Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

07/07/07 nog steeds niet op gesprek bij pastoor geweest

  26-6-2007 12:26:42
Hey allemaal,

Nog 10 dagen en we trouwen, het meeste is nu wel allemaal geregeld en ik moet zeggen dat ik nog steeds geen stress heb waar ikzelf toch wel een beetje fier over ben. Hebben wel een klein probleem, onze kerkelijk huwelijk is tot hiertoe altijd geregeld via een secretariaat dus pastoor enzo ligt wel allemaal vast maar eind mei kreeg ik een mailtje dat ik de pastoor via mail moest contacteren voor een parochiaal gesprek. 3 weken later had ik nog steeds geen antwoord en op het secretariaat konden ze alleen maar zeggen dat ik nog is een mailtje moest sturen en "dat de aanhouder wint". Raar antwoord voor een kerk vind ik dus terug mail gestuurd en uiteindelijk dus 10dgn voor ons huwelijk heb ik nog steeds geen bericht van hem.

Zijn er nog mensen die vooraf geen gesprek hadden met de pastoor, mijn teksten zijn wel goedgekeurd door het secretariaat dus hij hoeft het maar af te lezen maar ik vind het toch wel vreemd.

Groetjes,
Sabrina
07/07/07

sabrina
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 720


Angie
14-7-2009
 Meld misbruik26-6-2007 12:35:33

Hey,

Wij zijn al 2 keer op gesprek geweest en worden de week voor ons huwelijk nogmaals bij de pastoor verwacht. Ik vond het belangrijk om hem al eens ontmoet te hebben en hij vond het belangrijk om ons wat beter te leren kennen en alles eens met ons door te nemen. Misschien toch nog eens naar het secretariaat bellen en een direct nummer van de pastoor zelf vragen?

Groetjes,

Angie
14/07/07



Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik26-6-2007 13:09:06

Hey Sabrina,

mijn vriend en ik trouwen op 18 augustus en ik ben een half jaar geleden voor de eerste keer naar de pastoor geweest om de gegevens door te geven zodat onze pastoor onze doopaktes kon aanvragen. Een paar weken geleden is hij zelf bij ons langsgeweest om te zeggen dat we aan het ontwerp van de misviering mochten beginnen en bij eventuele nood aan hulp mochten we hem altijd mailen of bellen. Via de telefoon hebben we ook een afspraak gemaakt voor de ondertrouw en deze is gisteren gebeurd. Hij heeft ook ons misboekje goedgekeurd mits een kleine aanpassing, maar we mogen het beginnen afdrukken en hem een paar dagen voor de trouw een kopie bezorgen in zijn brievenbus. Bij ons is dus alles vlot verlopen. Ik vind het raar dat jullie de pastoor zelf niet te zien krijgen, want hij moet toch wel een beetje weten wie jullie zijn en betrokken zijn met jullie?
Ik zou blijven bellen naar het secretariaat en zijn nummer vragen, want het begint toch te dringen hé.
De ondertrouw zal dan waarschijnlijk ook nog niet geregeld zijn?
Veel succes en ik duim dat alles in orde komt!

Groetjes Katrien



Veroniek

 Meld misbruik26-6-2007 15:56:41

Hoi Sabrina

Dat is idd wel raar...

Wij zijn ook al 2 keer op gesprek geweest bij hem en een verloofdenavond gevolgd bij een koppel. De week voor onze trouw moeten we nog eens langsgaan bij de pastoor om alles nog eens te overlopen.

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik26-6-2007 19:19:36

wij zijn paar maanden geleden langs geweest voor goedkeuring van het misboekje + de bezinningsavond.

Volgende week donderdag moeten wij ook pas teruggaan om alles te overlopen hoor.
Dat is dus normaal denk ik.

Groetjes,
Marisa
7/7/7



sabrina
7-7-2007
 Meld misbruik28-6-2007 12:26:42

Heb juist van mijn schoonzus gehoord, die 3j geleden door dezelfde pastoor getrouwd is dat zei blijkbaar hetzelfde voorhad en uiteindelijk de week voordien gewoon het boekje in zijn bus heeft gedeponeerd en dat het uiteindelijk wel is goed gekomen dus zal ik maar hetzelfde doen zekers en hopen dat alles goed verloopt.

Groetjes,
Sabrina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...