TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Elke
10-5-2008
|
27-6-2007 10:40:01
Hey Jenny,
Ik heb zelf nog geen gedetailleerd lijsje uitgewerkt maar voor volgende zaken hebben we voor onszelf wel uitgemaakt hoeveel we maximum willen uitgeven. (Wij trouwen niet voor de kerk dus geen kosten voor dienst, bloemen, rode loper, misboekjes)
Wettelijke trouw: 266 euro Uitnodigingen met bedanking: +/- 500 euro Trouwringen: +/- 800 euro (goedkoper kan zeker maar hier willen we niet op besparen aangezien je dit voor altijd draagt) Trouwschoenen: +/- 300 euro (voor mij en voor mijn vriend samen) Trouwkleed: hier wil ik maximum 700 euro aan uitgeven Trouwkostuum: +/- 500 euro Fotograaf: 600 euro Feestzaal: wij betalen +/- 13.000 euro vanaf receptie tot en met dansfeest (all in) voor +/- 200 personen Bruidsboeket: +/- 20 euro (maak ik zelf)
Ik heb nog geen idee wat de kosten voor het kapsel en maquillage zullen zijn.
Vergeet niet om ook volgende kosten in te calculeren (indien dit voor jullie van toepassing is): - Videograaf - Fotograaf - Ceremoniewagens - Menukaarten - Attentie voor genodigden (bedankingskaartje, ...) - Kosten voor zonnebank, manicure - Bruidsboeket - Lingerie - Juwelen (armband, halsketting) - Cadeautjes die je aan de kindjes kan geven bij het verlaten van de kerk
Ik hoop dat je hiermee een beetje bent geholpen...
Groetjes,
Elke 10/05/2008
|
|
Wendy
|
27-6-2007 12:26:29
Schatting hoe het bij ons was:
decoratie kerk (bloemen of andere) 250 euro
rode loper voor thuis => had ik van mijn zus... kostte dus niets
uitnodigingen (120 stuks)die ik zelf maak => weet ik eigenlijk niet meer goed, ik denk dat we voor al ons drukwerk samen (uitnodigingen + kleine kaartjes en menukaarten) aan een 400 euro lagen maar zou het moeten opzoeken
kapper (proef + dag zelf) => 2 keer 15 euro voor het kapsel & 10 euro om het te komen bijwerken in de feestzaal.
make-up proef + dag zelf => proef kostte me niets, dag zelf was iets van een 20 euro
ringen => hebben we laten 'namaken' van een collectie, 430 euro voor de 2 ringen
huwelijkskaars => gekregen van onze priester
ceremoniemeester => 115 euro
trouwschoenen => 128 euro
sluier, diadeem => speldjes voor in haar, goh ik vermoed misschien 10 euro
trouwkostuum: 550 euro plus hemd 100 euro
Welke kosten nog rekening mee te houden? Eventueel kledij voorlopertjes + cadeautje, snoep voor kinderen na de mis, bedanking gasten (vb. fotootje), fotograaf zeker niet te vergeten, eventueel videograaf, DJ, muziek voor in de mis, accesoires (oorringen, kettingske), eventueel stola voor bij je trouwkleed, er zijn zeker nog dingen waar ik niet direct aan denk... Heb uit ervaring geleerd dat die kleine dingen soms zorgen dat het bedrag nog een stukje oploopt...
Succes Wendy www.wendy-jonathan.be
|
|
Els
31-8-2007
|
27-6-2007 13:48:57
Hey Jenny,
Eerst en vooral: wij huwen niet voor de kerk dus dit scheelt hem al een beetje. Hier een ovezicht van onze kosten die al vast staan:
- wettelijk huwelijk: 30 € - bruidsjurk: 635 € - bruidschoenen: 150 € - kostuum + hemd bruidegom: 520 € - schoenen bruidegom: 120 € - huwelijksreis: 1.600 € - feest: 46 € per persoon + 4 € voor personen die enkel naar de receptie komen. EXCLUSIEF DRANK, INCLUSIEF WIJN BIJ DINER!!! - huur zaal: 350 € - DJ: 300 € - Champagne receptie: 13 € per fles. We gokken op een 70-tal flessen. - lintjes auto: 3,20 €. Wij nemen geen ceremoniewagens en rijden met onze eigen wagen (cabrio en wagen die je sowieso al niet veel ziet rondrijden) - uitnodigingen: 210 € voor 56 stuks - fotograaf: 400 € (zonder album) - ringen: 850 €
Kosten die we nog niet weten:
- bruidsboeket (ik denk max 40 €) - kapsel + make-up (met proef) geen flauw idee - afrekening drank avondfeest - menukaarten: prijs van een foto formaat 10x15 dus ongeveer 0,50 € per stuk - cadeau ouders en getuigen: ook hier geen flauw idee van wat we gaan kopen.
We hebben al het mogelijke gedaan om zo weinig mogelijk geld te spenderen aan ons huwelijk want zelf wouden we niet echt een uitgebreid feest. Om familie te plezieren doen we het toch, maar we betalen wel alles zelf. Persoonlijk denk ik niet dat we erg veel uitgegeven hebben, maar het is toch nog meer dan we verwacht hadden. Ringen en huwelijksreis vind ik niet zo erg, maar een trouwkleed is echt wel weggesmeten geld... Vandaar ook dat ik er niet te veel geld aan gegeven heb, maar 't is wel een mooi hoor! :-) We hopen dat we van het geen mensen ons gaan geven een groot gedeelte van onze feest kunnen betalen, maar dat kan wel eens tegenvallen hé...
In elk geval: veel succes met de voorbereidingen!
Els 31/08/07
|
|
Kelly
31-5-2008
|
27-6-2007 15:14:46
Els,
Waar heb je je trouwjurk gehaald? Is het van een bepaald merk? Ik zie het ook niet zitten om veel geld uit te geven aan een trouwkleed voor 1 dag en ben op zoek naar de goedkopere exemplaren ...
|
|
s
1-6-2007
|
27-6-2007 17:31:44
Hoi, Dit is mijn kostenlijstje. In het totaal waren we zo'n 11 800 euro kwijt.
uitnodigingen (+ envloppen en postzegels) 260 trouwboekje (wettelijk huwelijk) 17 bedankjes gasten 100 ringen 1010 ringenhouder 11 gastenboek 30 lingerie bruid 60 onderbroek bruidegom 22 schoenen bruid 53 schoenen bruidegom 150 jasje bruid 12 kleed bruid 370 kostum bruidegom 320 hemd 185 manchetten 22 das 20 riem 14 kousenband 5 huwelijksreis 600 juwelen bruid 108 zaal (alles in) 7300
|
|
Mieke
15-6-2007
|
27-6-2007 20:49:20
Hallo, Ik heb op het internet eens een overzichtje teruggevonden waar je overal aan moet denken bij de kosten. Ik heb dit gevolgd en kom op een kleine 23 000, 00 EUR ...
Kleding Verlovingsring Trouwringen Trouwjurk Sluier/hoed Schoenen Sieraden Kousenband Kousen Kostuum van de bruidegom Schoenen van de bruidegom Overig_______________________ Totaal kleding
Decoratie Versiering van stoelen Versiering van tafels (exclusief bloemen) Kaarsen Verlichting Ballonnen Overig________________ Totaal decoratie
Cadeaus Aanwezigen Bruid en bruidegom Ouders Getuigen Overig________________ Totaal cadeaus
Bloemen Boeketten Boutonnières Corsages Ceremonie Receptie Overig________________ Totaal bloemen
Muziek Muzikanten voor ceremonie Band/deejay voor receptie Overig________________ Totaal muziek
Fotografie Formele foto's Spontane foto's Nabestellingen Fotoalbums Video Overig_________________ Totaal fotografie
Receptie (exclusief muziek en decoratie) Huur van accommodatie Tafels en stoelen Eten Drank Tafellinnen Taart Aandenkens Personeel en fooien Overig_________________ Totaal receptie
Schrijfwaren/drukwerk Uitnodigingen Aankondigingen Bedankjes Persoonlijke schrijfwaren Gastenboek Programma's Servetten voor receptie Luciferboekjes Kalligrafie Overig_________________ Totaal schrijfwaren/drukwerk
Vervoer Auto's Parkeren Taxi's Overig_________________ Totaal vervoer
Overige onkosten Officiant Kerk/locatie van ceremonie Bruiloftscoördinator Oefendiner Verlovingsfeest Feest Uiterlijke verzorging Vrijgezellenfeesten Brunch Hotelkamers Overig________________ Totale overige onkosten
Hopelijk ben je er iets mee, Groetjes, Mieke
|
|
Elke
10-5-2008
|
28-6-2007 11:42:03
Hallo Kelly,
Ik ben wel Els niet maar aangezien ik ook niet veel geld wil uitgeven aan een kleed dat je maar 1 dag draagt, heb ik al wat opzoekingswerk verricht. Kijk eens op volgende sites: www.chrandels.be (winkel voor particulieren is wel in Maastricht) www.clairdefemme.be De prijzen voor de jurken worden op de site ook meegegeven. Ikzelf ben ook van plan om bij beide eens te gaa kijken.
Groetjes,
Elke
|
|
Kelly
31-5-2008
|
28-6-2007 15:05:46
Dag Elke,
Bedankt voor de tip! 'k Zal het zeker eens bekijken want ik wil echt niet zo veel geld uitgeven voor een jurk voor één dag. Dan hou ik liever wat spaarcentjes over.
Groetjes Kelly
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|