Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

planning

25-6-2007 12:56:30
hallo iedereen!
Ik heb een vraagje, hoe lang op voorhand zijn jullie met de voorbereiding van je huwelijk bezig? Ik trouw in augustus 2009, maar heb nu reeds mijn jurk besteld (was anders niet meer te krijgen). Wij moeten wel zo vroeg beginnen plannen, anders is het financieel voor ons niet haalbaar. Zijn er nog bruiden die reeds zo vroeg bezig zijn? Alle hulp, tips en reacties zijn welkom. Amber xxx

Amber
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 261

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik25-6-2007 13:56:06

hey,
jullie zijn er wel erg vroeg bij. Als je een speciale datum wil, dan moet je er vroeg bij zijn voor de zaal (vb 7-7-7) maar de rest komt eigenlijk allemaal maar later hoor. Ik weet al van februari 2006 dat ik ga trouwen. Wij trouwen nu 11/08/2007, maar de meeste dingen kan je maar regelen vanaf zo'n 5 maanden voor de trouw. Zeker omdat je uren en zo maar later te weten komt of ze kunnen nog veranderen ivm kaartjes maken. Mode verandert ook dus... . Moest ik jullie zijn spaar ik gewoon wat tegen dan. Want de meeste kosten komen tegen een maand voor het huwelijk. Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe meer ik er naar verlang, dus ik vind het best dat ik niet zo vroeg ermee begonnen ben. Mijn verlangen zou te groot worden.
Veel succes nog.

s
1-6-2007
 Meld misbruik25-6-2007 16:33:26

Hoi!

Wij hebben zes maanden op voorhand de zaal vast gelegd. Da's waarschijnlijk veel te laat voor als je in de zomer trouwt. Wij trouwden in de winter en dus was er nog keuze genoeg.
Drie maanden voor de trouw zijn we begonnen met uitnodigigen en ringen en de laatste weken voor de trouw pas met kleren.

veronique
30-6-2007
 Meld misbruik25-6-2007 18:33:28

hallo,

Wij zijn verloofd van 1 feb 2006 en trouwen nu zaterdag 30/06. De zaal, datum gemeentehuis,dj en kleed liggen al van feb 2006 vast! Dit hebben we allemaal al zo vroeg vastgelegd om zeker te zijn dat we de dingen hadden die we wilden. En zo weet je ook ongeveer hoeveel budget dat je nodigt hebt, er komen altijd toch onvoorziene dingen extra bij.

groetjes vero
30/06/07

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik25-6-2007 21:59:37

Hallo,
Wij hebben begin augustus '06 belist dat we zouden trouwen. Begin september hebben we onze zaal gekozen en dus de datum (15/09/07)... vrij vlug erna hebben we DJ, fotograaf, kerk en stadhuis gereserveerd... voor de rest heb je meer dan genoeg tijd! Veel te veel tijd eigenlijk. Wij zijn dan nog bezig geweest met ons misboekje, zijn onze ringen gaan kiezen... maar uiteindelijk neemt dat niet zo heel veel tijd in beslag. Ik vermoed dat het de laatste maand het drukste zal worden... soms wou ik dat er minder maanden zaten tussen de verloving en de trouw zelf zodat ik er wat meer mee bezig kon zijn.
Groetjes

sofie
10-10-2015
 Meld misbruik26-6-2007 8:11:14

hoi,
ik trouw op 5-09-09 en ben verloofd van februari. Onze datum ligt ook zo ver af omdat we nog moeten sparen...
wij zijn op ons gemakje aan het rondkijken en een budgetplan aan het opstellen. Ik kijk wel veel rond om zoveel mogelijk info te verzamelen, omdat we een alternief huwelijk willen.

ben blij dat er nog bruidjes zijn die pas in 2009 trouwen en nu al op dit forum zitten!
sofie

Veroniek

Meld misbruik26-6-2007 11:52:01

Hoi

Wij zijn verloofd sinds 9 april 2006. Wij hebben 2 weken later een zaal gezocht, de kerk vastgelegd (die dit jaar in januari weer veranderd werd, omdat de pastoor van de eerste gemeente niet meer wou) en dan een optie genomen in het gemeentehuis (dit kan je toch maar 6 maand op voorhand vastleggen).

Voor de rest zijn wij pas gestart in maart dit jaar. We zijn wel al 3 jaar aan het sparen, door elke maand iets aan de kant te zetten... Ik vind niet dat je alles al moet regelen zover op voorhand omdat je moet sparen. Je zal zotgedraaid zijn als je dit gaat doen en volhouden?!

Ik wens jullie in ieder geval veel succes en hoop dat jullie het uithouden tot jullie trouwdag...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Veroniek

Meld misbruik26-6-2007 11:54:24

Hoi

Wat ik nog vergeten zeggen ben...

Tot nu toe (een maand voor onze trouw) hebben wij enkel een voorschot voor de zaal en voor de fotograaf moeten betalen. Dus de meeste kosten komen na de trouw of op de trouwdag zelf! Dus jullie hebben zeker nog tijd genoeg om te sparen, zet elke maand iets aan de kant op een spaarrekening en dat komt zeker goed. (je hebt ook mensen die maanden voor jullie trouw geld storten, wij hebben dit gehad)

Succes!

Groetjes
Veroniek

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik26-6-2007 13:18:36

Hallo Veroniek,
We zijn inderdaad reeds begonnen met elke maand een bedrag opzij te zetten. Wel handig dat je pas een maand op voorhand echt een voorschot moet geven. bedankt voor de info!

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik26-6-2007 13:47:17

Hey Sofie
Ik ben ook heeel blij dat ik niet de enige ben die reeds zover in de toekomst plant. Wij hebben ook een budget opgesteld en zijn er nu vollop voor aan het sparen. De zaal gaan we waarschijnlijk in december vastleggen, 1.5jaar op voorhand (datum 22/8/2009). Bij ons is het allemaal in versnelling gekomen toen ik mijn jurk vond. Ze ging uit de collectie, dus ik moest beslissen. Dan te weten dat ik gewoon eens ging kijken voor prijzen...
Van waar ben je eigenlijk? Als het dichtbij is kunnen we bruikbare info uitwisselen? Wat bedoel je met "alternatief", ben curieus..

evelien
20-6-2009
 Meld misbruik26-6-2007 16:09:27

hey amber,
wij trouwen ook in 2009. namelijk 04/07/09. we zijn volop aan het uitkijken naar een zaal. voor mijn kleed zal ik nog wat wachten want er moeten nog wat kg's af van mijn bevalling van 2 april. maar ik vind het goed van er zo vroeg mee te beginnen, zo hebben we idd nog wat tijd om te sparen. grtjs en succes

evelien v.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...