in oktober gedaan met het orkaanseizoen.
Wij zijn 2 jaar geleden naar Rivièra Maya geweest in september (het orkaanseizoen).
De orkaan is toen op laatste nippertje naar Cuba gegaan.
Het jaar nadien is hij wel richting Mexico gegaan. Alle hotels aan de kust waren beschadigd.
maar is normaal in oktober voorbij hoor.



Sarah
9-6-2007
 Meld misbruik28-6-2007 23:21:03

Hoi!

Wij zijn 9 juni getrouwd en zijn net terug van onze huwelijksreis, inderdaad, Mexico!! Ook Rivièra Maya, wel ander hotel... Heel mooi, heel leuk, fantastische reis geweest! Hopelijk verloopt het bij jullie net zo! Het is nu nog geen orkaanseizoen, maar wel regenseizoen, en we hebben 2 buitjes gehad, en telkens 's avonds toen we in het restaurant aan het eten waren, best charmant nog eigenlijk! En dus ook verwaarloosbaar... Ik zou je gewoon aanraden inderdaad een goede muggenmelk mee te nemen, malariapillen is echt niet nodig! En moest je toch twijfels hebben, neem dan contact op met je huisarts, hij weet ook wel raad!! Ik zou zeggen, geniet er gewoon van, het is echt de moeite waard! En natuurlijk ook eerst van je trouwdag, het is echt de mooiste dag van je leven!! Veel succes!
Sarah


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums