Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zwanger trouwen of niet?

  28-6-2007 14:02:23
hey meiden,
ik zit al een hele tijd met een dilemma. Mijn vriend en ik trouwen op 8 september willen heel graag een kindje. Liefst van al zouden we meteen beginnen 'proberen', maar ik ben een beetje bang dat ik dan op onze trouw misschien een hele dag misselijk ga zijn.
Vraag is dus: heeft iemand een idee of het vaak voorkomt dat het van de eerste keer lukt of duurt het meestal toch wel een paar maand voor je zwanger raakt. En als je zwanger bent, zou je dan de eerste maand/2 maand heel misselijk kunnen zijn?
Zouden jullie er voor gaan of toch proberen om nog 72 dagen geduld te hebben?
groetjes,
mieke

mieke
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 746


Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:11:23

Dag Mieke

Het lukt soms wel van de eerste keer en daar moet je dan ook ter dege rekening mee houden. Ook zijn sommigen al heel snel misselijk, anderen helemaal niet. Ik heb bewust gewacht met proberen en ben daar blij om. We zijn nog niet zwanger, maar ik heb heel veel last gehad de eerste maand van het ontpillen en dit was ook geen lachertje. Ik zou wachten zodat je echt ten volle kunt genieten van je trouwdag.

Ingrid



Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:13:13

Hey Mieke,

ik ken toevallig meer dan 5 koppels die direct van eerste maand zwanger waren...

dus ik zou ook nog even wachten als je schrik hebt om misselijk te zijn op je trouwdag, want dat verschilt toch van persoon tot persoon en daar kan niemand je op voorhand op antwoorden.

Groetjes,
Nathalie



Kristel

 Meld misbruik28-6-2007 14:17:53

Hoi Mieke,

Ben een paar maanden geleden getrouwd en ben nu 6 weken zwanger. Het is dus van de eerste keer gelukt. Ben wel niet misselijk ofzo (althans voorlopig).
Van alle dingen die je kan plannen is dit er helaas niet een van. Ik had ook nooit gedacht dat het onmiddelijk zou lukken maar toch... Had ook altijd gedacht dat ik ziek zou zijn en het echt zou voelen maar ook weer niet.
Ik had er voor de trouw ook aangedacht om te stoppen met de pil kwestie van te "ontpillen" maar uiteindelijk besloten het niet te doen want wou het risico niet lopen de hele dag ziek te zijn en niet te kunnen profiteren. Blijkt dat dat ontpillen niet altijd nodig is...
Uiteindelijk, wat zijn 72 dagen nog.
Maar dit is echt iets dat jullie zelft moet bepalen.

Nog veel succes met de voorbereidingen
Groetjes
Kristel



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:18:59

Hallo,
Ik trouw op 15 september dus een weekje later dan jullie en ook bij ons begint het serieus te kriebelen, maar wij gaan wachten tot na de trouw. Ik zou het veel te jammer vinden als ik misselijk zou zijn op mijn trouw (uiteindelijk doe je dit maar een keer é normaal gezien)... je weet trouwens niet hoe je je zal voelen en de meeste van mijn vriendinnen waren toch wel misselijk!
groetjes
Caroline



maureen
10-5-2008
 Meld misbruik28-6-2007 14:40:56

hey mieke,
Ik zou je toch ook de raad geven om nog even te wachten!! Het zou sijtig zijn als je op deze speciale dag niet eens kang enieten door misselijkheid!Ik zelf heb 2 vriendinnen die van de eerste keer zwanger waren en een andere die er nu al bijna 2 jaar over doet! Dus het is echt afhankelijk van persoon tot persoon.
De ene was ook misselijk de andere niet!
Het is zoals de andere zeggen iets wat je niet kan plannen. Wel rekening meehouden maar niet plannen.
Wij zelf trouwen pas 10 mei 2008 maar hebben wel besloten om te stoppen met de pil hoe het uitkomt met de strip juist voor de trouw of er juist na.

Ik hoop alvast dat je voor jezelf de juiste beslissing neemt een waar je zelf 100% achterstaat!

Groetjes
Maureen



Anne
21-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:44:02

Hallo,

Bij mij was het ook de eerste maand al raak en ben de eerste 3 maanden serieus ziek geweest hoor, kon echt niets meer eten of het kwam eruit. Moest ik van jou zijn, zou ik toch nog die 2 maanden wachten hoor, 2 maanden in een leven is niets hé .. en stel dat je echt ziek bent, je hebt nog dingen voor te bereiden enz en de trouwdag zelf, zou niet echt leuk zijn. En misschien wel leuker dat jullie het kindje proberen te maken op huwelijksnacht of reis .. en voor de familie zou dat ook leuk zijn van na de trouw te horen dat jullie zwanger zijn. Nou ja, ieder zijn mening natuurlijk, maar ik zou die 2 maandjes toch wachten en lekker naar jullie huwelijk toe leven.

Liefs
Anne
21.09.07



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:50:12

Je kan misschien gaan voor een 'tussen' oplossing? Nu al stoppen met de pil, maar wel nog veilig vrijen. Je lichaam kan dan al 'ontpillen' (zoals sommigen hier zeggen, duurt dat bij de ene al langer dan de andere, een vriendin van mij heeft bijna een half jaar nodig gehad voor ze weer haar maandstonden kreeg, nadat ze met de pil gestopt was), maar je kan dan nog niet zwanger worden. Je kan dan ook minder plannen of je je maandstonden gaat hebben op je huwelijk of niet, natuurlijk, en door de stress kan je het soms wel krijgen terwijl je ze niet moest krijgen ... (En dat is dan weer een ander probleem.)

Elke



Selma
8-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:57:24

Wij trouwen ook 8 september en toevallig hebben wij het gisteren gehad over waar jij nu over schrijft. Wij hebben besloten te wachten. Je hoort niet alleen over misselijkheid, maar de meeste vrouwen zijn in het begin van hun zwangerschap vreselijk moe. En ach, die drie maanden, dat is het toch ook niet of wel?

Wij hebben besloten om lekker te wachten en eerst volop te genieten van deze leuke en mooie tijd. Daarna gaan we voor kindjes. Eigenlijk ook de "normale" ouderwetse volgorde die beter bij ons past.

Succes met je dilemma.

Groetjes Selma



Freya
11-8-2007
 Meld misbruik28-6-2007 14:57:42

Een stomme vraag mss, maar ik heb nog nooit van "ontpillen" gehoord. Wat houdt dit in?



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik28-6-2007 15:30:28

Hey Freya,

ontpillen, ik wist niet dat dat zo genoemd werd, maar ik vind het wel grappig klinken. Eigenlijk wil dat zeggen dat je lichaam zich terug moet aanpassen aan de eigen hormonen, dus zonder de toegevoegde chemicaliën. Je eigen cyclus moet terug opgang komen. Met de pil krijg je wel elke maand (in de pilvrije-periode) je maandstonden, maar dat zijn geen echte maandstonden, wel 'dervingsbloedingen'. Je hebt ook geen eisprong en zo, en dat moet dus allemaal terugkomen. Bij de ene is het onmiddellijk na het stoppen met de pil prijs, maw hun eitjes rijpen en er is onmiddellijk een eisprong, maar bij de andere heeft het lichaam wat meer tijd nodig.

Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is. Anders moet je maar eens wat googlen naar stoppen met de pil en zwangerschap en zo.

groetjes
Elke



Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik28-6-2007 15:33:53

Ik zou niet twijfelen en er volledig voor gaan. Als je er pas na je trouw aan begint en het lukt niet meteen is dat wel een teleurstelling.



mieke
1-9-2007
 Meld misbruik28-6-2007 15:39:48

Amai, zoveel reacties. heel erg bedankt allemaal! De periode van ontpillen is ondertussen wel in orde, daar was ik al aan begonnen ;-) 'k Zal vanavond nog is met mijn vriend babbelen, maar ik denk dat we toch nog heel even zullen wachten. Ik zou het toch echt wel spijtig vinden om op de dag van de trouw misselijk te zijn. Uiteindelijk moet die dag toch perfect worden he!
groetjes,
Mieke



Annelies
20-7-2007
 Meld misbruik28-6-2007 15:40:29

Hoi Mieke,

Ik ben op dit moment 10,5 weken zwanger van ons eerste kindje en wij trouwen op 20/07/2007; binnen 3 weken dus!
Bij ons heeft het 11 maanden geduurd vooraleer ik zwanger was, mijn stiefzus daarentegen was 3 keer van de eerste keer zwanger. Ik ben niet misselijk geweest eigenlijk, ik moest er gewoon voor zorgen dat ik regelmatig iets kleins at. Moe zijn valt bij mij ook goed mee, de eerste maand, toen we zelfs nog niet wisten dat ik zwanger was was ik wel moe maar daarna was dit al veel beter. Wel heb ik wat last van mijn borsten en moet ik vaak plassen. Ik denk dat dit misschien wel wat erfelijk bepaald is, mijn mama is van haar 2 zwangerschappen ook niet ziek geweest. Misschien kan jij ook eens aan je mama vragen hoe zij zich voelde tijdens haar zwangerschap?
Ik vind het wel iets speciaals, zo trouwen met z'n drietjes. :)

Alleszins veel geluk met jullie huwelijk en hopelijk mag je snel een klein wondertje verwachten.
Groetjes, Annelies.



davida
7-9-2008
 Meld misbruik28-6-2007 18:55:07

hey

ik was van mijn 1ste kindje direct zwanger en ik ben geen enkel moment ziek geweest of me misselijk gevoelt.wel een beetje moe maar da viel echt heel goed mee hoor.ik zou zeggen als je het echt wacht niet.

grtz



evelien
29-6-2007
 Meld misbruik28-6-2007 19:57:37

hey,

wij trouwen morgen en ik ben dan exact 34 weken en 5 dagen zwanger van ons tweede kindje...
Ik ben 2 keer onmiddellijk zwanger geraakt :)

bij m'n eerste zwangerschap was ik pas misselijk na 3 maanden & nu was ik onmiddellijk misselijk (maar ik heb wel pilletjes gekregen van de gynaecoloog & die hielpen schitterend)

groetjes & als je er echt voor wil gaan, kzou zeggen doen!

evelien



Eva
13-9-2012
 Meld misbruik29-6-2007 7:02:18

Ik trouw in augustus en dan ben ik 5.5 maand zwanger. Eerste 3 maand wel misselijk en nu beter. Wel is het een leuk gedacht dat we met zen drieen trouwene ;o). Wel het nadeel is idd iets sneller moe (persoonlijk), maar voor die dag zal het wel -moeten- lukken. En de reis, je moet vind ik toch wat opletten naar waar je gaat (vliegtuig-eten-...)



Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik29-6-2007 8:45:40

Hoi Mieke, Wij trouwen ook op 8 september en bij ons kriebelt het ook om aan een babytje te beginnen. Maar hebben ook gekozen te wachten tot na het huwelijk. Net zoals Selma volgen we de ouderwetse volgorde :-)). In ieder geval wens ik je veel geluk met het nemen van de juiste keuzen en hopelijk ontmoeten we elkaar snel terug op Zappybaby :-))).



Lies
27-10-2007
 Meld misbruik3-7-2007 13:36:38

Hey Mieke,

Wij trouwen op 27 oktober. Ik heb ook een beetje geteld en gerekend wanneer ik ga stoppen met de pil, want ik ben al eens eerder gestopt en toen duurde het meer dan 60 dagen eer ik weer eens 'gewoon' mijn regels had (dus dan pas was mijn natuurlijke cyclus weer op gang. Mijn gyneacoloog raadt het ook aan om pas na de eerste normale cyclus te proberen. Ik heb het nu zo uitgerekend dat als het weer 60 dagen duurt, ik de eerste keer mijn regels weer heb ergens in september, en vanaf dan gaan we proberen. Dan kan ik maximum een week of 2 zwanger zijn op de trouw en als het niet onmiddellijk prijs is, hebben we alle tijd daarna nog....

Groetjes
Lies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...